Operatoarea de la bancă

Azi am intrat în agenția unei bănci pentru a depune niște bani într-un cont. Nu mai dădusem pe acolo decât o singură dată, și atunci fusese altcineva la ghișeu. Deci mai mult ca sigur operatoarea de azi nu mă cunoștea de nicio culoare. Evident, nici eu pe ea.

M-a întâmpinat cu un zâmbet de o mie de megawați (nu prea știu eu cum vine asta, dar sună bine și mi-e lene de mor să-i dau cu goagăl acum) și a fost mega-extra-uber-super drăguță cu mine. Și cu oricine altcineva din încăpere. La început mi-a creat o stare de foarte bine, o stare de om care se simte important, apreciat, prețuit. Dar când a început să i se adreseze cu „draga mea” sau „iubita” colegei de la celălalt ghișeu de lângă ea, nu am putut să nu-mi pun întrebări. Oare cum este caracterul ei cu adevărat? Și de la una la alta, mintea mi-a zburat la oamenii peste care am dat în relativ scurta mea viață, de 29 de ani. Cu o reală dezamăgire am constatat că mai toți oamenii așa sugary pe care i-am întâlnit până acum au fost fățarnici, falși, înșelători. Și fix în acel moment m-am simțit și eu înșelată.

În continuare nu aveam niciun alt indiciu despre personalitatea femeii respective, însă toată starea de bine pe care mi-o crease la început s-a dus naibii. I-am mulțumit și eu cu un zâmbet mai mult forțat la sfârșitul tranzacției, însă cumva toată magia dispăruse.

În contrast, pe drumul spre casă, pe care l-am parcurs la picior, am început să-mi aduc aminte de opusul acelui tip de oameni, și încetul cu încetul mi-am dat seama că toate persoanele pe care le cunoscusem și care îmi păruseră mai grumpy sau pur și simplu mai serioase la prima impresie, deveniseră treptat cele mai importante din viața mea, și că tocmai acele persoane mi-au rămas cel mai dragi în suflet. Zaharina asta forțată, care pare să facă bine în aparență, este mai toxică decât orice altceva. Fiindcă te ia și te ridică în slăvi, te învăluie cu dulceața ei, te îmbată, și apoi te părăsește dintr-odată de ajungi să te izbești de pământ de nu te vezi.

Mi-a părut rău pentru operatoarea de azi, dar m-am alinat singură spunându-mi că nimeni nu are cum să fie atât de fericit și de dulceag tot timpul. Trebuie că este prefăcătorie. Una mascată fin…

Lasă un comentariu

