Rapid Fire Book Tag

În ultima perioadă au început să circule foarte multe book tag-uri noi prin spațiul virtual (a se înțelege bloguri literare și booktube), iar unul în special mi-a atras atenția: Rapid Fire Book Tag! Întrucât prezintă o adevărată provocare pentru umilul cititor, căci îl pune în fața unor alegeri destul de dificile în ceea ce privește cărțile, m-am gândit că ar fi „amuzant” să fac și eu această leapșă. Mai jos aveți și răspunsurile mele.

8f8625d3936e9272fba4e74d4563b1f0

Cărți electronice sau cărți fizice?

În primă fază am zis că nu, nu am un răspuns clar la această întrebare, dar apoi am stat și m-am gândit serios la ce aș alege în caz de urgență (oricare ar fi aceea), și adevărul e tot o carte fizică aș alege. Nu mă înțelegeți greșit, îmi iubesc telefonul cu ecran mare și Nook-ul ( 😀 ), dar când vine vorba de făcut o alegere, aleg cărțile fizice. Acestea nu prezintă pericolul de a rămâne fără baterie, de a se strica, etc. Într-adevăr, parcurg mult mai ușor cărțile în format electronic, parcă privirea îmi fuge mai repede peste litere, dar aceste gadget-uri mă obosesc mai tare și mă sleiesc de puteri. Nook-ul îl păstrez mai mult pentru cărți străine, pe care nu-mi vine să dau căruțe de bani în format fizic. Prefer Amazon sau… na… o ripuială din când în când. Doar oameni suntem. 😛

Cărți broșate sau cartonate?

Am zis-o, și-o mai zic oricui este nevoie, de câte ori este nevoie, prefer cărțile broșate! Sunt mai ușor de mânuit, de cărat, de citit, de… orice! Am destule cărți cu coperte cartonate în bibliotecă, dar preferatele mele tot cele cu coperte moi sunt.

Cumpărături de cărți din magazine sau online?

Ooo, online, clar! Din păcate, finanțele mele nu sunt atât de extinse încât să cumpăr toate titlurile pe care le doresc din magazine. Și ținând cont că în Galați nu prea am anticariate mari, în care să găsesc titluri interesante (pentru mine), prefer shopping-ul online! Reducerile oferite de Libris, de Okian, Books-Express, sau promoțiile cu vouchere de 50% reducere la toate cărțile de pe Elefant îmi fac viața cu adevărat mai frumoasă! 😀 Și mai decentă din punct de vedere al portofelului.

Trilogii sau serii?

Pfff… nici una, nici alta. Dar dacă e să aleg, atunci aleg trilogiile. În afară de Harry Potter, nu am avut niciodată răbdare să mai citesc vreo altă serie. Oricât de faină ar fi povestea, mă plictisesc ușor.

Eroi sau răufăcători?

Există acum prin booktube-ul american mulți fani ai răufăcătorilor portretizați în nuanțe de gri. În sensul că sunt glorificați, că sunt și ei oameni (în ficțiune… înțelegeți voi), că… etc. Câteva exemple ar fi Întunecatul din trilogia Grisha de Leigh Bardugo, Warner din trilogia Shatter Me de Tahereh Mafi, etc. Ei bine, nu, în cazul meu lucrurile sunt extrem de simple: aleg eroii! Ăia buni, care rămân buni și care fac numai bine.

O carte pe care ai vrea ca toată lumea s-o citească

Cred că lumea ar fi un loc infinit mai bun dacă toți oamenii ar citi, măcar o dată în viața lor, „Codul bunelor maniere”. Și cu asta am zis tot.

885105

Recomandă o carte subapreciată

Ținând cont că în general eu citesc mai mult cărți arhicunoscute, deoarece mă ghidez în primul rând după rating-ul de pe Goodreads atunci când aleg o carte nouă, pot spune că am avut și eu niscaiva experiențe foarte plăcute cu cărți destul de subapreciate. Și fiindcă nu mă pot limita la DOAR un singur titlu, iată, în schimb, două titluri care mi-au venit în minte: pe de o parte, avem „Cameleonul” de George Arion, un roman polițist foarte bine scris și foarte interesant (vedeți aici dosarul de scriitor George Arion de pe semnebune, pus la cale de subsemnata), și pe de altă parte avem „Satantango” de Laszlo Krasznahorkai, care m-a bulversat complet și m-a învățat, odată pentru totdeauna, că literatura cu adevărat bună este doar pentru connoisseuri. Nu e o laudă sau altceva de genul ăsta, este doar un adevăr.

Ultima carte pe care ai citit-o?

Casa de pe țărm” de Daphne du Maurier (recenzia aici)

Ultima carte pe care ai cumpărat-o?

Crimele din Rue Morgue” de Edgar Allan Poe, varianta bilingvă, care a apărut vineri, pe 16 septembrie, la chioșcurile de ziare (mai multe informații despre colecția asta aici)

14370264_10157459177825464_650185740686135015_n

Cel mai ciudat lucru pe care l-ai folosit ca semn de carte

O cremă de mâini. 😀

Cărți uzate: da sau nu?

Da, categoric da, atât timp cât nu sunt PREA uzate. Anul trecut am făcut o curățenie generală prin biblioteca proprie și m-am mai descotorosit de exemplare vechi și foarte vechi, din care nu se mai înțelegea scrisul și de pe care sărea praful într-o veselie. Deci nu cărți din acelea. Însă cărți uzate din anii 90 sau 2000 încoace, în stare bună? Să vină la mine! 😀

Primele trei genuri literare preferate

Romane contemporane pentru adolescenți (Young Adult), romane de dragoste istorice (Historical Romance), ficțiune contemporană (Contemporary Fiction)

Și câte un exemplu pentru fiecare, ca să fie totul clar: Young Adult = Sub aceeași stea de John Green, Historical Romance = Amăgirea de Meredith Duran, ficțiune contemporană = Bărbați fără femei de Haruki Murakami

Preferi să împrumuți sau să cumperi?

