T5W: Summer Reads (Lecturi de vară)

Am rezistat, eroic chiar, dar cât să mai rezist și eu, oare? XD Așa că m-am alăturat în cele din urmă grupului Top 5 Wednesday de pe Goodreads, în lipsa unor idei de postări pe blog.

Pentru acei dintre voi care încă n-au aflat, T5W are loc în fiecare săptămână, miercurea, și înseamnă un top 5 al cărților care se potrivesc cel mai bine temei din săptămâna respectivă. Deși acest proiect a fost înființat de Lainey, de pe canalul de YouTube gingerreadslainey, în prezent temele sunt alese de Samantha, de pe Thoughts on Tomes. Ea este și moderatoarea grupului de pe Goodreads.

Ce am eu de gând să fac este să traduc toate temele în limba română și să vă prezint opțiunile mele pentru fiecare temă în parte, săptămână de săptămână. Așa combin și partea interactivă a acestei activități cu partea mai interesantă, și anume recomandarea unor titluri numai bune pentru o anumită stare de spirit sau un anumit anotimp. Așa se face că azi avem…

SUMMER READS – LECTURI DE VARĂ

Summer-Fun-Gif-pics

  • The weather is heating up (for half of the world), so what books remind you of summer and are your quintessential summer reads? – Vremea se încălzește (pe jumătate de glob), așa că ce cărți îți amintesc de vară și care sunt lecturile tale de vară chintesențiale?

Nici că se putea un subiect mai plăcut sau mai ușor! 😀 În general, vara nu am chef de cărți greoaie care să-mi pună atât de tare mintea la contribuție încât să iasă fum din creier. Așa că mai mereu îmi îndrept atenția spre cărțile din genurile romance, young adult sau (mai rar) fantasy. Cele mai frumoase și bune cărți pe care le-am citit eu vara, și pe care le  recomand mai departe, sunt:

5. Tuturor băieților pe care i-am iubit – Jenny Han

2729_1e127d3e

Jenny Han scrie într-un stil ușurel, frumos, elegant, însă fără a simplifica prea tare lucrurile. Cumva reușește să obțină acea combinație ideală de romantism, dramă și anticipație pe care orice carte bună de young adult ar trebuie să le conțină. Merge savurată pe deplin mai ales la plajă, eventual cu o înghețată în mână și ochelarii de soare pe nas.

4. Summer Days and Summer Nights – Stephanie Perkins

file_1638790_6r65q2x

O carte care nu a apărut încă la noi, dar știu sigur că va apărea la editura EPICA, așa că stați cu ochii în patru. Ce-aș putea spune despre ea?… O antologie suuuuper drăguță de povestiri adolescentine, unele încadrându-se în genul ficțiune contemporană, altele chiar la realism magic sau fantasy. Unele sunt ciudățele de-a binelea, însă fără a-și pierde cititorul pe drum. Perkins a făcut o treabă foarte bună adunând aceste texte ale unora dintre cei mai îndrăgiți autori de young adult!

3. Prințesa de hârtie – Erin Watt

18489879_839156469572256_9029834145790503631_o

Știu, știu, cartea abia a apărut la noi (și când zic asta, mă refer că va fi lansată la Bookfest! 😛 ), daaar eu am citit-o anul trecut prin timpul ăsta, și pot spune că mi s-a părut bestială! Pentru un roman new adult (fiindcă partea de sex e destul de pronunțată), este al naibii de bine construit și scris. Am avut palpitații pe tot parcursul lecturii, iar sfârșitul m-a lăsat fără vlagă. Ca și cum alergasem un maraton! Pun pariu că o puteți lua cu voi oriunde în vara asta, fiindcă veți uita unde vă aflați, sau cu cine. Atât de captivantă este! Numai încercați-o!

2. Unsprezece scandaluri de evitat – Sarah Maclean

c1_lira_60_unsprezece_scandaluri_de_evitat

Un roman de dragoste istoric care mi-a plăcut la nebunie!! Deși este a treia carte din trilogia Love by Numbers, mi-a plăcut cel mai mult și de aceea apare în lista asta. Povestea de dragoste este una puțin atipică, și asta datorită eroinei, care este neînfricată. Spre deosebire de alte romane din acest gen, care mi-au plăcut dar care nu m-au dat pe spate, „Unsprezece scandaluri…” mi s-a părut WOW! Poate și pentru voi se va dovedi o lectură captivantă, de ce nu? 🙂

1. Eleanor & Park – Rainbow Rowell

eleanor-si-park-1-produs_galerie_mare

Premiul întâi cu coroniță ar merita luat de absolut orice roman de Rainbow Rowell, mai ales de cărțile ei young adult. Deși am citit păreri ale unor cititori care n-au fost chiar atât de impresionați de acest roman, E & P ocupă un loc foarte special în inima mea, fiindcă și acum îmi aduc aminte ce explozie de fluturi am simțit în stomac atunci când Park a luat-o prima dată de mână pe Eleanor! O scenă atât de nesemnificativă, dar scrisă atââât de bine de Rowell, încât n-ai cum s-o uiți. Iar eu n-am uitat-o nici măcar o secundă! Deci da, asta e alegerea mea pentru locul 1.

Cam acesta a fost topul meu 5 pe săptămâna asta. Ce ziceți, se potrivesc titlurile alese de mine cu tema Summer Reads? Ați citit vreuna din ele, cum vi s-a părut? Care este topul vostru personal? Haideți să discutăm în comentarii!

Până data viitoare, lecturi incitante, excitante și captivante! 😁 Ca de vară, așa. 😎

Lasă un comentariu

