Liebster Awards 2016

Ieri am aflat și eu că am fost nominalizată de wearewomenofletters – căreia îi mulțumesc din suflet! – la Premiile Liebster, care au loc în fiecare an și al căror scop principal este să ajute cititorii unui blog să descopere și alte bloguri interesante pe care să le urmărească. Mi se pare o inițiativă foarte faină și foarte constructivă, ce aduce laolaltă bloggeri din mai multe arii de interes, așa că iată și răspunsurile mele la această leapșă. ^_^

www.kirstiekinsblogs.co_.uk_

Pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă ai fost nominalizat:

  1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.
  2. Listează regulile în postarea ta.
  3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău.
  4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
  5. Scrie zece lucruri random despre tine.
  6. Nominalizează 5-11 blog-uri și informează-le că au fost nominalizate.
  7. Asigură blogurile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.

Întrucât am cam îndeplinit primele 3 cerințe, voi trece mai departe la cele 10 întrebări alese de wearewomenofletters, la care se presupune că trebuie să răspund cu sinceritate. Mă voi strădui, promit! 😀

  • Cartea care ţi-a plăcut atât de mult încât nu ai făcut altceva decât să o citeşti?

Din vremuri mai recente, singurul titlu care îmi vine în minte este Angelfall/Îngeri căzuți de Susan Ee. Am citit toată trilogia în doar 3 zile, în condițiile în care a trebuit să și lucrez și să… știți voi, trăiesc! XD Mi-a plăcut la nebunie și aproape că am pierdut 3 nopți citind trilogia! Oboseala care a venit după a fost CRUNTĂ, dar a meritat din plin!

  • Cartea care ţi-a plăcut cel mai mult, scrisă de un autor român?

Pentru că aici se impune o distincție cumva, din autorii clasici cel mai mult mi-a plăcut „Nuntă în cer” de Mircea Eliade, iar dintre autorii contemporani aș spune că „alive” de Petronela Rotar și „Neverland” de Radu Găvan s-ar afla cam pe același picior în preferințele mele.

  • Ce trebuie să aibă o carte ca să te surprindă?

Pentru că încă nu m-am „vindecat” de poveștile de dragoste cu happy-end, aș spune că ar trebui să aibă o poveste de dragoste atipică, ceva ce n-am mai întâlnit până acum. Poate să fie și dulce-amăruie, atât timp cât la sfârșit eu rămân cu un sentiment plăcut în suflet.

  • Cea mai plictisitoare carte citită ever.

Ușor să răspund la punctul ăsta. „Moromeții” de Marin Preda. Nici n-am terminat primul volum vreodată. Nu m-aș mai atinge de cartea asta nici picată cu ceară. Plus că și filmul m-a plictisit de moarte. Deci e ceva cu povestea asta, care mă plictisește maxim. 😀

  • Fiction sau non-fiction?

Își are și non-ficțiunea meritele ei, clar, dar eu sunt setată pe ficțiune. Pentru că, sinceră să fiu, viața mea de zi cu zi nu-mi este de ajuns, și nici n-o să fie vreodată de ajuns, așa că aleg să mă scufund în ficțiune. Mii și mii de alte lumi pe care le pot vizita și în care pot uita de little old boring me.

  • Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Dacă mie mi-a plăcut foarte mult, atunci o recomand mai departe. Dar mă gândesc neapărat și la genul cărții, dacă persoana căreia i-o recomand este compatibilă cu acest gen sau nu. În general, ce am recomandat a fost bine primit. 😀

  • Personajul preferat dintr-o carte.

Acum, doar două personaje îmi vin în minte, unul masculin și unul feminin. Mai întâi, Lucas Maxfield din „E ușor să te iubesc” de Tammara Webber, pentru că la momentul în care am citit-o era tot ce mi-aș fi putut dori de la un bărbat, și Penryn Young din „Îngeri căzuți” de Susan Ee, fiindcă nu mi-a părut nicio clipă ca un personaj dintr-o carte de ficțiune, ci efectiv o fată normală de 17 ani forțată de împrejurări să facă față unei apocalipse cu îngeri.

  • Ecranizarea favorită a unei cărţi.

În continuare în topul preferințelor mele rămâne miniseria BBC „Pride and Prejudice” din 1995, cu Colin Firth și Jennifer Ehle în rolurile principale. E… perfectă! ❤

  • Scriitorul străin preferat.

