Recenzie „Ugly Love” de Colleen Hoover

Știți acele cărți care sunt atât de vândute, atât de citite, atât de ridicate în slăvi, încât în primă instanță nu mai poți de nerăbdare să le citești, iar apoi, când efectiv le ai la îndemână, le tot amâni cu spaimă și cu groază, fiindcă e posibil să nu-ți placă la fel de mult cum au plăcut tuturor? Pentru mine, „Ugly Love. Despre fața urâtă a iubirii” a fost fix genul ăsta de carte! Iar rezultatul a fost surprinzător!

coperta_Ugly-Love

Până la cartea asta, nu mai citisem absolut nimic de Colleen Hoover. Nu o singură dată am pus în coșul virtual de pe Book Depository vreuna sau mai multe dintre cărțile ei, însă niciodată nu am ajuns să cumpăr efectiv vreo carte de-ale ei. Tocmai hype-ul ăsta nebun mă încânta și apoi mă îngrozea, iar eu am tot amânat-o pe Colleen pe termen nedefinit. Până când am aflat că „Ugly Love” urmează să apară la EPICA! Am tresărit de fericire, am dat precomandă și am așteptat nerăbdătoare să primesc coletul. Iar după ce am primit cartea… pauză. Am intrat într-un vid din punct de vedere al lecturilor, iar „Ugly Love” îmi surâdea cel mai puțin. Dar apoi a venit primăvara, a venit căldura, natura s-a înverzit și s-a colorat, iar mie mi-a venit în sfârșit cheful. Și surprizele s-au tot ținut lanț!

Nu o să mint, și o să spun că prima jumătate a cărții a fost așa și așa, tipică oricărui roman New Adult: mult sex, multă atracție fizică, multă tensiune între personaje, dar mai puțină profunzime. La un moment dat, am crezut că am dat exact peste ceea ce uram: un clișeu! Dar apoi a venit a doua jumătate a romanului, și efectiv am fost făcută K.O. E ca și cum cele două jumătăți nici nu formează aceeași carte… Dar bănuiesc că asta a fost intenția autoarei, și i-a reușit de minune! Bineînțeles, ajută enorm și faptul că romanul este scris la persoana I și are perspectivă duală, un capitol fiind narat de Tate și următorul de Miles, și tot așa. Partea interesantă este că, deși perspectiva lui Tate este din prezent, cea a lui Miles este de acum șase ani, când el nu avea decât 18 ani și se îndrăgostise pentru prima oară. Și încet-încet, ambele perspective, atât cea din prezent, cât și cea din trecut, ajung la un punct major de cotitură, unde lucrurile o iau razna cu totul, iar impactul emoțional asupra cititorului devine cam prea mult de îndurat. Dar o să vedeți! 😀

***

Prezentarea oficială a cărții
(fiindcă spune cam tot ce aș putea spune și eu, fără să ofer spoilere 🙂 )

Atunci când Tate Collins îl întâlnește pe Miles Archer, un pilot de avioane tăcut, la locul lui, bântuit de un trecut întunecat, ea e conștientă că ceea ce simte nu e tocmai dragoste la prima vedere. Cei doi nu se consideră nici măcar prieteni, iar singurul lucru pe care îl au în comun este o atracție fizică de netăgăduit. După ce dorințele lor ies la iveală, cei doi își dau seama că tocmai au găsit soluția perfectă pentru o relație fără alte implicații. El nu caută iubire, iar ea nu are timp pentru așa ceva. Aranjamentul lor ar fi extrem de satisfăcător, dacă Tate ar putea să respecte cele două reguli impuse de Miles: nu pune întrebări despre trecut, nu te aștepta la un viitor împreună.

