Mid-Year Book Freak Out Tag

Nu-i așa că vă era dor de o leapșă? 😁 Circulă de ceva timp pe booktube-ul străin o leapșă care se numește Mid-Year Book Freak Out Tag.

Pfiu, ce denumire kilometrică! Mai pe scurt, o leapșă care se face pe la jumătatea anului pentru a vedea care au fost punctele de reper în prima parte a anului în materie de lecturi și pentru a putea face un plan mai clar pentru a doua jumătate a anului. Evident, parcă văd că voi trece și prin această leapșă ca rața prin apă, dar nu contează, important e să ne distrăm alegând titlurile potrivite pentru fiecare întrebare. Iată ce răspunsuri am pregătit eu:

  1. Best book you’ve read so far/Cea mai bună carte pe care ai citit-o până în prezent

Ugh, de ce doar una??! Niciodată nu pot alege doar una! Dar hai, de dragul acestui tag, că și așa n-am mai făcut de mult timp unul, voi alege „O paranteză în timp” de Jeanette Winterson. Motivul îl găsiți aici.

1038262-0

  1. Best sequel you’ve read so far/Cea mai bună continuare pe care ai citit-o până în prezent

Păăăi… În prezent citesc a treia și ultima carte din seria Captive Prince de C.S. Pacat, iar la acest punct aleg neapărat al doilea volum al seriei, „Prince’s Gambit”. Voi vorbi despre această serie mai pe îndelete într-o postare viitoare, dar până atunci trebuie să știți că o adoooor, până la Pluto și înapoi!! Veți vedea de ce din recenzie, promit. Dar da, al doilea volum al acestei serii a fost bestial, cu mult mai bun decât primul, ceea ce aș fi crezut imposibil dacă nu aș fi citit cu ochii mei.

9780425274279

  1. New release you haven’t read yet, but want to/O apariție nouă pe care n-ai apucat încă s-o citești, dar vrei s-o faci

Ce aș putea oare să aleg aici… Odată ce s-a terminat Bookfest nu am mai păstrat pasul cu noile apariții, ceea ce e cam rușinos, dar na, prefer să nu fiu tentată prea tare, fiindcă țipă buzunarele și contul din bancă. Dar să zicem că „Jurnal de librar” de Anca Zaharia, apărută foarte recent la Herg Benet, pe care automat voi pune gheruța, one way or another. E o carte ce nu trebuie ratată!

Coperta_Jurnal-de-librar

  1. Most anticipated release for the second half of the year/Cea mai anticipată apariție pentru a doua jumătate a anului

Cred că aici ar merge incluse titlurile care s-au anunțat pentru Gaudeamus 2017, dar târgul e abia prin noiembrie, iar până atunci mai este. Nici nu știu exact ce să aleg pentru întrebarea asta… Probabil „Underground Railroad” de Colson Whitehead, care a câștigat anul acesta Pulitzer-ul pentru ficțiune și despre care am auzit că va apărea pe la Humanitas. Sper să nu mă înșel în privința editurii și a anului. Dacă apare în 2018, oh well, măcar am încercat.

file_1643081_4hA5oU

  1. Biggest disappointment/Cea mai mare dezamăgire

Când spui dezamăgire, automat spui o carte de la care aveai așteptări, mai mici sau mai mari, pe care nu le-a atins absolut deloc. Iar aici se încadrează fără urmă de îndoială „Maria Magdalena” de Ioana Duda (recenzia aici). Anumite așteptări, legate de stilul de scriere și de profunzime, au fost atinse, dar restul… O dezamăgire cruntă. Voiam mult mai mult de la ea.

34834594

  1. Biggest surprise/Cea mai mare surpriză

Aa, aici categoric intră seria Captive Prince de C.S. Pacat, dar ca să mai diversific puțin lucrurile, simt nevoia să menționez și „Diavoli fragili” de Radu Găvan. Dacă ați apucat să citiți recenziile de pe blogul meu pentru primele două cărți ale lui Radu, și anume „Exorcizat” (aici) și „Neverland” (aici) atunci deja știți că-mi place foarte mult cum scrie, doar că „Diavoli fragili” s-a aflat la un cu totul alt nivel, mult mai sus decât primele. Urmează și o recenzie în curând, iar de acolo vă veți da seama de ce zic asta.

2377

  1. Favourite new author (debut or just new to you)/Autor nou preferat (care tocmai a debutat sau nou pentru tine)

Aș putea să o aleg tot pe Pacat? Nu de alta, dar femeia asta, după ce că știe al naibii de bine cum să construiască o poveste, o lume și personaje perfect veridice, mai știe și cum să scrie. Iar stilul ei de scriere e 100% pe gustul meu și sunt hotărâtă să cumpăr orice altceva va mai scrie pe viitor. Însă o alternativă ar fi Julie Buxbaum, care m-a încântat până peste poate cu romanul ei de debut, „Spune-mi tr3i lucruri despre tine”, apărut la Storia Books, și care pe 11 iulie a lansat un nou roman, „What to Say Next”, pe care abia aștept să-l lecturez. Preferabil tot în română, așa că să sperăm că Storia ne aude rugăciunile. 🙏

1039668-0

  1. Newest fictional crush/Cel mai nou crush ficțional

Damianos, din seria Captive Prince. Îmi pare rău, dar deocamdată e SINGURUL crush ficțional pe care-l am. Nu mai pot vedea și altceva în fața ochilor. 😍

  1. Newest favourite character/Cel mai nou personaj preferat

În sfârșit un punct la care mai pot alege și altceva! Kate Harker, din „Acest cântec neîmblânzit” (recenzia aici) de Victoria Schwab. Cartea mi-a plăcut la nebunie, dar mai ales datorită personajelor, iar Kate mi s-a părut super badass și m-am trezit că o iubesc la fel de mult cum am iubit-o pe Penryn din seria Angelfall.