Aici mă gândesc la un scriitor ale cărui cărți le cumpăr fără să mai citesc sinopsisul, ci doar fiindcă sunt scrise de el. Și de fapt este vorba despre o scriitoare: Rainbow Rowell. Rezonez atât de bine cu stilul ei, și sunt efectiv pe aceeași lungime de undă cu romanele ei, încât nu mă pot gândi la alt scriitor sau scriitoare.

  • Top 5 cărţi preferate.

Primele 5, toate situate pe același loc în preferințele mele, fiindcă nu le pot aranja nicicum: „Grădina cețurilor din amurg” de Tan Twan Eng, „Nuntă în cer” de Mircea Eliade, „The Year of the Rat” de Clare Furniss, „Departe de lumea dezlănțuită” de Thomas Hardy, „Nașterea lui Venus” de Sarah Dunant. Evident că pe locul 2 sunt alte și alte titluri, și pe 3 la fel, etc. Dar mă opresc la astea cinci.

Oookaaay… acum că am răspuns la întrebări, trebuie să trec mai departe la zece lucruri aleatorii despre mine. Ce drăguț. Niciodată nu mi-a plăcut să vorbesc despre mine (prea mult), dar strofocându-mi creierii vreme de câteva minute, iată ce a rezultat:

  1. Sunt gurmandă și-mi place la nebunie mâncarea chinezească picantă. Sau românească picantă. Sau picantă, pur și simplu. Sau aromată, în orice caz. 😀 Bună să fie!
  2. Iubesc marea cu o forță anormală, și când ajung vara la mare simt că-mi dau lacrimile de fericire atunci când o văd prima dată. Deși nu știu să înot.
  3. Sunt singură la părinți.
  4. Animalul meu preferat este pisica, sau orice animal cu blană, în general, și urăsc reptilele cu o pasiune bolnăvicioasă.
  5. Adoooor serialele coreene care se încadrează în genurile romance-comedy-drama.
  6. Nu știu câte cărți am în momentul acesta în bibliotecă (sau, mă rog, împrăștiate prin toată casa), dar cred că depășesc lejer 400.
  7. Încă mai cred în dragostea aia frumoasă, cu happy-end, deși în același timp vârsta mă ajută să-mi dau seama că e doar o iluzie.
  8. Locuiesc la curte și duc un fel de viață „de țară” în oraș. Am găini și cocoși, două cățele și un motan. 😀
  9. Am o teamă irațională de tsunami-uri, stârnită de când m-am uitat la Deep Impact (1998). Iar mai recent mi-a fost alimentată de San Andreas (2015).
  10. Locul meu preferat de lectură ar fi aici:

b795310d78c15528a377a840dc535586

sau aici:

reading-by-fire

Mă bucur foarte mult că anul acesta am reușit să fac și eu această leapșă, care provine de fapt din afară (mai precis, am găsit-o aici), și fiindcă Liebster Awards reprezintă o șansă foarte bună pentru a descoperi bloguri noi, nominalizez și eu mai departe pe: răzvan’s bookshelf, artasimplității, O carte pentru fiecare, Afloarei Daniel, fructitza, bianca2b. Sper să nu vă deranjeze nominalizarea mea și să răspundeți la întrebări! 😉 Pe care le găsiți mai jos.

  1. Cu care personaj din cărțile citite de voi până acum vă identificați cel mai bine?
  2. Care este locul vostru preferat de lectură?
  3. Ce carte pe care ați citit-o v-a lăsat un gust amar?
  4. Vă place să citiți detalii despre viața unui autor atunci când îi citiți cărțile?
  5. Ce ar trebui să conțină un roman grafic ca să vă capteze atenția?
  6. Care este cartea voastră preferată din întreaga lume? Doar un singur titlu.
  7. Cafea sau ceai, alături de o carte bună?
  8. Cu ce frecvență cumpărați cărți?
  9. Aveți prieteni sau rude care citesc la fel de mult ca voi? Sau care citesc, și atât?
  10. Care este genul vostru preferat?

Mulțumesc din nou pentru nominalizare, wearewomenofletters, și sunt extrem de curioasă să aflu răspunsurile bloggerilor pe care i-am nominalizat! Chuss!

cartoon-girl-blows-kisses-hearts-animated-gif

4 gânduri despre “Liebster Awards 2016

Lasă un comentariu

