Recenzie trilogia Captive Prince, de C.S. Pacat

Liar, liar, pants on fire! Așa că aș minți crunt dacă aș spune că nu am adorat pur și simplu seria Captive Prince de C.S. Pacat!! 😁 Deși a ajuns faimoasă pentru povestea de dragoste interzisă dintre prinții unor națiuni aflate în conflict și pentru accentele sale BDSM, seria scrisă de Pacat s-a transformat în ceva mult mai mult spre sfârșitul ei! Faptul că am „devorat”-o în doar câteva zile ar trebui să fie un indicator destul de bun, mai ales având în vedere că eu rareori fac așa ceva. Dacă v-am făcut curioși, citiți mai departe!

Știam de seria asta de acum vreo doi ani, când am dat peste ea din întâmplare pe Goodreads. M-au mirat ratingul mare și recenziile laudative la adresa ei, așa că am trecut-o pe lista de lecturi. Doar că… niciodată nu aveam chef de ea. Dar de curând, din pură curiozitate, am zis să-i dau o șansă. Și OMG, nu mă așteptasem la așa ceva!! 😱 Încă de la primele pagini se vede clar faptul că C.S. Pacat a început să scrie mai mult ca o activitate de umplut timpul liber, fără a bănui măcar ce amploare va lua toată povestea. Nu mă înțelegeți greșit, femeia scrie minunat, doar că… la început nu pare să se ia prea în serios. Dar apoi suntem introduși treptat în poveste, ne familiarizăm cu lumea fantastică și cu personajele imaginate de Pacat, și ne dăm seama cu stupoare că suntem pierduți pe vecie!

pacat_c.s._-_credit_alise_black_
C.S. Pacat

Dar câteva cuvinte despre ce se petrece în paginile acestei cărți. Primul volum intră direct în acțiune, fără alte preambuluri, când Damianos, prințul moștenitor și legitim al regatului Akielos, este luat prizonier din propriile sale camere din castel, și dus în băile sclavilor, doar ca să afle că fratele său vitreg a pus la cale o „lovitură de stat” imediat ce tatăl său, regele, a murit după o lungă suferință. Cu Kastor încoronat rege și cu întreaga sa suită ucisă cu sânge rece în zori, Damen este legat fedeleș în lanțuri și trimis ca ofrandă în calitate de sclav în națiunea vecină Vere, cu care Akielosul se află în conflict de generații întregi. Ajuns acolo, Damen este șocat de diferențele culturale dintre cele două națiuni, este tratat cu brutalitate de prințul moștenitor al Vere-ului, Laurent, și singura sa dorință rămâne să supraviețuiască ca să se poată întoarce la poporul său din Akielos pentru a-l ajuta să scape de conducerea tiranică și nelegitimă a lui Kastor. Însă totul pare a se întoarce cu susul în jos când Damen și Laurent se întâlnesc și ajung să se cunoască mai bine unul pe celălalt. Și de aici, restul e istorie!

13562094_918289984946332_1885511141_n

Departe de mine gândul de a oferi spoilere, așa că vreau să vă mai povestesc în schimb de ce mi-a plăcut mie atât de mult seria asta. Dar mai întâi un cuvânt de avertisment: primul volum este cel mai „dureros” dintre toate, fiindcă arată parcursul lui Damen în societatea din Vere și felul în care este tratat cu dispreț și chiar ură de Laurent pentru simplul motiv că este din Akielos. Din fericire, ceea ce urmează după primul volum este pură plăcere! A lecturii, desigur! Avem parte de o acțiune și mai strânsă, și mai multe personaje care își întind reciproc capcane, precum și de o apropiere lentă, dar sigură, între cei doi protagoniști. Dacă reușiți să treceți de primul volum, vă garantez din tot sufletul că următoarele două volume vi se vor părea infinit mai bune!