Ei cred că se pot descurca, dar, atunci când în povestea lor se înfiripă sentimente adevărate, totul se schimbă:

INIMILE SUNT INVADATE

PROMISIUNILE SUNT ÎNCĂLCATE

REGULILE SUNT SPULBERATE

IAR IUBIREA DEVINE URÂTĂ

***

Tate face cunoștință cu Miles prin intermediul fratelui ei, Corbin, care este coleg cu Miles și prieten bun al acestuia, cei doi locuind în apartamente diametral opuse la același etaj, atunci când aceasta vine să locuiască o perioadă de timp la Corbin. Proaspăt ieșită dintr-o relație eșuată și dorind să-și concentreze întreaga atenție asupra învățatului și muncii, Tate își vede planurile date peste cap atunci când Miles i se insinuează în viață neintenționat, după care ajunge să nu-și mai poată lua ochii de la el. Întrucât atracția asta pare a fi reciprocă, Tate este de acord cu propunerea lui Miles de a avea o legătură bazată strict pe sex, fără emoții, fără întâlniri romantice sub clar de lună, fără… nimic altceva. Tate acceptă în ciuda propriei conștiințe, care îi spune că nu se va putea limita doar la atât, că ea deja se află pe un drum al pierzaniei. Dar, cum ați citit și din descrierea oficială, legătura lor devine în curând mult mai mult decât sex, deși ambii își înăbușă sentimentele în fașă – Miles mai mult decât Tate.

Relația lor devine marcată de emoții violente, de o dorință tot mai arzătoare a lui Tate de a descoperi trecutul lui Miles și evenimentul care l-a marcat iremediabil, de a-l convinge că iubirea merită trăită din nou și că nimeni nu este prea urât (la suflet, așa cum consideră Miles) pentru a fi iubit. Mărturisesc că, în prima parte a cărții, am fost teribil de dezamăgită și de supărată pe Miles pentru comportamentul lui, și că nu i-am putut înțelege acțiunile, mai ales fiindcă Tate putea citi deja în ochii lui o afecțiune profundă pentru ea. Dar apoi mi s-a dezvăluit și ACEL eveniment din trecutul lui Miles, care l-a transformat sufletește, și am reușit să înțeleg. Am înțeles că Miles e genul de persoană (fiindcă eu nici acum NU îl văd ca pe un personaj fictiv) care este foarte sensibilă, care iubește profund, care simte totul cu mult mai multă forță, și chiar violență, decât majoritatea oamenilor. Am admirat-o enorm pe Colleen Hoover pentru personajul masculin pe care l-a creat, cu atât de multe fațete și atât de multe trăiri, și am ajuns să admir iubirea și devotamentul lui Tate față de Miles. Mai multe nu vreau să vă spun, dar dacă citiți cartea, vă veți da seama la ce mă refer! 😉

Ca o scurtă concluzie, pot declara liniștită că „Ugly Love” mi-a plăcut LA NEBUNIE și că am rămas extrem de plăcut surprinsă de talentul literar al lui Colleen Hoover în a crea personaje memorabile și povești emoționante, care cu siguranță îți vor stoarce o lacrimă sau două. Sau mai multe. 😀 N-aș putea încadra acest roman într-un singur gen, fiindcă este și New Adult, și Romance, și Drama, dar dacă aș putea crea eu un nou gen special pentru el, ar fi genul Awesome! Citiți-o și-mi veți da dreptate.

Puteți găsi cartea aici:

EPICA

LIBRIS (transport gratuit la orice comandă)

ELEFANT (cu reducere de 50%)

***

Tate:

Amândoi ne luptăm să respirăm printre lacrimi. E intens. E sfâșietor. E devastator.
E urât.
E gata.
Imediat ce corpul lui încetează să se miște deasupra mea, îl împing în umeri. Coboară de pe mine. Mă ridic în șezut și îmi șterg lacrimile cu dosul palmelor, apoi sar în picioare și îmi îmbrac lenjeria. Degetele lui mă prind de gleznă. Aceleași degete care m-au prins de aceeași gleznă, în prima noapte, când ne-am cunoscut.
– Tate, mă strigă, iar vocea îi este încărcată cu totul.
Fiecare emoție în parte se înfășoară pe fiecare literă a numelui meu, atunci când îl rostește.
Mă desprind din strânsoarea lui.