Mic bookhaul de toamnă

Am o bibliotecă atât de burdușită, încât am lăsat-o mai moale cu shopping-ul de cărți în vara aceasta. Însă ceva-ceva tot am adunat, fiindcă uneori nu mă pot abține, pur și simplu. 😀

Așa se face că săptămâna trecută am profitat de promoția oferită de Elefant, cu 50% reducere la anumite titluri, și am comandat trei cărți pe care vreau neapărat să le citesc anul acesta până la sfârșit: „Cu ultima suflare” de Paul Kalanithi, pe care voiam s-o citesc încă de anul trecut, când aflasem de ea pe booktube-ul străin, „Afară” de Natsuo Kirino (mai am „Grotesc” scrisă de ea, apărută tot la RAO, dar n-am apucat s-o citesc încă) și „Această orbitoare absență a luminii” de Tahar Ben Jelloun, care m-a impresionat prin subiect și pe care simt nevoia s-o citesc în curând.

dscn3707

Apoi am adunat săptămână de săptămână titlurile de proză scurtă apărute în ediție bilingvă la chioșcurile de ziare, publicate de editura Litera, singura carte care lipsește fiind „Chipul” de Alice Munro, pe care o am deja în colecția „Prea multă fericire”. Pe cea din data de 7 octombrie (adică de vinerea trecută) nu am apucat s-o iau încă, dar urmează. Doar e vorba de Sherlock Holmes! 😀 Vă mai spun că am apucat să citesc primele două nuvele, și am descoperit că această colecție merită luată și păstrată în bibliotecă! Eu prefer să mă delectez cu varianta în limba engleză, dar aruncând un ochi pe traducere, am văzut că este bună spre foarte bună, deci… cumpărați cu încredere! 😉

dscn3712

Nu știu ce se întâmplă cu mine, dar de când s-a terminat vara am început să fiu mai interesată de cărți cu subiecte dificile, care să-mi pună materia cenușie la lucru. Nu mai am deloc răbdare cu titlurile Young Adult sau New Adult, și nici nu mai simt nevoia să citesc Historical Romance. Drept dovadă, momentan citesc cu aviditate „Culoarea purpurie” de Alice Walker, și deși subiectul este unul foarte greu de digerat (mai ales din perspectiva mea de femeie), nu pot să nu recunosc că romanul este foarte bine scris, ba chiar sclipitor pe alocuri. Și vă recomand din tot sufletul traducerea Iuliei Gorzo de la editura ART, mie mi se pare excepțională!

Acestea fiind zise, întrucât weekendul nu s-a terminat încă, vă urez să aveți parte de lecturi frumoase, interesante și incitante! Toodles!

5 gânduri despre “Mic bookhaul de toamnă

  1. O fi ceva in aer sau poate e prea „bacoviana” toamna aceasta, dar și eu citesc cărți cu subiecte sensibile, lagăre sau tradiții absurde. Oricum ar fi, lecturi plăcute! :*

    1. Mersi frumos, Mirabela, la fel! 🙂 Adevărul e că în ultima perioadă îmi împuiasem capul numai cu povestiri și romane Young Adult, New Adult, de dragoste, de dragoste istorice, etc. Așa că am simțit nevoia să fac o pauză de la ele și să mă înham la ceva mai serios. 😉

    1. Este o carte de memorii scrisă de un neurochirurg care află că are cancer și nu mai are mult de trăit. Nu știu exact despre ce vorbește în ea, și sunt sigură că voi plânge la greu citind-o, dar nu puteam s-o ratez. 😉

Lasă un comentariu