Aducându-mi aminte de saga „Cântec de foc și gheață” a lui George R.R. Martin, seria lui C.S. Pacat m-a uns pe suflet și m-a făcut să trăiesc fiecare moment alături de personajele sale. Pe când societatea din Akielos este o societate a luptătorilor, a bărbaților adevărați, a adevărului, a onoarei și a gloriei veșnice, asemuindu-se extrem de tare cu Sparta din vechime, societatea din Vere este o imitație dusă la extrem după societatea franțuzească a secolelor XIV-XV. Pe când în Akielos toți cetățenii umblă în veșminte asemănătoare celor din Grecia antică, nobilii din Vere sunt îmbrăcați fin și scump, deși relativ auster, din cap până în picioare, iar podoabele cu nestemate sunt „aruncate” înspre „domesticii” acestora („pets” în engleză), un fel de sclavi pe bază de contract având drept scop suprem plăcerea stăpânilor. Cel mai împopoțonat domestic este și indicatorul celui mai bogat nobil. Ajuns în capitala Vere-ului, Damen este îngrețoșat de acești domestici, întrucât în Akielos sclavii sunt învățați de mici să fie… sclavi. Și prin urmare le dispare orice urmă de împotrivire, de aroganță, de vanitate, de… orice. Sunt doar supuși și atât. Ei bine, Damen nu este și nici nu poate fi un sclav pe măsura stăpânului său, Laurent, așa că nu de puține ori este pedepsit în moduri foarte crude. Însă antrenamentul său spartan îl ajută să reziste la orice cazne, iar hotărârea sa de a se întoarce în Akielos devine și mai puternică. Deși corpul îi este suferind, spiritul îi strălucește mai puternic ca niciodată.

De cealaltă parte a baricadei îl avem pe Laurent, un tânăr prinț arogant, rece ca gheața, și extrem de inteligent. Nu își manifestă deloc trăirile sufletești, iar Damen ajunge să-l urască pentru simplul fapt că trăiește și respiră, deși se simte cumva în mod inexplicabil atras de el. După cum Damen va afla mult mai târziu, Laurent duce lupte „reci” pe mai multe fronturi, mintea sa ascuțită fiindu-i singurul aliat, căci tronul său este amenințat de forțe din Vere care îi doresc dispariția din peisaj. Țesându-și pânza cu multă măiestrie, C.S. Pacat îi aduce pe cei doi tineri conducători de aceeași parte a luptei, făcându-l pe Damen să privească adevărul în față și să descopere cine este adevăratul dușman, atât al propriului regat cât și al Vere-ului, și pe Laurent să își deschidă puțin câte puțin sufletul în fața celui pe care odată îl considera dușmanul său suprem.

Ce să mai zic, mi-a plăcut absolut tot la această serie, de la intrigile inteligent construite, demne de „Urzeala tronurilor”, la felul în care cresc personajele și se dezvoltă, la scenele de bătălie foarte realiste, la conflictul cultural dintre cele două națiuni învecinate, la povestea de dragoste… și aș putea s-o țin așa întruna! Ce m-a mai surprins iarăși, foarte tare chiar, a fost stilul autoarei, care a curs lin la vale fără hibe, și m-a introdus „în pâine” încă de la primele pagini ale primului volum. Foarte repede am ajuns să fiu interesată de ce se va întâmpla cu Damen pe mai departe, care este motivul cruzimii lui Laurent, cum se va transforma această ură în dragoste etc. Credeți-mă pe cuvânt când vă spun, C.S. Pacat s-a gândit la toate aspectele acestei povești! A țesut-o fin și fatal, iar eu am căzut cu un suspin de plăcere în plasa ei!

Am o dorință arzătoare ca această serie minunată să apară și la noi, în română, dar sinceră să fiu mă cam îndoiesc. Nu cred că universul cititorilor români este pregătit să fie zguduit din temelii de povestea lui Damen și a lui Laurent! 😂 Dar pentru voi cei care mai citiți și în engleză, please grab it and read it RIGHT MEOW!!