Recenzie „Nouă reguli de nesocotit”, „Zece feluri de a fi adorată”, „Unsprezece scandaluri de evitat” de Sarah MacLean (trilogia „Love by Numbers”)

Și-o venit și weekendul! Hip hip hooray! Sau mai degrabă nay, fiindcă la mine aici e urât tare afară. :/ Frig, înnorat și bate vântul. Mai lipsește ploaia, dar am un sentiment că va urma și ea în curând. Și uite așa, că tot e vreme de stat în casă sub pături și sorbit ceaiuri fierbințele, vin în întâmpinarea voastră cu o nouă recenzie de carte. De fapt, scratch that, nu carte, ci cărți! Fiindcă azi vă voi prezenta o trilogie. Nu-i așa că sunt harnică? 😀

Vă tot ameninț de ceva timp (de prin vară, dacă nu mă înșel) că voi scrie o recenzie pentru seria „Love by Numbers” scrisă de Sarah MacLean, și iată că în sfârșit am reușit să citesc și cea de-a treia carte din trilogie ca să pot vorbi pe îndelete despre ea. Dacă sunteți fani/fane ale romanelor de dragoste istorice, atunci acest articol vă va pica la țanc. Dacă nu, presupun că nimeni altcineva în afară de Sarah MacLean nu vă poate face să vă îndrăgostiți de acest gen. Why? Citiți în continuare și veți afla.

658413451kR6-j2ulL._SX308_BO1,204,203,200_  n371272

Sarah MacLean a scris trilogia asta între 2010 și 2011, iar la noi a fost tradusă în colecția „Iubiri de poveste” (distribuită cu ziarul „Libertatea” în fiecare sâmbătă) între 2014 și 2015. Personal, nu-mi place să cumpăr cărți de autoare necunoscute mie doar de dragul de a le avea în casă. Prefer să mă informez de dinainte, pe Goodreads sau pe internet, în general, despre ce e vorba în cartea respectivă și ce rating are. Așa se face că la început nu luasem decât „Nouă reguli de nesocotit”, și chiar și pe asta cu inima îndoită. Dar odată ce am citit-o, nu m-am mai putut desprinde de personajele create de MacLean, și a trebuit neapărat să iau și următoarele două cărți din serie. Însă până să intru cu adevărat în pâine, să vă spun o scurtă poveste. 🙂

Am descoperit romanele de dragoste istorice undeva prin 2012, odată cu Mary Jo Putney și Jo Beverley (distribuite cu „Libertatea pentru femei”, în fiecare vineri), și m-am îndrăgostit iremediabil de ele! Până atunci nu citisem decât romane de dragoste contemporane (gen Sandra Brown, bless her 😀 ) și mă cam săturasem de ele. Astea istorice au venit ca o gură de aer proaspăt mult-așteptată! Până prin 2013, prin toamnă, am continuat să le cumpăr și să le citesc cu aviditate, atât de înnebunită eram după ele. Însă apoi scânteia asta a flicărit și s-a stins. Definitiv, am crezut eu. Pur și simplu îmi făcusem plinul de historical romance, și simțeam nevoia de altceva, mereu altceva. Dar iată că anul ăsta am cunoscut o revenire a dorinței de a citi romanțe cu iz istoric, și Sarah MacLean e singura vinovată de așa ceva! 😀

