Top 10 cărți citite în 2016

Sunt o leneșă, iar luna asta am „profitat” de Sărbători ca să mă las și mai mult pe o ureche. Însă deja simt că nu mai pot sta locului, așa că nici prea multă vacanță nu e OK. 😀 Tot gândindu-mă cu ce aș mai putea să vin interesant pe blog, m-am gândit că un top 10 al celor mai bune cărți citite de mine în 2016 nu ar strica deloc! Aș fi făcut un top 5, dar ce-i drept am citit destul de multe titluri în anul ăsta, și nu mă pot limita la doar 5. Când vine vorba de cărți, mă lăcomesc întotdeauna!

05f4602b81cf773b9d0023bfc08eea7d

  1. Two on a Tower/Idilă pe un turn – Thomas Hardy (recenzia aici)
41FW2g3IX3L._SY344_BO1,204,203,200_
Ediția pe care o am eu

Nu mai e niciun secret de-acum că-mi place cum scrie Hardy, așa că prefer să-l citesc în original. Two on a Tower a fost lectura de anul acesta, așa cum Far from the Madding Crowd a fost lectura din 2015. În 2017 sper să citesc mai multe cărți de-ale lui. Din păcate, nu am întotdeauna dispoziția necesară pentru a mă bucura de scriitura lui, oricât de mult îmi place. We shall see. 🙂

  1. 111 cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română – antologie de poezie editată de Marius Chivu și Radu Vancu (recenzia de pe Goodreads aici)

111-cele-mai-frumoase-poezii-de-dragoste-c1

Oare să mai spun ceva despre această carte? Poate doar că mi-a redeschis apetitul pentru poezie și m-a făcut să tânjesc după alte și alte poezii, de dragoste sau nu. E o colecție absolut superbă, iar câteva versuri mi-au mers direct la inimă. O voi reciti din când în când, pentru un strop de frumusețe și strălucire într-o lume anostă și cenușie. 😉

  1. Orange (toate volumele) – Ichigo Takano

51zjrrfonl-_sx349_bo1204203200_

În liceu și în facultate citeam manga online în prostie, însă în ultimii ani gusturile mele s-au mai schimbat. Poate m-am mai maturizat și eu cumva, nu știu… Sau cel puțin așa credeam! XD Dar nu vă lăsați înșelați de Orange. O fi manga, dar povestea este dureroasă, realistă, cutremurătoare. Un băiat suferă de depresie, iar prietenii lui îl văd ca pe un mister ce trebuie descifrat. Intervine și puțin realism magic, puțină dragoste, și rețeta e gata. Știți ce înseamnă să ugly cry? Fix asta am făcut eu la sfârșit! Și de tristețe, dar mai ales de fericire! V-o recomand din tot sufletul meu!

  1. Arta de a renunța cu stil, sau mai puțin înseamnă mai mult – Alexander von Schönburg (recenzia aici)

alexander-von-schonburg_arta-de-a-renunta-cu-stil

Tocmai când ieșeam dintr-un book slump absolut atroce, am dat peste această carte la bibliotecă. Desigur că am împrumutat-o! Nefiind ficțiune, nu aveam așteptări prea mari de la ea și eram aproape sigură c-o să mă plictisească. Nici vorbă! Am citit-o cu foarte mare plăcere și am rămas cu un puternic sentiment de liniște și împăcare în suflet după ce am terminat-o. N-aș putea spune că e o carte care schimbă destine, dar în cazul meu a avut un efect mult-așteptat: m-a calmat, m-a alinat, m-a făcut să văd anumite lucruri la care fusesem oarbă până atunci. Și în continuare țin minte câteva pilde povestite de von Schönburg, pilde care îmi redau liniștea interioară atunci când simt că-mi ies din piele de frustrare.

  1. The Score – Elle Kennedy (Off-Campus #3) (recenzia aici)

off-campus-series

Al treilea volum din această serie mi-a plăcut cel mai mult. Deși anul acesta am citit toată seria, aproape pe nerăsuflate, pot spune că The Score mi s-a părut că a avut cele mai interesante personaje, cea mai amănunțită poveste și un sfârșit care m-a ținut cu sufletul la gură. Pentru fanii genului New Adult, Elle Kennedy este ca o vrăjitoare! Scoate suspans până și din cele mai banale situații, iar tensiunea emoțională și sexuală dintre personajele ei este palpabilă, deși e doar într-o carte. 😀 Recomand cu mare drag! Din păcate, cărțile nu au fost traduse și la noi, așa că… Be warned!

