Recenzie „O iubire neașteptată” de Sonali Dev

Recunosc că nu prea mai cumpăr cărți din colecția Cărți romantice, care apar în fiecare vineri cu revista Libertatea pentru femei. Cumpăr selectiv, și doar serii pe care plănuiesc să le citesc la un moment dat (și care au rating mare pe Goodreads 😀 – vezi seria Poldark). Însă atunci când am aflat că urma să apară O iubire neașteptată/A Bollywood Affair de Sonali Dev, curiozitatea a învins orice obstacole! Și m-am apucat imediat de lectură.

Spre marea mea surpriză, fiindcă nu prea mă așteptam, cartea mi-a plăcut foarte, foarte mult! Nici nu știu de unde să încep să vorbesc despre ea, sinceră să fiu. Poate de la atmosferă, întrucât a fost primul lucru pe care l-am observat și l-am îndrăgit la acest roman. Sonali Dev are un talent incredibil de a evoca o lume care, deși nu o cunoști, ți se pare familiară și în care te poți integra perfect. Mi-a adus chiar un pic aminte de filmele indiene pe care le prindeam pe la televizor când eram mai mică. Deși „acțiunea” cărții are loc majoritar în Statele Unite, personajele sunt indieni veritabili, care respectă tradițiile și obiceiurile indiene, și care parcă nu se sfiesc să împărtășească și cititorului o parte din ele. Mi-a plăcut foarte mult cum a ales Sonali Dev să prezinte cultura indiană în combinație cu stilul de viață american, neștirbind farmecul niciunuia. La prima vedere, totul a cam părut idealizat, însă pe măsură ce povestea avansa, mi-am dat seama că autoarea așa intenționase, să păstreze un echilibru între cele două. Un aspect apreciat de mine, evident! 😀

a3f7355edf97bc2e2b8defefb90c6d8f

Ajungând la poveste și la personaje, trebuie să vă spun că O iubire neașteptată nu este chiar un roman de dragoste tipic, fluffy și smutty și cam atât. Nu. Personajul nostru feminin principal, Mili, are 24 de ani și este femeie căsătorită de 20 de ani. Adică de la 4 ani. Sonali Dev ne arată o fărâmă din viața la care sunt supuse femeile în satele tradiționale din India, unde căsătoriile între minori reprezintă o cutumă bine stabilită și validată ca fiind legală prin parafa consiliului sătesc. Cum spuneam, Mili este căsătorită de la 4 ani cu Virat, pilot în forțele aeriene indiene, și deși nu l-a mai văzut niciodată de la nuntă (când el avea 12 ani) până acum, suspină după el și își dorește din tot sufletul o viață normală, de femeie măritată, alături de el. Convinsă că mariajul ei se va consuma la un moment dat, Mili urmează sfatul bunicii sale și își vede de studii, pentru a deveni demnă de atenția și considerația lui. La un moment dat, însă, Mili își dorește mai mult pe partea studiilor, așa că atunci când primește o bursă în Statele Unite, nici nu mai stă pe gânduri și pleacă într-acolo fără știința sau acordul bunicii sale. Scuza ei fiind în continuare faptul că trebuie să devină demnă de Virat. Adevărul e că mi-a plăcut foarte mult de Mili și am înțeles-o în întregime. Nu mi s-a părut chiar atât de naivă, cum am mai citit recenzii pe Goodreads, ci mi s-a părut mai mult o victimă a educației și a culturii în care a fost crescută. Chiar și așa, a ajuns mult mai departe decât s-ar fi gândit cineva…

dsf0008
Sonali Dev

Pe de altă parte, îl avem pe Samir, fratele vitreg mai mic al lui Virat, care, atunci când află că fratele său încă mai este căsătorit legal cu Mili, deși în prezent are o soție însărcinată în India, se oferă să-l ajute pe acesta ducându-se în State și convingând-o pe Mili să semneze actele de anulare a căsătoriei. Adică, cât de greu poate fi, mai ales ținând cont de faptul că arată ca un zeu, are faimă ca fiind cel mai bun regizor de la Bollywood și toate femeile sunt înnebunite după el? 😀 Ei bine, lucrurile nu merg chiar așa cum ar fi sperat. Își dă seama de natura adevărată a lui Mili, și inevitabil se îndrăgostește de ea. Dar de-ar fi lucrurile atât de simple… Vă spun sincer, mai mult decât povestea de dragoste dintre cei doi mi-au plăcut poveștile secundare ale lor. Viața lui Mili ca orfană și dată în căsătorie la 4 ani, și viața lui Samir ca fiu ilegitim al tatălui său, care a trebuit să îndure bătăile crunte ale bunicului său. Fiecare dintre cei doi își dezvăluie treptat temerile și umbrele din suflet, iar ce mi s-a părut culmea a fost că modul în care Sonali Dev a făcut acest lucru nu m-a deranjat absolut deloc! Cumva, a părut firesc și neforțat. O altă steluță pentru această autoare care m-a încântat!

În încheiere, nu vă mai spun decât atât: O iubire neașteptată nu este romanul de dragoste tipic, pe care am ajuns să-l știm pe de rost de acum. Da, există o poveste de dragoste, da, există niște sexy time, da, există întoarceri de situație ceva mai melodramatice, dar există și multe aspecte serioase, legate de viața tradițională indiană, pe care noi, ca outsideri, nu am avea de unde să le aflăm. Iar faptul că romanul abundă de mult umor nu face decât să pună cireașa pe moțul tortului. 😀 Sperând că v-am convins să-i dați o șansă, vă invit s-o citiți și apoi să discutăm în comentarii despre cum vi s-a părut vouă.

Până la postarea viitoare, așa să fiți:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
via eirian-stock.deviantart.com