Recomandări de carte pentru sezonul cald

Dragilor, am aflat că astăzi, 19 mai, elefant-ul oferă iarăși un voucher de 50% reducere pentru cărți și ebooks, așa că m-am gândit să-mi iau în serios „joaca” asta de-a blogguitul ( 😀 ) și să vă prezint câteva recomandări de carte pentru sezonul cald, câteva titluri numai bune de citit într-un șezlong, pe plajă sau în grădină, pe o bancă în parc, sau la gura cortului într-un camping de pe la munte. Tema principală e „în aer liber”! Nu știu voi cum procesați schimbarea anotimpurilor, dar eu am așteptat toată iarna, cu sufletul la gură, să vină primăvara și vara, și implicit căldura! ⭐

Pe locul 1 e această carte care mi-a rămas adânc împlântată în inimă și pe care sunt sigură că voi dori, la un moment dat, s-o recitesc. M-a distrus, m-a făcut praf, dar în același timp m-a lăsat cu un sentiment dulce-amărui de speranță. A fost un rollercoaster de emoții și v-o recomand din tot sufletul meu! Deși e încadrată în genul YA, merită citită de absolut toată lumea!

toate-acele-locuri-minunate_1_fullsize

Vara trecută am mâncat TOATĂ seria asta în doar 3 zile!! Deși la noi e apărută de curând… M-am apucat s-o citesc din curiozitate și plictiseală, dar am devenit obsedată de ea! Și notați faptul că eu nu obișnuiesc să citesc cărțile dintr-o serie una după cealaltă, prefer să las ceva timp să treacă între ele. Ei bine, nu, cu „Angelfall” a fost altă poveste! M-a captivat, m-a ținut cu sufletul la gură, m-a fascinat. Dacă vreți s-o asemuiesc cu ceva, atunci să fie cu junk food-ul de cea mai bună calitate, pe care nu te mai saturi să-l mănânci!! Yumm! Recomand cu mare căldură, nu știți ce pierdeți!

penryn-si-sfarsitul-lumii-ingeri-cazuti-vol-i_1_fullsize

O altă carte (un adevărat mastodont!) pe care am luat-o de la bibliotecă din curiozitate, fiindcă eu nu prea citesc fantasy, dar am devorat-o cu aviditate! Mi-a plăcut la nebunie faptul că include multe povestiri, cu diverse teme, astfel că nu ai efectiv cum să te plictisești citind antologia asta. Deși cărțulia pare masivă la prima vedere, se citește foarte repede și vă va captiva pe de-a-ntregul, garantez!

epic-legende-fantasy_1_fullsize

În străinătate, Scalzi este deja un fel de monstru sacru al SF-ului bine scris, cu premii la activ și recunoaștere din partea mai multor tipuri de cititori, însă la noi văd că doar cei care citesc SF știu cine e. Ei bine, NU, asta trebuie să se schimbe! Nici eu nu citesc SF, însă cartea lui Scalzi m-a prins în mrejele ei fără să mai am puterea să scap! E o lectură extrem de plăcută, foarte antrenantă și inteligent construită. Nu vă speriați, nu există tehnologii sau alte teorii științifice care să vă pună creierul pe bigudiuri, deci puteți să o abordați liniștiți. Un singur lucru știu: nu veți regreta!

razboiul-batranilor-vol-1_1_fullsize

Un roman puțin cam ciudățel după lectura primelor pagini, însă care pentru mine a devenit unul dintre romanele mele preferate ale tuturor timpurilor. Dacă vă plac poveștile care se întind pe parcursul mai multor ani, realismul magic și personajele feminine complexe și complete, atunci cartea asta e pentru voi! Vă va intra la inimioară. 😀

