Reminds Me Tag

De câteva zile îmi tot chinui creierii cu ce să mai postez pe blog, dar se pare că începutul lui 2016 refuză să mă „binecuvânteze” cu idei. No worries, totuși, fiindcă am dat ieri peste o postare de tipul tag pe blogul Laviniei Călina (o știți voi, autoarea „Ultimului avanpost”, a „Copiilor întunericului” sau a „Zonei zero”) și ping!, imediat am știut că trebuie să preiau și eu leapșa asta. So here I go!

girl-bokeh-hair-style-copy51

 Reguli: 

 – Amintește în articol persoana care te-a provocat la TAG.

 – Pentru fiecare „amintire” propusă alege câte o carte citită și argumentează în câteva cuvinte.

 – Dacă nicio carte citită nu corespunde unei „amintiri”, poți alege una din cărțile pe care dorești să le citești, dar să precizezi acest aspect.

 – Găsește alte 5 sau 10 „amintiri” (cât te ține inspirația).

 – Lipește eticheta pe alte 5 sau 10 bloguri (provoacă mai departe).

  1. O carte care îți amintește de copilărie

Am impresia că am mai ales în trecut pentru o astfel de întrebare fie cărțile de povești nemuritoare, fie colecția de povești ale fraților Grimm. Ei bine, de data asta mi-am răscolit creierii și am dat peste un alt titlu care m-a marcat într-o oarecare măsură atunci când eram o țâști-bâști: „Fram, ursul polar” de Cezar Petrescu. Îmi amintesc că aveam o ediție veche publicată la moldoveni, cu textul în română și cu niște imagini incredibil de frumoase. Formatul era A3, dacă vă vine să credeți! Am plâns la cartea aia în hohote, iar povestea a rămas cu mine for ever! Dacă sunteți curioși și n-ați citit-o niciodată, vă recomand să intrați aici și apoi aici, și să vă delectați cu peripețiile lui Fram.

cezar-petrescu-fram-ursul-polar-2612

  1. O carte care îți amintește de școală

În mod paradoxal, aici nu mi-a venit în minte o carte, ci un autor, și anume Mircea Eliade. În liceu am avut o profesoară de română foarte bună, care mi-a deschis ochii și apetitul pentru proza lui Eliade, începând cu „La țigănci” și continuând cu mai minunatele volume „Maitreyi”, „Romanul adolescentului miop”, „Nuntă în cer”, precum și colecțiile de proză fantastică, nuvelele mele preferate fiind „Domnișoara Cristina”, „Nopți la Serampore”, „Șarpele”, „Nouăsprezece trandafiri”, „Secretul doctorului Honigberger” și „În curte la Dionis”. Ah, ce vremuri… 😀

  1. O carte care îți amintește de mâncare

În minte mi-a venit o carte după care s-a făcut și film, și anume: „Madame Mallory și micul bucătar indian” de Richard C. Morais. Cartea este pe lista mea de to-read, deci mai mult de atât nu știu ce aș putea să vă spun. Doar că mă face să mă gândesc la mâncare!

Madame-Mallory-si-micul-bucatar-indian1

  1. O carte care îți amintește de vacanță

În vacanța de vară dintre clasa a opta și a noua am citit pe nerăsuflate seria „Cireșarii” de Constantin Chiriță, și este una dintre cele mai frumoase amintiri ale mele legate de vacanțele din perioada școlii. Pe atunci nu existau Facebook, Goodreads sau Youtube, iar eu nu aveam cărțile nici în bibliotecă și prin urmare nu știam de ele… Primul volum l-am luat din curiozitate de la bibliotecă, și pur și simplu m-am îndrăgostit de grupul cireșarilor și de aventurile lor! Preferata mea este cartea a doua din serie: „Castelul fetei în alb”. Dar evident că vă recomand întreaga serie! 😀

2h74fwo

  1. O carte care îți amintește de o carte

Haha, easy peasy lemon squeezy! (na, că l-am citat și pe Graham din „The Deal”…) În prezent pot oferi un răspuns perfect la întrebarea asta, și anume: „Fangirl” de Rainbow Rowell, pentru simplul fapt că îmi amintește de „Carry On”, fan-ficul pe care îl scrie Cather în „Fangirl” și pe care apoi Rowell s-a hotărât să-l transforme într-o carte de sine stătătoare. Boom, I nailed it! XD

descărcare

  1. O carte care îți amintește de sărbători

Aww… anul trecut de Crăciun am citit colecția de povestiri „Dragostea mea mi-a dăruit…”/„My True Love Gave to Me” editată de Stephanie Perkins (autoarea seriei „Anna și sărutul franțuzesc”) și apărută la noi la editura EPICA. Mi-a plăcut foarte mult, m-a binedispus, mi-a oferit fluturași și emoții, ce mai, a fost perfectă pentru perioada aia din an!

