Booktuberi preferaţi!

Ideea acestei postări stă la dospit în cele mai întunecoase colţuri ale minţii mele de cel puţin un an de zile, şi habar n-am de ce până acum nu v-am spus care sunt oamenii din comunitatea booktube pe care îi urmăresc de absolut fiecare dată cu mare, mare plăcere!

tenor

Indiferent că este vorba de cei din străinătate sau cei de aici, de acasă, booktuberii îmi creează un sentiment de apartenenţă aşa cum, sinceră să fiu, niciodată n-am mai trăit, excluzându-mi familia restrânsă. Ba chiar şi aici trebuie să recunosc că există carenţe, în sensul că în familia mea, în prezent, se citeşte de la mai deloc spre zero barat. Părinţii mei citeau mult când eram eu mai mică, bunica mea citeşte în continuare în fiecare zi cotidianul local, iar alţi membri ai familiei extinse mai citesc din când în când câte ceva, dar niciunul nu este ca mine. Which is really sad, dar am învăţat să trec peste. 😅

Ce vreau să spun e că nimic nu se compară cu acel sentiment pe care-l ai când descoperi pe cineva care citeşte la fel ca tine, chiar dacă altfel de cărţi sau genuri diferite. Deja se creează o bază solidă pentru un schimb de idei, sentimente, emoţii, care e greu de descris în cuvinte. Chiar dacă nu ai cunoscut niciodată în persoană oamenii respectivi, chiar dacă nu sunteţi din aceeaşi ţară. Simţiţi la fel, şi doar asta contează uneori. 😊

tumblr_mxrzeziIbo1sj6zz2o4_250

Primele persoane din comunitatea booktube le-am descoperit prin 2013, când am (re)început şi eu să citesc mai serios. Ajutându-mă de Goodreads, de bloguri literare şi de booktube, am descoperit o puzderie de cărţi faine de care nu aflasem încă, şi probabil nici nu aş fi aflat pe căi convenţionale. În continuare, aceste surse de informaţie mă ajută enorm atunci când trebuie să hotărăsc dacă să citesc sau să cumpăr o carte. Sunt sinceră şi recunosc că prefer de un milion de ori să ascult sau să citesc părerea unui simplu cititor, ca şi mine, decât a unui critic care transformă textul într-un labirint mai ceva ca al Minotarului. Simt că sunt pe aceeaşi lungime de undă cu anumite persoane din booktube, şi de aceea m-am gândit să vă prezint şi vouă câteva voci care merită auzite şi care merită o vizibilitate mai mare în comunitatea iubitorilor de lectură de pretutindeni.

Fiindcă parcursul în lumea booktube-ului l-am început cu „străinătatea” (nici nu cred că existau booktuberi români la vremea aia), aşa voi începe şi recomandarea de azi.

BOOK RIOT

Canalul celor de la Book Riot este mereu o plăcere de descoperit, mai ales fiindcă vorbesc despre cărţi nu chiar atât de cunoscute, care tratează o gamă foarte diversă de subiecte, de la cunoscutele teme ale iubirii, familiei, religiei, etc., la teme mai stringente pentru societatea noastră din prezent, cum ar fi apartenenţa etnică, rasială, feminismul, sexualitatea, etc. De la romane istorice de dragoste, la opere premiate de ficţiune contemporană, la cărţi inteligente destinate publicului Young Adult, Book Riot ne oferă un caleidoscop de subiecte literare de dezbătut în diverse cercuri de cititori.

EPIC READS

Atunci când vreau să ştiu cu siguranţă ce a mai apărut nou şi bun în lumea YA, apelez la Epic Reads. Deşi sunt axaţi pe literatură pentru adolescenţi şi tineri, Epic Reads au un canal foarte interactiv, plin de diverse sketch-uri amuzante, iar faptul că din când în când îşi mai face apariţia şi câte un autor fresh and hot pe piaţa editorială nu strică absolut deloc!

JESSETHEREADER

Recunosc că la început Jesse mă obosea prea tare, era prea energic în faţa camerei, iar cărţile pe care le tot prezenta nu-mi atrăgeau deloc interesul. Însă îl voi ţine mereu minte ca booktuberul care mi-a deschis ochii asupra unei cărţi absolut superbe, care mi-a intrat ca un ac în inimă: „Inima mea şi alte găuri negre” de Jasmine Warga. Iar de atunci îi urmăresc aproape fiecare clip, fiindcă sunt sigură că la un moment dat va mai recomanda o perlă de carte care nu trebuie ratată.

KATYTASTIC

Pe Kat o ştiu aproape de la început, descoperind-o aşa cum i-am descoperit şi pe ceilalţi „veterani”: din întâmplare. Deşi şi ea citeşte preponderent literatură YA, îmi face plăcere s-o urmăresc şi să-i ascult părerile despre fiecare titlu pe care l-a citit. Iar faptul că de curând şi-a vărsat sufletul în faţa camerei, arătând o latură mai vulnerabilă a personalităţii ei, n-a făcut decât să mă determine s-o stimez şi mai tare pentru ceea ce face.

MERCYSBOOKISHMUSINGS

De fiecare dată când o urmăresc, Mercy parcă reuşeşte să mă uimească şi mai tare. În materie de cărţi are nişte gusturi, aş putea să spun, chiar eclectice, iar faptul că trece prin atât de multe subiecte, teme literare, genuri, autori, mă lasă cu gura căscată de fiecare dată. Îmi place de ea foarte mult, şi în general dacă ea spune că nu i-a plăcut o carte, atunci sunt aproape sigură că nici mie nu-mi va plăcea.