straniile-si-minunatele-amaraciuni-ale-avei-lavender_1_fullsize

Câh, nu-mi place deloc titlul în română!! 😦 Mai bine îl lăsau DUFF și atât, sau alegeau ceva care să facă aluzie la tema romanului, ar fi fost mult mai bine. Dar în fine, nu despre asta vreau să vorbesc. Am citit romanul ăsta anul trecut și am avut multe probleme cu el (pe Goodreads i-am dat 3 stele), dar în ansamblu a fost o lectură plăcută, rapidă, pe care v-o recomand cu mare căldură și vouă. Recunosc că eu am analizat lucrurile mult prea în detaliu, așa că probabil nu toți cititorii stau să despice firul în patru așa cum am făcut-o eu. Un mic avertisment, în schimb: dacă ați apucat să vedeți deja filmul inspirat de carte, nu vă luați după el. 😀 Cartea e complet diferită, într-un sens pozitiv! În rest, cam e lectura perfectă pentru vară! 😉

duff---desemnata-uratica-si-dolofana-din-gasca-fetelor_1_fullsize

OK, poate că nu am terminat încă de citit cartea asta, dar ținând cont că am trecut de jumătate, îmi pot exprima o părere cât de cât coerentă despre ea. V-o recomand pentru că, iarăși, este o lectură potrivită pentru sezonul cald, dar mai ales fiindcă este perfectă pentru a petrece o după-amiază leneșă pe plajă, sorbind dintr-un cocktail sau un frappe. Aveți parte de un personaj feminin principal dat naibii, care nu va conteni să vă surprindă, de mult sex (mai mult sau mai puțin murdar 😀 ), de intrigi din lumea artei, de multă sofisticare și de un je-ne-sais-quoi, ce pe mulți cititori (după cum am văzut pe Goodreads) nu i-a convins, însă pe mine m-a atras ca musca la miere. Dați-i o șansă!

maestra_1_fullsize

Asta e una din cărțile alea de care m-am îndrăgostit până să ajung s-o citesc. Fiindcă da, nu am citit-o încă, dar știu sigur că este bună și că-mi va plăcea la nebunie. Toată lumea din blogosfera literară străină a lăudat-o, numeroși booktuberi străini s-au arătat încântați și fascinați de ea, și știu cu siguranță că o voi citi în vara asta, când voi avea mai mult timp la dispoziție. E una dintre acele lecturi căreia trebuie să-i dedici tot timpul liber disponibil și toată atenția ta. V-am spus că a câștigat Premiul Pulitzer în 2015?

toata-lumina-pe-care-nu-o-putem-vedea_1_fullsize

Ultima mea recomandare vine din tărâmul non-ficțiunii, și anume o carte de memorii din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial. N-o fi ea în ton cu explozia de culoare și veselie a verii, însă vă spun sincer că aș fi preferat s-o citesc undeva în aer liber, decât în intimitatea camerei mele. După cum vă puteți închipui, există scene de război, există scene din perioada în care Kuwahara a fost închis într-un lagăr pentru a fi antrenat drept pilot kamikaze, plus multe alte scene care îți frâng inima. Iar eu simțeam, la fiecare scenă de genul ăsta, că cei patru pereți ai camerei mele se prăbușesc pe mine. Deci e clar că volumul ăsta trebuie neapărat citit în aer liber, pentru a mai atenua din violența emoțiilor pe care le transmite cititorului. În rest, mi s-a părut o lectură extrem de captivantă (iar eu mă așteptam să o parcurg ca melcul), rapidă și interesantă. Nu m-a plictisit, și am citit-o în două zile. Veți fi șocați, dar nu de scenele de violență, ci de mentalitatea japonezilor, de rezistența lor, de demnitatea lor. Și poate veți înțelege ceva mai bine ce a însemnat WWII pentru ei…

kamikaze-povestea-unui-pilot-japonez-din-escadrilele-sinucigase_1_fullsize

Cam atât pentru astăzi. Sper că postarea asta a fost pe gustul vostru, și vă invit cu mare căldură să-mi lăsați în comentarii orice recomandări de carte ați avea voi pentru sezonul cald (și nu numai!)! Nu contează genul, nu contează autorul, nu contează nimic, doar cărți bune să fie, care vouă v-au plăcut mult! 😉

Până data viitoare,

tumblr_n547bk2hdK1sqkut7o1_500

Lasă un comentariu

