Mini-recenzii (II) – 2016

Howdy, fellow readers! Sper că minunata zi de astăzi, 13 mai, VINERI(!), v-a tratat cel puțin la fel de bine pe cât m-a tratat pe mine. Fără glumă acum, pentru mine a fost o zi relaxantă, cu puțină muncă și muuuult timp liber pentru lectură. Afară a fost când soare, când nor, a cam bătut vântul, dar o sesiune de lectură în aer liber tot am reușit să fac. Chiar dacă am înghițit praf cu duiumul și m-a „plouat” cu flori uscate de vișin, iar părul mi s-a coafat singur, în general am fost mulțumită de ziua de azi. Prin urmare, mi s-a făcut chef să mai scriu niște recenzii.

Azi am nu o singură recenzie pentru voi, ci mai multe! Da, ați ghicit, asta e o nouă postare de tipul „mini-recenzii”. Toate cărțile pomenite aici au fost citite undeva pe la începutul anului, și ținând cont că n-au fost atât de lungi sau complexe încât să merite o recenzie de sine stătătoare, m-am gândit să le grupez și să vi le prezint într-un mod succint, dar cât mai interesant (sper eu!). Iată-le:

1. Fata întâlnește băiatul – Ali Smith

O cărticică micuță, dar puternică. Face parte din seria Canongate Myths, din care am mai citit „Penelopiada” de Margaret Atwood (mi-a plăcut la nebunie”), „Cronica zeiței” de Natsuo Kirino (pe care am adorat-o!) și „Cântul regelui Gesar al Tibetului” de Alai (care mi-a plăcut, iarăși, la nebunie). Sunt hotărâtă să trec prin toată această serie de mituri reinterpretate! În „Fata întâlnește băiatul”, avem parte de reinterpretarea mitului lui Iphis și Ianthe, lăsat posterității de către poetul roman Ovidiu. Dacă sunteți curioși, puteți citi despre el aici. Cât despre carte, nu vă pot spune multe. Doar că a fost primul meu contact cu proza lui Ali Smith, despre care știam deja că este meditativă, filosofică, precum un monolog interior, și că mi-a plăcut foarte mult, cum nu aș fi crezut niciodată. Am rămas cu impresia distinctă că textele lui Ali Smith au rolul de a atrage prin stil și emoțiile transmise, iar nu prin poveste. Dacă vreți o carte de stare, prin care să treceți rapid, dar care să rămână cu voi după lectură, „Fata întâlnește băiatul” e alegerea perfectă. 😉

1. The Lover’s Dictionary – David Levithan

Voi ați auzit probabil de Levithan datorită cărților sale „Zi după zi”, „Încă o zi” sau „Will Grayson, Will Grayson” (în colaborare cu John Green), apărute la Editura TREI, însă eu am luat prima dată contact cu scriitura lui când am citit „Playlist pentru Nick și Norah” (în colaborare cu Rachel Cohn) sau „Two Boys Kissing”. Cea din urmă mi-a plăcut LA NEBUNIE și atunci am hotărât că David Levithan este un autor incredibil de bun, care vorbește inimii mele. Așadar, am descoperit că și „The Lover’s Dictionary” îmi vorbește pe aceeași limbă. Această carte este scrisă sub forma unor intrări de dicționar, de la A până la Z (evident), „definițiile” fiind ori simple propoziții, ori chiar paragrafe întregi. Prin ele, este spusă povestea unui cuplu gay, de la început până la sfârșit. Ce mi-a plăcut foarte mult a fost faptul că Levithan nu respectă deloc cronologia relației acestui cuplu, ci amestecă evenimentele din viețile lor într-un mod care te forțează, practic, să continui să citești, ca să afli ce s-a mai întâmplat între ei. O carte cu un număr de pagini sărăcăcios, însă plină de emoție și de zvâc. Încet-încet, o să trec prin toate romanele lui, asta-i sigur!

81YH3WPLApL

1. Frumoasa adormită și fusul – Neil Gaiman, Chris Riddell

De la lansarea sa în România, au apărut multe recenzii ale acestui basm reinterpretat, deci probabil că încă una ar trece neobservată. Însă nu mă pot abține să nu vă zic vreo două vorbe despre această carte, care se citește repede și care inversează grațios anumite idei împământenite în conștiința colectivă. Pentru început, trebuie să știți că ilustrațiile lui Chris Riddell sunt absolut superbe și nu vă veți mai sătura să vă holbați la ele. Eu am citit o dată cartea, și apoi am mai răsfoit-o de nu știu câte ori, doar ca să mă uit la ilustrații, fiindcă atât de frumoase mi se păreau! Apoi, mai trebuie să știți că nu veți întâlni doar un singur basm reinterpretat, ci chiar două: al Albei-ca-Zăpada și al Frumoasei din Pădurea Adormită. Însă le veți recunoaște cu dificultate, fiindcă Gaiman și-a pus și aici amprenta. Albă-ca-Zăpada nu este copilița care apare în basm (oricum acțiunea are loc după ce mama ei vitregă este înfrântă), iar Frumoasa Adormită nu e nici pe departe așa cum v-ați fi așteptat să fie. În rest, vă promit că povestea are câteva subtonuri întunecate, așa cum ne-a obișnuit Gaiman, și că poate fi citită fără probleme atât de adulți, cât și de copii.

1. Seria Campus Crush – Ashelyn Drake (#0.5-#4)

Am profitat de oferta de pe Amazon și am luat această serie de povestiri New Adult gratuit! După cum zice și titlul, e vorba despre viețile amoroase ale unor studenți. Seria cuprinde 5 titluri, fiecare titlu fiind povestea de dragoste a unei alte persoane. Aveam chef de ceva nițel „fierbinte”, fără a avea o poveste prea intensă, așa că povestirile astea au mers la fix. Din păcate, din toate cele 5, doar 2 mi-au plăcut foarte mult, restul au fost așa-și-așa. Dacă totuși sunteți curioși, intrați pe Amazon și luați primele 4 titluri gratis. A cincea povestire e disponibilă pentru suma modică de $1.19 (vă recomand s-o luați, dacă vă dați în vânt după așa ceva, fiindcă a fost povestirea mea preferată din toată seria).

1. Star Struck – Jamie Campbell

OK, deci povestirea asta a fost drăgălașă foc, dar cam puerilă pentru gustul meu. Mi-a plăcut stilul lui Jamie Campbell,  și cred că de asta am continuat s-o citesc, altfel o lăsam baltă de la prima pagină. Luată tot gratis de pe Amazon. 😉 E vorba despre o fată dintr-un orășel prăfuit din SUA (fată de țară) care îl întâlnește într-o zi pe idolul ei, Cole Newton, ce face parte dintr-o trupă de băieți (e clar că povestirea asta e adresată fanilor One Direction! 😀 ) după care respectiva fată și prietena ei cea mai bună sunt înnebunite. Cei doi se cunosc într-un mod fortuit, apoi Cole o invită la întâlnire, și astfel tot tacâmul demn de orice carte Young Adult. Nu prea există cine știe ce răsturnare de situație sau momente revărsând de emoție, însă cum ziceam, mi-a făcut plăcere să citesc povestirea asta probabil datorită stilului lui Jamie Campbell.

51N1ZxTNuPL._SX322_BO1,204,203,200_

Cam atât pentru astăzi. Nu vreau să lungesc postarea asta mai mult decât trebuie, așa că sper că v-au plăcut mini-recenziile mele și promit să revin cât de curând cu a doua parte!

S-aveți un week-end plin de lecturi interesante și de vreme frumoasă!