IMAGEM-Love-by-numbers

Probabil că vă întrebați ce a avut seria asta atât de deosebit, de mi-a plăcut atât de mult. Ei bine, am stat mult și m-am gândit, și cred că marea diferență între aceste romane și alte romane de duzină constă în cât de bine a creat Sarah MacLean personajele și situațiile în care le-a pus pe acestea. Doar la M.J. Putney am mai întâlnit personaje care să aibă o astfel de profunzime în sentimente și în gândire, și care să fie atât personaje masculine cât și feminine. Alte autoare tind să se concentreze foarte tare pe protagonistă, lăsându-l deseori de izbeliște pe protagonist, însă MacLean acordă egală importanță sexelor și le oferă o personalitate atât de puternică, încât chimia dintre personajele principale va fi ținută minte de cititor mult timp după terminarea lecturii. Un alt aspect care plasează cărțile lui MacLean în topul romanelor de dragoste istorice constă și în fluiditatea poveștii. Am observat că, în timp ce la alte autoare anumite situații par forțate și parcă îndreptate de o entitate nevăzută pe un anumit făgaș, la MacLean totul se petrece natural, neforțat, până și cele mai de necrezut situații. Nu mi se pare deloc ușor să scrii despre o perioadă pe care nu ai cum s-o trăiești personal, și totuși să-ți convingi cititorul în așa măsură încât să nu se simtă deloc prăpastia temporală între „atunci” și „acum”. E o adevărată realizare. Aa, și să nu uit! Ultimul factor, și de altfel cel mai important, care m-a făcut să suspin ca o școlăriță citind cărțile lui MacLean, a fost the love story! Ținând cont că de prin anii 70-80 încoace, se tot scriu cărți cu astfel de subiecte, Sarah MacLean a reușit să-și imagineze niște povești de dragoste care farmecă cititorul nu prin exagerarea inutilă a sentimentelor de afecțiune, ci dimpotrivă, prin prezentarea cât mai realistă a lor, cu bune și cu rele, exact ca în viața reală. Romanele scrise de ea nu sunt basme, și am impresia că MacLean s-ar face foc și pară dacă ar afla că cineva îi consideră romanele ca pe niște fairy tales. Nu, cărțile ei sunt proaspete, sunt vii și te așteaptă pe tine, ca cititor, să le devorezi dintr-o mișcare!

Trilogia „LOVE BY NUMBERS”

Nine Rules to Break When Romancing a Rake / Nouă reguli de nesocotit

ALMA_48_Noua reguli de nesocotitPrima carte a seriei are o eroină puțin mai… altfel decât eroinele obișnuite din astfel de romane. Calpurnia Hartwell este fiica cea mare a fostului Conte de Allendale și sora mai mică a actualului Conte de Allendale. Callie, așa cum o strigă cei apropiați, a fost crescută de mică în spiritul politeții și după regulile societății aristocrate englezești, astfel că acum, la vârsta de 27 de ani, aceasta este o adevărată lady. Din păcate pentru ea, nici zestrea și nici manierele nu au ajutat-o până acum să-și găsească un soț, iar Callie deja își petrece timpul pe la baluri stând într-un colț numai cu fetele bătrâne și cu văduvele. Descrisă la un moment dat în carte drept o „purcică”, este clar că aspectul lui Callie a tot împiedicat-o până acum să găsească iubirea.

Marchizul de Ralston, Gabriel St. John, ajuns deja la vârsta de 34 de ani, este un libertin notoriu și un pierde-vară renumit al aristocrației englezești. Fiind fratele mai mare dintre cei doi gemeni, acesta a moștenit titlul de marchiz la o vârstă destul de fragedă. Lipsit de iubirea unei mame și de atenția unui tată, Gabriel a crescut în societatea englezească sub privirile pline de prejudecată și de răutate ale celorlalți, devenind, încetul cu încetul, imun la comentariile lor și la părerea lor, în general. Deși Gabriel nu își mai aduce aminte de Callie, aceștia se cunoscuseră cu 10 ani în urmă, când Callie se afla la primul ei sezon în societate, iar nimeni nu dorea să-i facă curte. Vorbele lui au pătruns adânc în inima lui Callie, și au înflorit acolo fără voia ei.

