Book Haul de toamnă

Sinceră să fiu, a ajuns să-mi fie rușine să fac postări de genul acesta. Mereu prezint tone de cărți, care de care mai faine și mai interesante, dar să le citesc, ioc. Bine, rândul lor va veni și el cândva, însă mereu mă ia valul și ajung să mă „lipesc” de alte cărți decât cele prezentate aici. Așa am pățit și cu cele prezentate în ultima postare de tip book haul, mai ales cele împrumutate de la biblio. Din 4, nu am citit decât 1: „Numără stelele” de Lois Lowry. De data asta, însă sunt dead set să trec prin toate cele 4 cărți împrumutate luna asta. Și îmi voi croi drum, încet-încet, și spre achizițiile proprii. Dar să nu mă ia gura (sau degetele, mă rog) pe dinainte, și să vă arăt cărțile despre care vorbeam.

Încep cu prada de la biblio, că e mai „restrânsă”:

DSCN3388DSCN3394

  1. Chimie perfectă” – Simone Elkeles

Pândesc de mult timp cărțile din seria asta pe la biblio, iar când am făcut ultima excursie acolo și le-am văzut pe toate trei, am știut că trebuie s-o iau măcar pe prima s-o citesc. Să văd care e treaba cu ele. „Chimie perfectă” a primit în 2010 premiul RITA pentru cel mai bun roman de dragoste pentru tineri, o performanță deloc de neglijat. În prezent am ajuns pe la jumătatea cărții, și pot spune că înțeleg de ce a fost atât de bine primită. Tratează niște subiecte delicate într-un mod cât se poate de realist, fără a știrbi cu nimic, însă, frumusețea poveștii de dragoste dintre protagoniști.

  1. Ucenicul asasinului” – Robin Hobb

O altă carte pe care am înhățat-o din instinct. Pe la începutul anului am avut prima mea tangență cu Robin Hobb, prin „Misiunea bufonului” și o povestire din colecția „Epic. Legende fantasy”, și m-am cam îndrăgostit de stilul ei și de lumea fantasy pe care a imaginat-o în seria Farseer. „Ucenicul asasinului” e prima carte din prima trilogie plasată în lumea asta, pe când „Misiunea bufonului” e prima carte din a treia trilogie. Știu, it’s confusing, dar căutați pe Goodreads dacă sunteți curioși, și veți înțelege mai bine. Anyhoo, ideea e că sunt super entuziasmată să iau seria asta de la începutul începutului!

  1. După șapte ani” – Guillaume Musso

Guillaume Musso e unul dintre acei autori contemporani foarte populari, foarte iubiți și foarte… tineri. 😀 I-am citit aproape toate cărțile, și absolut toate m-au binedispus. Cu o tentă ușor amăruie, dar până la urmă exact așa e și viața, nu? Dulce-amăruie. Abia aștept să văd dacă „După șapte ani” se ridică la înălțimea așteptărilor mele și la înălțimea „Fetei de hârtie” și „Chemării îngerului”!

  1. Groapa” – Eugen Barbu

Probabil dacă m-aș fi dus la Facultatea de Litere în loc de Facultatea de Limbi Străine, aș fi avut această carte în programă. Însă așa, mărturisesc cu rușine că am aflat de ea abia de curând. În plus, abia de curând am aflat ce impact a avut acest roman atunci când a fost publicat. Întrucât m-am tot lovit de diverse comentarii la adresa lui în ultimul timp, am zis să-i dau o șansă dacă-l găsesc la biblio. L-am găsit, așa că acum nu-mi mai rămâne decât să-l citesc. Sper numai să-mi și placă!

Continui cu un alt grup (mic) de cărți, adunate așa fiindcă sunt în engleză:

  1. The Fair Fight” – Anna Freeman

De cartea asta am auzit prima dată pe canalul de YouTube al lui Mercedes (MercysBookishMusings) și mi-am zis că e cartea perfectă pentru mine! Ficțiune istorică cu zvâc! Fiindcă e vorba de femei care boxează. În secolul al 18-lea. Ha! Sună al naibii de interesant, așa că singurul lucru pe care îl aștept e să intru în dispoziția necesară pentru a citi cartea asta. Am luat-o în paperback de pe The Book Depository (click aici), dacă vă interesează. 😉

DSCN3402 DSCN3403

  1. The Summer I Turned Pretty” – Jenny Han

Luată de pe Okian la o ofertă de nerefuzat, bundle-ul celor trei cărți din seria „The Summer I Turned Pretty” este una dintre achizițiile mele livrești de care sunt cel mai mândră. Fiindcă am primit-o acum în toamnă, aș vreau totuși să aștept până vara viitoare ca s-o citesc, altfel simt că nu ar avea același farmec. Îmi plac lecturile de sezon, mă fac să mă simt ancorată în realitate, așa că… trilogia lui Jenny Han mai are de așteptat. Dar asta nu înseamnă că nu mooor de nerăbdare să mă apuc de ea! 😀

DSCN3399 DSCN3400

Deoarece văd că s-a format un fel de tipar în postarea asta, voi continua cu două cărți comandate de pe Elefant imediat după apariția lor, într-o zi în care era reducere 50% la toate cărțile:

DSCN3405

  1. Aristotel și Dante descoperă secretele universului” – Benjamin Alire Saenz

Am pus ochii pe cartea asta de cel puțin doi ani, dar mereu parcă apărea altceva și mai interesant, așa că am tot amânat s-o iau și s-o citesc. Dar când am văzut că apare în română, mi-am spus că trebuie neapărat s-o plasez în fruntea listei de lecturi. Până se termină 2015, o s-o citesc cu siguranță!