SAVIDGE READS

Simon citeşte foarte multă literatură contemporană, ficţiune literară greoaie chiar, şi-l stimez enorm pentru cât reuşeşte să citească şi să asimileze. Din păcate, nu mă pot uita la toate clipurile lui fiindcă vorbeşte atâââât de repede, şi mă cam oboseşte. 😅 Însă e un booktuber serios, care exprimă păreri pertinente, şi care, surpriză, este implicat în decernarea mai multor premii literare din UK. Citeşte divers, mult şi frumos. Printre preferaţii mei, categoric!

ELENA READS BOOKS

Elena este o drăguţă şi e mereu o plăcere s-o urmăresc! Citeşte foarte mult, şi destul de divers, iar recenziile ei sunt scurte şi la obiect. Îmi creează o stare de bine, asta-i clar. Cel mai mult îmi plac wrap-up-urile ei, în care vorbeşte pe scurt despre fiecare carte pe care a citit-o în luna sau în săptămâna respectivă.

*****

Şi lista e lungă rău de tot! Deşi urmăresc foarte mulţi booktuberi, mai sus i-am menţionat doar pe cei pe care îi urmăresc în mod regulat. Cu toate astea, menţiuni onorabile şi pentru:

WHITTY NOVELS (o tipă super deşteaptă, very opinionated şi care stands her ground atunci când trebuie)

BOOKS WITH EMILY FOX 

BOHO BOOKWORM (I just love her!)

BOOKS AND QUILLS

ERIC KARL ANDERSON

HAILEY IN BOOKLAND

HELENE JEPPESEN (printre booktuberii mei preferaţi! ador să-i urmăresc vlog-urile lunare!)

IMPRESSION BLEND (opinii despre cărţi şi filme)

LITTLE BOOK OWL

THOUGHTS ON TOMES

WHAT KAMIL READS


Sper că nu v-aţi plictisit, fiindcă urmează a doua parte a postării. 😆 Fenomenul booktube-ului românesc a luat amploare relativ recent, dar asta nu înseamnă că nu există deja câteva persoane absolut minunate pe care le puteţi urmări şi în ale căror păreri să vă încredeţi. 😉

IRINA CITEŞTE

Urmăresc clipurile Irinei aproape cu religiozitate, nu-mi scapă nici măcar unul! Îmi place foarte mult cum vorbeşte despre cărţi, în general, îmi plac gusturile ei în materie de lecturi, şi recunosc că am un soft spot pentru ea datorită faptului că am făcut aceeaşi facultate. Deşi ea s-a îndreptat spre lingvistică, în timp ce eu am urât-o cu spume. 😅 Ce-mi mai place la Irina este că nu citeşte doar un anumit gen literar, ci le amestecă şi le întoarce pe toate părţile mai ceva ca la cazino. Sper să continue să facă clipuri muuuult timp de acum înainte, fiindcă munca ei este apreciată!

DANIEL AFLOAREI

Pe Daniel îl ştiu de mai mult timp de cât o ştiu pe Irina, chiar de pe vremea când obişnuia să posteze clipuri în engleză. Mă bucur enorm că în sfârşit canalul lui a început să fie mai cunoscut şi mai apreciat, fiindcă mi se pare că ce face el acolo merită toate laudele din lume. Îşi argumentează foarte bine părerile despre cărţile citite, nu ezită să spună lucrurilor pe nume atunci când o carte l-a supărat, dar, cel mai important lucru pentru mine, şi el citeşte foarte divers. Sunt mereu încântată când descopăr la el cărţi despre care nu auzisem înainte, iar dacă recenzia este şi una pozitivă, atunci cartea respectivă sigur intră pe wishlist-ul meu!

CĂRŢI + ALINA

Nu poţi sta serios la clipurile Alinei, jur! 😃 Dar asta nu înseamnă că recenziile sau bookhaul-urile ei nu sunt demne de luat în seamă, ci dimpotrivă! Alina are gusturi alese în materie de cărţi, şi sper să nu sune prea pretenţios, dar ăsta e adevărul. Iar mie-mi place de ea tocmai din acest motiv!

Cum am făcut şi mai sus, evitând să vă plictisesc (prea tare), alte menţiuni onorabile pe scurt sunt:

VANILLA MOON BOOKS

DIANA LOVES BOOKS

IOANA H

BIBLIOMANIAC

GABRIEL LEONARD SIRBU

SECRETELE CĂRŢILOR

HAIBUN MAGAZINE

Cam acestea sunt recomandările mele în materie de booktuberi, dacă vă interesează aşa ceva şi doriţi să încercaţi ceva nou. Asta dacă nu o faceţi deja. Precizez că persoanele din acest articol sunt strict alegerile mele, şi am vrut să fiu sinceră şi să spun exact pe cine urmăresc eu de obicei. Dacă am omis pe cineva, nu am făcut-o intenţionat. 😉

Voi urmăriţi booktuberi? Dacă da, care sunt cei care vă plac cel mai mult şi de ce? Hai să discutăm în comentarii!

2 gânduri despre “Booktuberi preferaţi!

  1. De câteva luni aveam in cap aceeași idee, voiam să fac o listă o oamenilor pe care îi ascult cu drag, oameni pe care îi regăsesc în articolul tău. Mi-ai luat-o înainte. 🙂
    Felicitări!:*
    P.S. In lista mea exista un booktuber care intre timp și-a șters munca. 😉

    1. Mersi frumos, Mirabela! Dacă te referi cumva la Cristina Boncea, atunci da, era şi pe lista mea… Păcat că nu şi-a lăsat clipurile în continuare. O urmăream din când în când, şi avea nişte discussion videos foarte bune. 😉

Lasă un comentariu