dragostea-mea-mi-a-daruit_1_fullsize

  1. O carte care îți amintește de o țară asiatică (și ce țară)

Cum eu sunt destul de în limbă (ca cititoare!) după Murakami (Haruki, nu celălalt!), pentru punctul ăsta aleg „Pădurea norvegiană” scrisă de el, un roman care pe mine m-a făcut praf atunci când l-am citit. Din păcate, am cam uitat mare parte din el, ceea ce mă face să cred că o recitire e imperativă! Țara, bineînțeles, este Japonia. 🙂

padurea

  1. O carte care îți amintește să iubești

Nu mi-e rușine să recunosc că mie, personal, dragostea mi se pare un risc pe care deseori chiar nu merită să ți-l iei (self-preservation is more important, gen), așa că deși citesc foarte multe romane de dragoste (mai mult sau mai puțin cheesy 😀 ), foarte puține îmi inspiră paralele cu realitatea și mă fac să cred în puterea dragostei and all that bullshit. Cu toate astea, există și excepții, desigur. Iar una dintre ele este „Departe de lumea dezlănțuită” de Thomas Hardy. V-am mai spus despre ea, i-am făcut și o recenzie destul de amănunțită, am văzut și toate adaptările cinematografice după carte, etc. Ce mai, sunt o ditamai enciclopedie ambulantă când vine vorba de romanul ăsta… Dragostea lui Gabriel pentru Bathsheba este cu adevărat memorabilă și îmi oferă un dram de speranță.

Departe_de_lumea_dezlantuita_mic

  1. O carte care îți amintește că trebuie să faci o schimbare

De fapt, nu prea am o astfel de carte… Nu citesc cărți self-help, iar pe cele de beletristică le iau ca atare, nu mă implic decât în calitate de cititor. Nu pot spune că am dat până acum peste o carte care să-mi schimbe perspectiva asupra vieții sau care să mi-o întoarcă la 180 de grade.

  1. O carte care îți amintește de tine

Cronica zeiței” de Natsuo Kirino sau „Poveștile unei inimi” de Diana-Florina Cosmin. Cred că sunt singurele cărți citite de mine cu care m-am identificat aproape în întregime. 🙂

Acum cică trebuie să mă strofoc să mai inventez încă 5 amintiri (fiindcă 10 ar fi prea mult, pe bune!)… Așadar avem:

  1. O carte care îți amintește de prima dragoste

  2. O carte care îți amintește de o prăjitură

  3. O carte care îți amintește de tot binele din lume

  4. O carte care îți amintește de tot răul din lume

  5. O carte care îți amintește de mare (sau ocean, sau lac, orice întindere de apă, really)

La sfârșit, aș putea spune că invit pe toată lumea cu un blog să facă acest tag, dar unde ar mai fi distracția în toată treaba asta? 😀 Așa că îi tag-uiesc pe următorii: Cătălina de la Stil de scriitor, Audrey de la The Sagittarius Books, Simona de la Simona’s blog, Răzvan de la răzvan’s bookshelf și EmM de la Navigând printre suflete. Sper să vă placă tag-ul și să răspundeți la întrebări cu plăcere! Pe voi, ceilalți, vă invit cu mic cu mare să-mi lăsați răspunsurile voastre la aceste întrebări fie în comentarii, fie în postările de pe blogurile personale (cu linkul spre postare într-un comentariu la articolul ăsta). Chiar sunt curioasă să văd ce cărți vă amintesc vouă de anumite lucruri!

Până data viitoare, imaginați-mă așa…

large

4 gânduri despre “Reminds Me Tag

    1. Da, am văzut-o pe Libris şi pe Cartepedia. Pe Libris e şi cu reducere, şi cu transport gratuit. 😁 Să ştii că mie mi-a plăcut foarte mult! Diana Cosmin scrie bine şi cu zvâc! 😉

Lasă un comentariu