DSCN3946

  1. Book that made you cry/O carte care te-a făcut să plângi

For Darkness Shows the Stars” de Diana Peterfreund. E o carte plină de tensiune și prezintă un viitor distopic al omenirii destul de crunt, ținând cont că e încadrată la categoria Young Adult. N-aș putea spune că am plâns, doar am lăcrimat.

9780062006158

  1. Book that made you happy/O carte care te-a făcut fericită

Oo, multe tare, pentru că în general nu prea citesc cărți deprimante, dar cred că cel mai satisfăcută m-am simțit după ce am terminat de citit „Aleasa” (aici) de Kiera Cass. O concluzie foarte bună la o serie la fel de bună, pe care am devorat-o pur și simplu.

aleasa-alegerea-vol-3_1_fullsize

  1. Favourite book to film adaptation you saw this year/Adaptarea preferată a unei cărți pentru film pe care ai văzut-o anul acesta

Before I Fall”, după cartea omonimă (în română „O zi din șapte”) scrisă de Lauren Oliver. După ce că romanul se numără printre preferatele mele din categoria YA, și filmul mi-a plăcut la nebunie. Nu știu de ce nu s-a prea vorbit despre el, dar merită din plin, credeți-mă!!

o_zi_din.png

  1. Favourite review you’ve written this year/Recenzia preferată pe care ai scris-o anul acesta

După o „investigație” temeinică prin arhiva blogului, tind să aleg „Freeman’s. Cele mai bune texte noi despre familie” (aici), o antologie de proză scurtă apărută la editura Black Button Books. Poate nu par, dar în general nu sunt foarte mulțumită de recenziile pe care le scriu, fiindcă ori nu-mi ies ideile așa cum vreau eu, ori mă repet și stric tot farmecul prezentării, ori altceva. Întotdeauna e altceva. Ei bine, de data asta, am fost mulțumită de recenzie și consider că m-am descurcat destul de bine. De aceea am și ales-o pentru acest punct al lepșei.

coperte-02

  1. Most beautiful book you’ve bought so far this year (or received)/Cea mai frumoasă carte pe care ai cumpărat-o până acum anul acesta (sau pe care ai primit-o)

Fără îndoială e vorba de „Strange the Dreamer” de Laini Taylor! That cover tho!

DSCN3928

  1. What books do you need to read by the end of the year?/Ce cărți trebuie să citești până la sfârșitul anului?

Poftim??! Asta e o întrebare? Toate!! Dar serios acum, sunt prea multe! Însă dacă tot trebuie să ofer un răspuns, iată:

Strange the Dreamer – Laini Taylor

Un lung drum spre o planetă mică și furioasă – Becky Chambers

Simon și planul Homo Sapiens – Becky Albertalli

Salut, rămas-bun și tot ce se întâmplă între ele – Jennifer E. Smith

O fată din bucăți – Kathleen Glasgow

Primele cincisprezece vieți ale lui Harry August – Claire North

Un bărbat pe nume Ove – Fredrik Backman

Aleasa Dragonului – Naomi Novik

Iar orice altceva este incert, așa că nu promit nimic! Nici nu știu măcar dacă voi apuca să trec prin toate titlurile de mai sus, deși eu așa sper. Vom vedea!

Gata, am încheiat și această leapșă, iar eu sper că v-a plăcut și că v-a făcut poftă de lectură. Eventual și mai multă decât sunt sigură că aveați deja! Până data viitoare, merry summer reading!

78f02a1af9cbfd357786764aaad106a2

9 gânduri despre “Mid-Year Book Freak Out Tag

  1. Pingback: Mid-year book freak out tag – Coltul de literatura

  2. Hmm, cu atatea recenzii bune la The Captive Prince trebuie sa o citesc si eu, dar nu cumva e ceva sindrom Stokolm pe acolo? Ca de asta mi-e frica…
    Si poate ar trebui sa faci si tu un video in curand, il astept de ceva vreme 🙂

    1. Crede-mă pe cuvânt, nu e! Și eu am crezut la fel, mai ales din sinopsisul pentru prima carte, dar nu. Personajele sunt incredibil de bine construite și de complexe. Bine, eu aveam o bănuială legată de comportamentul lui Laurent, și mi s-a adeverit. 😀 În fine, acum că am ajuns la sfârșitul seriei, pot spune că este una din cele mai bune pe care le-am citit vreodată! Poate sunt părtinitoare, că deh, poveste de dragoste interzisă, dar mi-a plăcut absolut tot. 😉
      Legat de video, vreau să fac unul zilele astea, dar în engleză, cu TBR pentru Booktubeathon, că e și un concurs pe acolo pe undeva și aș vrea să particip. Tot sper să-mi iau o cameră mai de Doamne-ajută, dar cred că îmbătrânesc până atunci. :)) Deci probabil tot cu telefonul o să ajung să filmez, again.

    1. 😅 Mereu zic să le păstrez short and sweet, dar niciodată nu-mi iese treaba asta. Când scriu câte ceva pentru blog, că e recenzie, tag sau mai știu eu ce altceva, mă întind la greu. Probabil plictisesc lumea, dar na, ce să-i fac, așa sunt eu. 😏

Lasă un comentariu

