Christmas wishlist!

Acum, că a trecut Gaudeamus-ul, iar eu îmi regăsesc calmul și pacea (pentru simplul fapt că mi-a fost o ciudă imensă că n-am reușit să ajung acolo, din cauza stării proaste de sănătate), zic să facem și un wishlist de Sărbători, că tot se apropie acea perioadă a anului în clinchete de zurgălăi! 🐱

Am văzut că aproape toate editurile au scos bunătăți la Gaudeamus, iar unele mi-au atras atenția mai mult ca altele, pentru că… evident! 😀 Fiecare cititor are afinitățile sale, iar eu nu sunt mai presus de ale mele. Prin urmare, primul titlu pe care îl voi menționa, și pe care mi-l doresc cât mai curând, este:

  • Meseria de romancier – Haruki Murakami (Polirom)

meseria-de-romancier_1_fullsize

Chiar dacă nu este vorba de ficțiune, sunt sigură că această colecție de eseuri poartă amprenta marelui autor japonez. Iar eu sper să citesc acest volum până la sfârșitul anului. Fingers crossed! 😀

  • Cenușa Angelei. O copilărie irlandeză – Frank McCourt (ART)

bookpic-5-cenusa-angelei-71203.jpg

O altă carte de non-ficțiune care mi-a atras atenția, în special datorită sinopsis-ului și notei mari de pe Goodreads. Am văzut că e cam chunky, însă încet-încet las la o parte reticențele legate de mărimea unei cărți și mă concentrez mai mult pe subiect. Iar subiectul acestei cărți pare pe gustul meu!

  • Vegetariana – Han Kang (ART)

bookpic-5-vegetariana-48945

O apariție nouă, nouă, în sensul că abia astăzi a fost adăugată pe site-ul editurii! Mi-o doresc, fiindcă toți booktuberii mei preferați, în ale căror gusturi literare am deplină încredere, au recomandat-o ca fiind o lectură interesantă, profundă, suprarealistă pe alocuri, care nu trebuie ratată. Ce să mai zic la asta? 😀

1071109

De Jeanette Winterson nu am mai citit decât „Scris pe trup”, care mi-a plăcut la nebunie, însă cartea asta mi-a făcut cu ochiul în special fiindcă reimaginează una dintre piesele de teatru ale lui Shakespeare, și anume „Poveste de iarnă”. E o întreagă serie, fiecare roman fiind scris de un alt autor, iar la noi vor apărea la Humanitas în traducere. Yay! 😀

thumb-285521

Motivul este același ca și mai sus. Numai că de data asta piesa reimaginată este „Neguțătorul din Veneția”.

  • Scurtă istorie a șapte crime – Marlon James (Litera)

scurta_1

Un alt titlu răsunător, care a făcut înconjurul lumii literare din străinătate, iar acum a ajuns și pe la noi. Nu e pe short list-ul meu, ci mai degrabă pe long list, dar am zis s-o menționez și pe ea aici, la grămadă. 😀

  • Privighetoarea – Kristin Hannah (Litera)

privighetoarea

Mai am în casă o carte scrisă de Hannah, „Aleea cu licurici”, dar n-am apucat s-o citesc, așa că habar n-am dacă îmi va plăcea stilul ei sau nu. But one can only hope! La fel ca și cu „Scurtă istorie…”, „Privighetoarea” a primit numeroase elogii în străinătate, iar acesta este și motivul pentru care am trecut-o pe lista mea.

  • Sfârșitul nopții – Petronela Rotar (Herg Benet)

coperta_sfarsitul-noptii

Nu știu dacă ați apucat să citiți pe blogul meu recenzia pe care am scris-o la „alive” (aici), dar de când am citit cartea aceea am rămas înamorată de scriitura Petronelei Rotar! Recunosc, nu i-am citit poeziile, deși o voi face la un moment dat, însă acum că acest volum de proză scurtă e pe piață, prefer să-i acord întâietate! ❤ Deci da, I want it badly!!

  • Instinct & Jurnalul primei mele morți – Ioana Duda (Herg Benet)

I-am urmărit blogul mult timp până să fie publicată la Herg Benet. Îmi plăceau la nebunie postările ei, deși, culmea, nu mă regăseam în ele. Eu sunt opusul acestei autoare, și totuși îi iubesc scriitura. Mi-aș dori să-i citesc cărțile în serie, una după cealaltă, ca să văd dacă există vreo evoluție palpabilă. Dar chiar și așa, sunt sigură că ar fi o plăcere să le citesc oricum!

Dragi cititori, cam aceasta a fost lista mea de dorințe livrești pentru Sărbătorile de iarnă care urmează. Sunt convinsă că, în afară de cartea lui Murakami, altceva este improbabil să-mi iau, dar parcă e un fel de terapie să-mi fac astfel de liste și să visez mereu și mereu la cărți noi și frumoase. Voi nu faceți la fel? Spuneți-mi în comentarii dacă voi v-ați făcut astfel de liste de Crăciun, și ce titluri ați inclus în ele! Până data viitoare, citiți, citiți, citiți!

Lasă un comentariu

