Recenzie „Amăgirea” + „Your Wicked Heart” de Meredith Duran (seria „Rules for the Reckless”)

Nu prea citesc eu multe romanticisme de epocă, dar și când citesc, mereu dau peste câte-o autoare care-mi place foarte mult! Așa a fost și cu Meredith Duran și cu „Amăgirea” (Fool Me Twice) ei. Am inclus-o printre cele 5 titluri pe care le-am câștigat pe pagina Cărți Romantice, fără să știu mai nimic despre ea. Citisem doar sinopsisul și atât, habar nu aveam că Duran luase premiul RITA în 2015! Așa că… am fost extrem de plăcut surprinsă când am apucat efectiv să intru în poveste și să trăiesc toate pățaniile alături de personaje!

alma_103_amagirea_meredith_duran_c1_final_1

Dacă nu știați, vă zic eu acum: sunt mare fană a romanelor de dragoste de epocă, indiferent dacă acestea sunt concentrate mai mult pe povestea de iubire, sau dacă aceasta este în plan secundar. Alte vremuri, alte moravuri. Vorba aia. Dar să nu divagăm. 😀 Și așa se face că mi-am descoperit și câteva autoare preferate din acest gen de literatură, mai ales grație celor două colecții care apar la chioșcuri cu Libertatea sau cu Libertatea pentru femei: colecția „Cărți romantice” și colecția „Iubiri de poveste”. Recunosc că nu iau tot ce apare, fac o selecție foarte drastică a titlurilor care apar, luându-mă în general după ratingul și recenziile de pe Goodreads. Fiindcă… bani puțin, și toată treaba aia. În fine, ideea e că așa le-am descoperit pe Mary Jo Putney, Amanda Quick, Loretta Chase, dar mai ales pe Sarah MacLean și Meredith Duran. Ele sunt pentru mine ceea ce booktuberii americani numesc „auto-buy authors”, adică indiferent ce titlu mai scot pe piață, tu-l cumperi fiindcă știi deja că va fi pe gustul tău. Cam așa ceva.

Ei bine, spuneam că mi-am ales „Amăgirea” în cadrul premiului. După cum ulterior am aflat că în 2015 a câștigat premiul RITA, oferit de Romance Writers of America, mi-am zis că trebuie neapărat s-o și citesc, mai ales fiindcă aveam un chef nebun de o poveste de dragoste frumoasă. Și pot spune că am rămas extrem de plăcut surprinsă de ce am aflat în paginile ei! Oameni buni, cartea asta chiar nu s-a axat numai pe lovey dovey stuff! În prim-plan, mai ales în prima jumătate a cărții, au stat agorafobia și depresia personajului principal masculin. N-am mai întâlnit până acum un roman de dragoste istoric care să vorbească despre așa ceva, și încă bine. Okay, mint, țin minte că în „Îmblânzirea unui rebel” de Mary Jo Putney s-a vorbit despre alcoolismul personajului principal masculin, probabil tocmai de asta mi-a și plăcut atât de mult titlul acela. Dar despre așa ceva?… Never! O prăjiturică din partea mea pentru acest aspect!

secrets-bk
So cheesy, dar nu m-am putut abține! :))

Mergând chiar mai departe, mi-a plăcut incredibil de mult și personajul feminin principal, ea chiar a strălucit pe tot parcursul romanului. A fost un amestec atât de reușit de vulnerabilitate și putere, încât nu mi-a venit să cred. E adevărat, personalitatea Oliviei a fost mult mai apropiată de cea a unei femei din prezent, dar Duran i-a creat un background complex, care a explicat perfect comportamentul Oliviei. Păi, cam asta înseamnă un scriitor bun, nu? Indiferent de genul de literatură pe care îl scrie. Creează o poveste și niște personaje (dacă e vorba de ficțiune) care să ajungă la inima cititorului, dar fără a sacrifica micile artificii literare care îmbogățesc substanțial acea piesă de literatură. Iar mie asta mi-a plăcut enorm de mult la Duran! Hmph!

Povestea este relativ simpluță, și chiar n-are rost să vă dezvălui mai multe decât ceea ce apare în descrierea oficială. Însă cartea oferă cititorului multe subtilități, la care trebuie să fie atent pentru a înțelege povestea în întregime. Ce mai, „Amăgirea” mi s-a părut un historical romance foarte reușit! Iar Meredith Duran și-a câștigat un loc sigur în topul preferințelor mele literare. Spre surpriza mea, am văzut că „Amăgirea” este a doua carte din seria Rules for the Reckless, dar n-am simțit nici măcar o secundă că am lacune în ceea ce privește povestea. O altă prăjiturică din partea mea! 😀

Bineînțeles, când am văzut că în colecția „Iubiri de poveste” a apărut și prima carte din serie, cu titlul „Anotimpul pasiunii”, mi-am zis că trebuie neapărat s-o cumpăr și s-o citesc. Încă nu am făcut acest lucru, dar până se termină vara o voi da gata cu siguranță! 😉

Până atunci, însă, nu știu ce mi-a venit, și am căutat pe Amazon prima „novella” din serie, intitulată Your Wicked Heart, și cum am găsit-o la un preț de nimic, am și luat-o ca s-o citesc. De data asta în engleză, evident. Pot spune că stilul de scriere al lui Duran mi-a plăcut și mai mult în original, deși povestea nu a primit chiar 5 stele din partea mea, cât primise „Amăgirea”. Fiind o novella, este mult mai scurtă și mai concisă. Dar personajele principale tot mi-au plăcut foarte mult. Puțin cam clișeice, dar nu un clișeu supărător, cum am mai întâlnit în alte părți. Așa că, dacă mai citiți și în engleză, și dacă vă plac romanele historical romance, vă recomand cu mare drag să citiți și povestioara asta din serie, care e despre una din prietenele Oliviei, Amanda Thomas, și vicontele Ripton.

515giTCKr0L

Ea, o fată abuzată de angajatoarea ei, care nu visează decât la stabilitate emoțională și financiară, părăsită la altar într-o țară străină de către vicontele Ripton; el, adevăratul viconte Ripton, care călătorește din țară în țară neobosit, atât în căutarea vărului său care a dispărut, cât și în căutarea impostorului său care a părăsit o fată nevinovată la altar. Numai că lucrurile nu sunt atât de simple, ceea ce a și făcut deliciul lecturii! 😀 Amanda și Spencer au fost personaje bine dezvoltate, cu multiple fațete ale personalității lor, iar povestea dintre ei mi-a făcut inima să-mi bată tare nu o singură dată. Mă repet, recomand cu drag! 😉

Voi ce mai citiți, cum vă ocupați timpul în vara aceasta? Eu am dat-o mai mult pe poezie românească contemporană, pe ziare și pe reviste. A, și pe povestioare romantice pe care le găsesc gratis pe Amazon. You’re welcome! 😀