Revenind la prezent, Callie își dă seama că absolut nimeni nu dorește s-o ia de nevastă din dragoste, și cum ea nici nu concepe un mariaj fără acest sentiment esențial, se hotărăște să lase la o parte purtările de lady și să pornească într-o aventură personală, secretă, care să-i dezvăluie puțin câte puțin din plăcerile lumii. Să călărească bărbătește, să fumeze trabuc, să bea whisky, să învețe scrimă, să cunoască gustul primului sărut… Și cine altcineva o poate ajuta în acest demers, dacă nu chiar Gabriel St. John, cel care i-a tot bântuit gândurile în ultimii 10 ani?

IMAG1667

Ten Ways to Be Adored When Landing a Lord / Zece feluri de a fi adorată

zece-feluri-de-a-fi-adorata_1_fullsize

Pentru Nicholas St. John, fratele mai mic cu câteva minute al Marchizului de Ralston, viața nu a fost întotdeauna foarte ușoară. În urma unei tinereți zbuciumate petrecute în război și apoi ca vânător de recompense în Turcia, datorită simțului său extraordinar de a „mirosi” minciuna și de a găsi persoane, Nick s-a ales cu o cicatrice adâncă care îi brăzdează unul dintre obraji. Din păcate pentru el, această cicatrice are efectul opus celui pe care și l-ar dori: oriunde se duce, Nick este înconjurat de femei dornice de atenția lui, de dragostea lui, fiind fermecate de personalitatea lui rezervată, afabilă și misterioasă. Însă el știe că, după aventurile sale din Turcia, mai ales cele dureroase cauzate de… o anumită femeie, nu va mai putea iubi niciodată o femeie așa cum merită. Atât de mult încât s-o ia de nevastă. Dar soarta are alte planuri pentru el. Prietenul său din copilărie, Ducele de Leighton, îi adresează o rugăminte fierbinte: să își folosească simțurile extrem de ascuțite pentru a o găsi pe Georgiana, sora mai mică a ducelui, care a dispărut de acasă.

Undeva prin Yorkshire, se află o moșie ce abia subzistă, înregistrată pe numele Contelui de Reddich. Însă acesta nu are decât 10 ani, iar sora lui, Isabel Townsend, conduce această moșie cu mână de fier. Copii ai unui tată degenerat, care toată viața lui și-a ignorat familia, Isabel și James au crescut luptându-se constant cu vicisitudinile vieții. În plus, Townsend Park are secrete ce pot distruge cu ușurință viețile persoanelor care locuiesc acolo, dacă acestea s-ar afla. Iar Nick nimerește exact acolo, unde bănuiește că Georgiana s-a ascuns printre multele femei care populează moșia respectivă.

Întâlnirea dintre Nick și Isabel se lasă cu un schimb de replici interesant, și foarte curând încep să sară și adevărate scântei. Având o personalitate puternică și fiind obișnuită să se descurce de mică cu problemele familiei și ale moșiei sale, Isabel nu se lasă doborâtă cu una, cu două de figura impozantă a lui Nick, iar până la urmă cei doi încep să lucreze împreună pentru a proteja persoanele dragi lor și secrete care ar fi mai bine dacă ar rămâne ascunse. Trebuie să menționez că această carte din trilogie mi-a plăcut mult mai mult decât prima, fiindcă și Isabel a fost o protagonistă mai puternică și mai captivantă decât Callie. Nici Nick nu a lăsat de dorit, iar dacă aș avea vreodată de ales dintre cei doi frați, pe el l-aș alege întotdeauna în detrimentul lui Gabriel. 😀

