Opposites Book Tag

Tare dor îmi mai era de o postare de tipul „leapșă”, așa că atunci când am văzut tag-ul făcut de Audrey pe thesagittariusbooksblog, mi-am zis că trebuie neapărat să-l fac și eu. Între recenzii și alte tipuri de postări mai… serioase (care în ultima perioadă au lipsit cu desăvârșire), merge și o leapșă, nu-i așa? 😀 Oricum postările de genul acesta sunt preferatele mele, fie că e vorba în scris, pe un blog, sau verbal, pe booktube. Prin urmare, să purcedem.

giphy

 

Prima carte din colecția ta și cea pe care ai cumpărat-o cel mai recent!

Prima carte cumpărată efectiv de mine (deși nu cu banii mei, fiindcă eram mică) a fost o serie, de fapt: „Cireșarii” de Constantin Chiriță. Citisem deja toate cărțile de la bibliotecă, dar voiam neapărat să le am și eu, să le pot reciti oricând doresc. And that I did. Iar cartea cumpărată cel mai recent a fost „Pânza de păianjen” de Cella Serghi, pe care am luat-o de la un chioșc de ziare. Face parte din noua mea colecție preferată de la Litera, „Cele mai frumoase romane de dragoste”.

 

O carte ieftină și o carte scumpă!

Cea mai ieftină carte pe care am luat-o a fost cu siguranță inclusă în vreo comandă dată pe târgulcărții, și cred că a fost în jur de 2-3 lei. Iar cea mai scumpă a fost, până în prezent, „Istoria tărâmurilor și locurilor legendare” de Umberto Eco, pe care am dat vreo 80 de lei (oricum la jumătate de preț față de cât costă în librării).

 

O carte cu protagonist masculin și una cu protagonist feminin!

Pentru o carte cu protagonist masculin, menționez „Războiul bătrânilor” de John Scalzi. Iar pentru una cu protagonist feminin, recunosc că mi-a venit în minte „E cineva acolo?” de Marian Keyes, care din păcate la noi este epuizată. Posibil s-o mai găsiți prin anticariate, totuși. Eu am citit-o în engleză acum vreo 3 ani și am plâns groaznic, deși sfârșitul e frumos. V-o recomand! E chick-lit de cea mai bună calitate. 😉

 

O carte pe care ai citit-o repede și o carte pe care ai citit-o greu!

Asta cred că e una dintre cele mai ușoare întrebări din toată leapșa asta! 😀 Foarte repede am citit toată seria „Penryn și sfârșitul lumii” de Susan Ee (prima carte din serie a apărut la Editura Trei de curând), și foarte greu am citit „Cei șapte nebuni” de Roberto Arlt, apărută la Editura Univers. Nici acum nu sunt sigură dacă am înțeles exact despre ce a fost vorba în cartea aia! :/

 

O copertă frumoasă și o copertă urâtă!

Frumoasă:

pratchett_baxter_pamantul_lung-c1

Urâtă:

855791

 

O carte națională și o carte internațională!

alive” de Petronela Rotar, pentru o carte națională, fiindcă m-a emoționat incredibil de tare și mi-a plăcut stilul ei de scriere la nebunie, și „Carry On” de Rainbow Rowell, pentru o carte internațională, fiindcă Rainbow este una din autoarele mele de suflet! Și mereu va rămâne așa.

 

O carte subțire și o carte groasă!

Orice cărticică din colecția Penguin Little Black Classics este subțire, până în 70 de pagini, și o carte groasă ar fi volumul „Dangerous Women” (care va apărea și la noi, cât mai curând, sper eu, la editura Nemira) editat de Gardner Dozois și George R.R. Martin, care ajunge la fabuloasa pagină cu numărul 784, în condițiile în care formatul cărții este mare, nu mic, de buzunar.

 

O carte ficțională și una non-ficțională!

Eu sunt mai mult cu ficțiunea, așa că pot alege orice, și aleg o carte pe care nu o mai văd menționată nicăieri pe internet: „Scris pe trup” de Jeanette Winterson. Am citit-o prin facultate, și țin minte că mi-a plăcut foarte, foarte mult. E și destul de subțirică, așa că merge citită și într-o zi. O carte non-ficțională ar fi „Misterul regelui. Despre scris” de Stephen King, că tot a fost reeditată de curând la editura Nemira.

 

O carte foarte (mult prea) romantică și o carte de acțiune!

Aoleu, trebuie să sap adânc ca să-mi aduc aminte de o carte siropoasă rău, fiindcă citeam astfel de cărți prin liceu, și apoi m-am cam oprit. Dar fiindcă nu vreau să amintesc de Sandra Brown, o să menționez „Mătăniile” de Florence Barclay. Nu mai țin minte ce se întâmplă în carte, mi-aduc aminte doar intriga principală, însă am rămas cu senzația distinctă că „Mătăniile” abundă de romantism. Nu se axează deloc pe partea fizică, ci aproape numai pe cea emoțională. Cât despre cartea de acțiune, chiar nu am habar ce aș putea să menționez… Poate „Conspirația” de Dan Brown. Nu citesc cărți strict de acțiune. De obicei e un amalgam de genuri. 😀

 

O carte te-a făcut fericită și una care te-a făcut tristă!

Foarte fericită am fost după ce am terminat de citit „Attachments” de Rainbow Rowell. Cartea aia mi-a plăcut atât de mult, și mi-a dat atât de mulți fluturi în stomac, încât nici nu pot să vă zic! Iar o carte care m-a întristat peste măsură și m-a făcut să plâng de absolut fiecare dată când o citeam a fost „The Year of the Rat” de Clare Furniss. Deși se termină într-o notă pozitivă, scrisul autoarei emană o tristețe palpabilă, care te taie până la os. V-o recomand, este o carte superbă, dar pregătiți-vă șervețelele lângă voi. 😉

 

Cam atât și cu leapșa asta. Fac și eu ce-a făcut și Audrey, și anume dau tag-ul mai departe tuturor celor care vor să-l facă. Sper să vă fi plăcut răspunsurile mele, și, ca de obicei, dacă aveți recomandări de cărți pentru mine, nu ezitați să mi le lăsați mai jos în comentarii.

Până la următoarea postare,

full-of-books

Lasă un comentariu