  1. Șarpele din inima mea – Ofelia Prodan (recenzia aici)

sarpele-din-inima-mea_1_fullsize

Volumașul ăsta de poezie m-a distrus! Mi-a și plăcut, dar m-a și spulberat. Dacă vreți o părere ceva mai detaliată, citiți recenzia mea de pe blog. Cuvintele sunt oricum de prisos. Șarpele din inima mea reprezintă o experiență emoțională profundă, pe care n-o poți înțelege dintr-o recenzie. Trebuie să o parcurgi ca s-o cuprinzi în totalitate.

  1. Speak – Laurie Halse Anderson (recenzia de pe Goodreads aici)

516glfuyf4l-_sx323_bo1204203200_

O altă carte superbă care nu a fost tradusă și la noi. Și e mare păcat, fiindcă acest roman pentru adolescenți tratează o temă extrem de dificilă, într-un mod cât se poate de realist. Mi-a plăcut stilul lui Anderson, dar recunosc că personajul principal a fost atât de bine construit, atât de complex, încât nu știam ce-o să se întâmple mai departe. Melinda a fost atât de volatilă pe la început, încât am stat cu inima la gură tot timpul. Rareori o carte are acest efect asupra mea!

  1. Persepolis 1&2 – Marjane Satrapi (recenziile de pe Goodreads aici și aici)

Să-mi trăiască biblioteca din orașul meu, fiindcă mă salvează de la a da o căruță de bani pe anumite titluri! 😀 Așa a fost și cu Persepolis. Le-am găsit pe amândouă disponibile în același timp, le-am luat fără a sta pe gânduri. Știam că este un roman grafic extrem de apreciat și aclamat la nivel internațional, dar nu prea știam la ce să mă aștept. Însă povestea lui Marjane m-a dat pe spate! N-aș putea spune care volum mi-a plăcut mai mult, fiindcă ambele sunt foarte bune, deși diferite fiindcă prezintă perioade diferite din viața lui Marjane. Însă așa am reușit și eu să înțeleg conflictul dintre Iran și Irak, prin ochii unei persoane care a fost martoră la începerea lui, care a văzut și a auzit și a trăit orori. Deși umorul lui Marjane a mai scăzut din intensitatea poveștii pe alocuri, au fost pagini la care mi-au dat lacrimile și mi-a venit extrem de greu să continui. Persepolis își merită toate laudele, asta e clar!

  1. Culoarea purpurie – Alice Walker (recenzia aici)

bookpic-5-culoarea-purpurie-86855

Argintul metaforic îl primește această carte despre viața persoanelor de culoare din anii 30-40 și până prin anii 70 în Statele Unite. Am rămas profund impresionată atât de poveste și de personajele care se perindă prin fața cititorului, dar și de traducerea cărții. A fost excepțională! Cred că acest roman s-a numărat printre foarte puținele pe care le-am citit de-a lungul timpului și cărora am putut să le iert anumite vicii. În acest caz, a fost vorba de sfârșit, care nu mi s-a părut în ton cu restul cărții, și mai ales cu viața pe care personajele principale o duseseră până în acel punct. Alice Walker a vrut să sublinieze faptul că Dumnezeu e drept, sau că există karma și că roata se întoarce în viață, însă eu nu cred asta. O viziune prea idealistă pentru gustul meu…Dar, mă repet, a fost un viciu pe care l-am putut ierta cu ușurință, fiindcă romanul este o adevărată experiență ce nu trebuie ratată într-o viață. De aici și un loc 2 binemeritat!

  1. Zei americani – Neil Gaiman (recenzia aici)
bookpic-5-zei-americani-97049
ediția Paladin, 2014 (pe care o am eu)

Într-adevăr, cea mai bună carte pe care am citit-o în 2016 mi s-a părut a fi Zei americani de Neil Gaiman. Acest om scrie ca niciun altul, și mă fascinează până la cer și înapoi! În continuare sunt lucruri din carte pe care nu mi le pot explica și cărora nu le pot acorda un sens, dar același lucru am pățit și cu Oceanul de la capătul aleii, așa că de-acum sunt obișnuită cu stilul lui. Iar acest aspect nu mă face să-i admir și mai puțin munca, sau să nu-i mai citesc cărțile. Dimpotrivă, fiecare carte de-ale lui pe care o citesc îmi deschide și mai tare apetitul pentru alte cărți și alte cărți de-ale lui! E un cerc vicios. 😀

Și iată-ne ajunși și la sfârșitul acestei postări. Mai mult de atât nu știu ce-aș putea să vă mai spun. Topul vorbește de la sine. Mai am în gând o postare până la încheierea lui 2016, dar să vedem dacă se materializează sau nu. Eu sper că da, dar dispoziția mea e schimbătoare ca un cer de vară: acum soare și senin, acum ploaie și furtună. XD Până data viitoare, stay gold și citiți mult și frumos!

Lasă un comentariu