  1. Războiul bătrânilor” – John Scalzi

O altă carte despre care am aflat de pe un canal de YouTube, și anume cel al lui Lindsey (Lindsey Rey), care e absolut înnebunită după seria asta și după Scalzi, în general. Fiindcă am văzut că Nemira a reeditat cartea de curând, și fiindcă mi-a plăcut la nebunie coperta, am decis s-o cumpăr și să colecționez seria, pe măsură ce va fi publicată. Nemira e o editură serioasă din punctul acesta de vedere, așa că sunt sigură că va continua s-o publice. Din nou, plănuiesc ca și pe asta s-o citesc până la sfârșitul anului.

Și acum, poza de grup:

DSCN3416

Ultima secțiune a postării este rezervată exclusiv ultimelor romane de dragoste cumpărate de mine din colecția „Iubiri de poveste”, care apare în fiecare sâmbătă cu ziarul Libertatea. V-am arătat aici cât de mult mi-a plăcut trilogia „Love By Numbers” a lui Sarah MacLean, așa că am zis să dau o șansă și seriei care o continuă, intitulată „The Rules of Scoundrels”, apărută deja la noi în perioada 2014-2015. Mă rog, cel puțin primele 3 cărți, fiindcă seria are 4 cărți. Sper ca și ultimul volum să fie tradus în „Iubiri de poveste”.

DSCN3413

  1. O soție potrivită pentru un marchiz” – Sarah MacLean

N-aș fi crezut că Penelope Marbury din „Unsprezece scandaluri de evitat” ar putea deveni eroină a unei povești scrise de MacLean, dar uite că și ea își primește porția de happy-ever-after până la urmă. Sunt curioasă de mor să văd prin ce peripeții va trece personajul ei!

  1. O iubire potrivită pentru un conte” – Sarah MacLean

În care e vorba despre sora mai mică a lui Penelope, Phillipa Marbury. O iubire interzisă și secretă între un „șoricel de bibliotecă” și un conte periculos? Yes, please!! 😀

  1. Un târg potrivit pentru un duce” – Sarah MacLean

Fiindcă nu m-am apucat încă de seria asta, habar n-am care e legătura dintre personajele din primele 2 cărți, și personajele din acest al treilea volum. However, am o bănuială: Temple lucrează în lumea ascunsă a Londrei (probabil cea a jocurilor de noroc), pe unde se perindă și Cross, personajul masculin din al doilea volum al seriei. Cred că asta e legătura. În fine, we shall see! Abia aștept!

Luate direct de la chioșcurile de ziare:

  1. Capcana dragostei” – Kelly Bowen

Al doilea volum din seria „The Lords of Worth”. Pe primul l-am luat imediat când a apărut, astfel că a trebuit să fac la fel și cu al doilea. I love me some completed series!

DSCN3406 DSCN3412

  1. Un pact cu diavolul” – Lorraine Heath

Cumpărată datorită rating-ului mare de pe Goodreads, sper ca această serie („Scoundrels of St. James”) să nu mă dezamăgească. Sâmbătă (17 oct.) a apărut și al doilea volum, „Între diavol și dorință”, așa că-l voi lua și pe acesta. Deși nu am mereu chef să citesc romane de dragoste, mai ales fiindcă unele sunt mult prea dulcege pentru mine și mult prea departe de realitate, uneori simt nevoia de ceva mai ușurel și distractiv. Prefer să le iau din timp, ca apoi să nu-mi dau toți banii deodată pe serii întregi! 😀

DSCN3408 DSCN3411

Pfiu, cam atât a fost cu book haul-ul de toamnă. Nu că n-ar fi fost de ajuns! XD Sunt și eu conștientă de faptul că am o problemă cu achiziția de cărți (gen, nu mă pot opri!), dar e mai bine să le am acolo pentru când voi vrea să citesc ceva mai altfel sau ceva dintr-un anumit gen. Și mersul la bibliotecă e una dintre activitățile mele preferate, dar în același timp mă gândesc că poate ceea ce acumulez eu acum va fi de folos cuiva pe viitor. Poate copii. Sau mai degrabă nepoți. Mă alină gândul că biblioteca mea va fi pusă la punct pentru generații viitoare. Sper numai să aibă și căutare. 🐱 🐱 🐱

3 gânduri despre “Book Haul de toamnă

  1. Ma bucur sa vad „Groapa” de E.Barbu pe lista … 🙂 Pe langa faptul ca face parte din „genul” meu preferat de lectura, mi-a placut mult cand am citit-o (chiar in timp ce lucram la lucrearea de licenta, asta si pt ca am si citat-o de vreo cateva ori in lucrare) 🙂
    Sper sa-ti placa si tie 🙂

    1. Și eu sper! 😀 Mi-am propus să revin asupra autorilor români încetul cu încetul, și să mai recuperez din lecturile „obligatorii” pe care n-am avut ocazia să le citesc până acum.

      1. Mă bucur că vrei asta. Eu zic că merită.
        Abia aștept să aud de progresul făcut in aceasta „ramură” a literaturii 😉 Eventual ne completăm reciproc lista cu sugestii de lecturi precum cea de mai sus :).

Lasă un comentariu

