Bilanț 2015 (sau cum am vrut să mă sparg în figuri și nu prea mi-a ieșit)

Haha, c-un ochi plâng, cu altul râd (amar)! Na, că a sosit și momentul să fac un bilanț cititoresc al lui 2015, și am, așa, o părere că rezultatul mă va îngrozi. E adevărat, în anul care a trecut am citit foarte multe cărți faine, pe unele le-am iubit, pe altele le-am adorat, pe majoritatea le-am trăit intens, până la ultimul cuvințel de pe ultima pagină. Însă nu am reușit mai deloc să duc la bun sfârșit provocarea (kilometrică) pe care mi-o propusesem la începutul anului… Hence the sadness.

Nu știu, în general sunt o perfecționistă. Mai ales atunci când nu trebuie. XD M-am întristat foarte tare când am văzut cât de puține titluri din 2015 Reading Challenge am reușit să parcurg. Aș fi vrut să-mi deschid orizonturile și mai mult, să „zbor” și mai sus, pe culmi cât mai diverse. Însă n-am prea reușit. The heart wants what it wants, așa că am ajuns să citesc (din nou!) o grămadă de titluri Young Adult pe care nu le pusesem pe listă. Nu știu ce au cărțile astea, dar creează dependență!! Că sunt contemporary, sau fantasy, sau chiar science fiction, toate romanele și povestirile Young Adult îmi merg direct la inimă și-mi încălzesc întreaga ființă. Presupun că, fără să vreau, trăiesc cu convingerea că adulții au uitat să mai simtă așa cum simt adolescenții. Când se face trecerea la maturitate, se pierde ceva prețios din firea omului. N-aș putea spune exact ce, fiindcă nu e chiar vorba de inocență… În fine, nu vreau să fac filozofie de cartier, așa că… să revenim la oile noastre!

Dacă sunteți curioși ce listă de lecturi îmi propusesem eu la început de 2015, vă invit să consultați postările aici, aici și aici. Știu, am fost ambițioasă rău! XD Dar ambiția mi s-a dezumflat rapid… Așa sunt eu uneori, mai capricioasă. Nu mă pot ține prea mult timp de un singur lucru. La început, lista asta a fost binevenită, mă ținea ancorată, dar la ceva timp după ce am finalizat-o, am simțit că opțiunile mele sunt foarte limitate. M-am simțit sufocată. Așa că am deviat de la curs și m-am aventurat în alte „ape”. 😀 Iată titlurile pe care am reușit, totuși, să le parcurg. Și provocările pe care am reușit să le respect cu alte titluri. 😉

Provocările au fost în număr de 50. Eu am putut bifa următoarele:

5. Fahrenheit 451 – Ray Bradbury

11. Atlantida – Antoinette Wornik

14. Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut – Simona Tache, Mihai Radu

27. tot Atlantida

Și… cam atât! Ce triiiiist!

crying-waterfalls

Alte provocări pe care le-am bifat, dar cu alte titluri decât cele alese de mine inițial:

1.Epic. Legende fantasy – colecție editată de John Joseph Adams

2.am recitit Departe de lumea dezlănțuită – Thomas Hardy

4.Elias și spioana cărturarilor (An Ember in the Ashes) – Sabaa Tahir

8.Noi vorbim, nu gândim – Radu Paraschivescu

9.Misiunea bufonului – Robin Hobb

10.Nesfârșita zi de ieri – George Arion

12.Anchetele unui detectiv singur – George Arion

13.Distanța dintre noi – Kasie West

15.tot Elias și spioana cărturarilor

16.Carry On, de Rainbow Rowell – deși am terminat-o acum, în 2016, am citit mai bine de jumătate în 2015 😀

19.Părintele Amorth. Mărturiile unui exorcist

23.Pierre și Jean – Guy de Maupassant

32.Penryn & the End of Days – Susan Ee

34.Cerul e pretutindeni (un triunghi amoros foarte fucked up, de altfel…) – Jandy Nelson

35.Cinder – Marissa Meyer

36.Toate acele locuri minunate – Jennifer Niven

38.Straniile și minunatele amărăciuni ale Avei Lavender – Leslye Walton

39.Carry On – Rainbow Rowell

41.Satantango – Laszlo Kraznahorkai

44.Ascultă cum cântă vântul ● Pinball – Haruki Murakami

45.Unwrapping Her Perfect Match – Kat Latham

47.Scena crimei, sau Caruselul ucigașilor – George Arion

Și cam atât și aici.

Acum că mi-am pus cenușă în cap și m-am făcut singură de rușine (cel puțin din punct de vedere livresc), vă spun sincer că pentru 2016 nu vreau să mai fac niciun fel de listă, niciun fel de provocare. Vreau să fiu liberă să aleg ce titlu îmi cășunează mie la momentul respectiv, fără să mă simt vinovată că nu respect nu-știu-ce listă de provocări. Și vă sugerez și vouă să faceți la fel, și garantat vă veți simți mai împliniți și mai mândri de lecturile voastre! 😉

Până la postarea următoare (care, sper eu, va fi o recenzie), vă urez spor la lecturi și HAPPY NEW YEAR! Eu visez la un an cât mai liniștit, plin de lecturi interesante, într-un loc ca acesta:

12510521_1000947076639341_7867242985994522048_n

4 gânduri despre “Bilanț 2015 (sau cum am vrut să mă sparg în figuri și nu prea mi-a ieșit)

  1. Se întâmplă ca de multe ori să nu reușim să ne ținem de listele de lectură. :))) Anul trecut nu îmi făcusem o listă pentru 2015, dar mi-am făcut una pentru 2016. 😀 Dacă mă țin de ea, sau nu, mai vedem. Deja sunt mulțumită că reușesc să mă țin de ea, dar o voi avea mai mult pentru referință. Plus că, îmi place foarte mult să fac liste. :)))
    Spor la lectura liberă din 2016! Sper să fii mai mulțumită la finalul anului acesta. ^_^

    1. În general, și mie îmi place să fac liste, dar ținând cont că atunci când vine vorba de cărți se pare că sunt foarte whimsical, am preferat s-o las baltă cu listele anul ăsta. 😀 Vom vedea ce și cum voi citi. Și cât. Sper și eu la un bilanț viitor cât mai divers și bogat. Spor și ție la lectură și să citești numai cărți bune! 😉

        1. Adică eu nu am acel spirit critic, sau cum? 🙂 Întreb, fiindcă nu am înțeles exact din comentariu… Recenziile pe care le-am făcut de-a lungul anului au dovedit, zic eu, dacă am sau nu spirit critic. În general nu prea citesc cărți care să-mi displacă profund, așa că majoritatea recenziilor mele sunt pozitive. Nu sunt masochistă, încât să mă forțez să mă apuc de o carte care nu mă atrage prin nimic. 😉

Lasă un comentariu