IMAG1682

Eleven Scandals to Start to Win a Duke’s Heart / Unsprezece scandaluri de evitat

unsprezece-scandaluri-de-evitat_1_fullsize

Ultima carte a trilogiei a fost și cartea mea preferată, la asta contribuind și faptul că am putut rezona mult mai ușor și mai profund cu personalitatea Julianei decât cu a altcuiva din serie. Juliana Fiori este sora mai mică a gemenilor St. John, făcută de mama lor cu un negustor italian după ce i-a părăsit pe ei și pe tatăl lor atunci când băieții nu aveau decât 10 ani. În prezent în vârstă de 20 de ani, Juliana locuiește cu frații ei în Anglia, după ce tatăl ei a murit. Mama lor a părăsit-o și pe ea și pe tatăl ei atunci când Juliana era micuță. Simțind o legătură strânsă între ei mai ales în urma părăsirii, pe rând, de către mama lor, cei trei frați se obișnuiesc rapid unul cu celălalt și încep să se simtă cu adevărat legați de puterea sângelui. Iar puterea asta se pare că e atât de mare, încât Gabriel, Marchizul de Ralston, hotărăște că Juliana trebuie introdusă în societatea londoneză și că trebuie să i se găsească un soț situat cât mai sus în ierarhia socială. Din păcate, încă de la sosirea ei în Anglia, Juliana a trebuit să se confrunte constant cu un val de critici, de priviri piezișe, de comentarii răutăcioase la adresa originii ei nelegitime și, pe deasupra, italiene. De la o viață liniștită și destul de fericită alături de tatăl ei, la o viață agitată și plină de momente stânjenitoare, Juliana se simte în Londra ca un pește pe uscat, care nu mai are mult și își dă și ultima suflare.

Ducele de Leighton, unul dintre cei mai puternici oameni din țară, nu ține la altceva mai mult decât la bunul său renume și la titlul înalt moștenit din generație în generație. Crescut de mic conform principiilor aristocratice englezești, Leighton a ajuns să fie un bărbat calculat, rece, care nu pune mare preț pe sentimente și pe emoții. Chinuindu-se din răsputeri să păstreze secretul legat de sora sa, Georgiana, care dacă s-ar afla, ar mânji întreaga familie pentru totdeauna, Simon se ține departe de orice ar putea să-l deturneze de la drumul său deja stabilit în viață. Inclusiv de la a avea vreo asociere cu Juliana Fiori sau cu numele ei. Deși prima lor întâlnire, într-o librărie, cu multe luni în urmă, fusese încântătoare pentru amândoi… Însă și în cazul lui, soarta nu ține cont de planurile deja făcute, și îi trasează un alt parcurs în viață, mult mai atrăgător dar și mult mai bolovănos. Iar acest nou parcurs are totul de a face cu domnișoara Fiori, la care Simon se tot gândise în lunile scurse de la apariția ei în Anglia.

Bine intenționată, dar din păcate mult prea neatentă la circumstanțele care o înconjoară, Juliana este un scandal mergător. Fără să vrea, oriunde merge, stârnește câte un scandal (sau uneori chiar două) care ajunge imediat la urechile aristocrației londoneze, scăzându-i valoarea și mai mult în ochii acestora. De data asta, încercând să evite un scandal, Juliana dă peste Ducele de Leighton într-o noapte, în trăsura cu blazon a acestuia, din pură întâmplare. Victimă a unor remarci usturătoare din partea ducelui, Juliana se hotărăște să-l învețe pe acest bărbat rece și disprețuitor ce înseamnă emoția, pasiunea sau chiar dragostea. În decurs de două săptămâni. Însă, cum se întâmplă de obicei, apar complicații, sar scântei și se ciocnesc voințe foarte puternice. De asemenea, cartea asta este preferata mea din toată seria și datorită faptului că scena confesiunii de la sfârșit mi-a mers direct la inimă și mi-a decupat un zâmbet tâmp pe față mult timp dup-aia. Nu am avut cum să n-o iubesc!

IMAG1759Pfiu, nu-mi vine să cred că am terminat postarea! Dar când întâlnești câte o carte care ți se lipește de corazon, parcă ai vrea să vorbești non-stop despre ea, și s-o întorci pe toate părțile și să dormi cu ea sub pernă, nu? 😀 Nu pot să cred că nu ați trăit și voi, măcar o dată, senzația asta. Dacă da, atunci ce mai așteptați?! Puneți mâna pe trilogia lui Sarah MacLean, vă spun sigur că n-o să vă pară rău! 😉