Și, și. Deși de cele mai multe ori prefer să cumpăr cărțile pe care mi le doresc foarte tare și despre care știu că sunt bune și merită păstrate în bibliotecă.

Personaje sau intrigă?

Oricât de mult îmi place clasica evoluție a unui personaj, recunosc că mai mult mă atrage o intrigă bine construită, cu răsturnări de situație surprinzătoare și, preferabil, neclișeice. Chiar dacă încep să citesc o carte pentru personaje, de cele mai multe ori o termin datorită poveștii în sine.

Cărți cu multe pagini sau cărți cu mai puține pagini?

Medii. XD Oricât de bună ar fi o carte, odată ce depășește pragul de 500 de pagini inevitabil ajunge să mă plictisească. De aceea, pentru mine cartea ideală ar avea în jur de 300-400 de pagini.

Capitole lungi sau capitole scurte?

Hm… Cred că prefer capitolele lungi. Cele scurte îmi distrag atenția de la acțiune și de la personaje, și nu-mi place să fiu întreruptă prea des în timpul lecturii. Deci da, capitole lungi.

Numește primele trei cărți care-ți vin acum în minte…

Quo Vadis, Îngeri căzuți, Departe de lumea dezlănțuită

Cărți care te-au făcut să plângi sau să râzi?

Oricât de aiurea ar suna, prefer cărțile care m-au făcut să plâng. Sunt multe cele care m-au făcut să râd, de-a lungul timpului, dar mult mai puține au reușit să mă facă să plâng, ceea ce înseamnă că au fost mult mai bune. Și câteva titluri: când eram mică = Quo Vadis (Henryk Sienkewicz), Singur pe lume (Hector Malot), Fram, ursul polar (Cezar Petrescu), Colț Alb (Jack London); când eram adolescentă = Albastru pur (Tracy Chevalier); în „epoca” recentă = Love Letters to the Dead (Ava Dellaira), Toate acele locuri minunate (Jennifer Niven), The Year of the Rat (Clare Furniss), My Heart and Other Black Holes (Jasmine Warga)

Lumea noastră sau lumile ficționale?

Lumile ficționale. Deși de preferat ar fi o lume ficțională în care binele învinge întotdeauna răul. Nu Urzeala tronurilor, asta-i clar! XD

Cărți audio: da sau nu?

Nu. Îmi pare sincer rău pentru ele și pentru naratori (mulți dintre ei actori foarte cunoscuți), dar mă plictisesc foarte repede și nu reușesc să țin pasul cu povestea.

Judeci vreodată o carte după copertă?

Evident că… da! Oricui îi place o copertă frumoasă, nu? 😀 Cum spuneam mai sus, nu-mi permit finanțele să cumpăr chiar orice titlu pe care pun ochii, însă dacă aș avea bani cu nemiluita, aș cumpăra saci întregi de cărți cu coperte frumoase, chiar dacă nu aș ști despre ce e vorba în ele, ca să le expun în minunata mea vilă cu vedere spre un lac sau o mare. XD

ocean-view-reading-nook-1024x688

Adaptări după cărți pentru ecranul mare sau pentru cel mic?

Greu de ales, dar cred că până la urmă aleg adaptările pentru ecranul mare. Deși… Urzeala tronurilor. :/ Dar acolo oricum nu se mai respectă cărțile, așa că… iese din ecuație.

Un film sau serial pe care l-ai preferat în detrimentul cărții după care a fost adaptat?

O singură dată în viața mea am citit Emma de Jane Austen, și n-aș vrea să mai repet vreodată experiența, fiindcă romanul mi s-a părut destul de plictisitor, însă miniseria BBC cu același titlu din 2009 am văzut-o deja de două ori cap-coadă, și aș vrea s-o mai revăd în curând. Este pur și simplu superbă! Recomand cu mare căldură! 😉

emma-2009-tv-serial-wallpaper

tumblr_m76dahu1di1r6iztq-1

Serii sau cărți de sine stătătoare?

Cum ziceam și mai sus, când am avut de ales între trilogii și serii, aleg cărțile de sine stătătoare. Din același motiv, fiindcă mă plictisesc ușor.

Cam acestea au fost răspunsurile mele la această leapșă, și sper din tot sufletul că v-au plăcut și v-au pus pe gânduri. Oare voi ce ați alege? Nu vreau să nominalizez pe nimeni, dar dacă vă place această provocare și vreți s-o atacați în forță, vă dau maximă dezlegare! 😀 De asemenea, nu ezitați să-mi lăsați în comentarii opiniile voastre cu privire la… orice!

Până data viitoare,

62af3f50-e7cb-0133-f166-0aacbc4f5d01

***

P.S. Recitind acum postarea, îmi dau seama că leitmotivul meu în această leapșă a fost „plictiseală”.

aish_bored

3 gânduri despre “Rapid Fire Book Tag

  1. So funny! Am facut si eu aceasta leapsa si mi s-a parut interesanta. La raufacatori chiar ma gandeam ca Intunecatul din Grisha s-ar incadra, dar pe Warner il urasc din tot sufletul. Nu ar putea fi un raufacator pe placul meu.

    1. Nu știu, Întunecatul nu mi-a plăcut absolut deloc! Dar n-am citit decât primul volum din trilogie, așa că… nu mă pronunț. Cât despre Shatter Me, nu am citit nimic, deci iarăși nu mă pot pronunța. Doar ce păreri am văzut pe booktube. 😉

Lasă un comentariu

