Ce-am mai urmărit în ultima vreme (II)

De data asta, se pare că m-am mișcat mai cu talent. 😀 Și iată că am revenit și cu recomandările de seriale, cărora sper să le acordați măcar o șansă. De ce spun asta? Deoarece sunt ceva mai speciale, veți vedea mai jos ce și cum. 😉

Dacă ați răsfoit cumva arhiva acestui blog (sau dacă mă urmăriți de la început), știți probabil că sunt fană convinsă a serialelor coreene. Postarea asta vă va lămuri cu siguranță. Dar dacă nu știați, ați aflat acum. Da, adevărul e că de când am descoperit serialele asiatice, în general, nu m-am mai putut despărți de ele! Prefer să urmăresc un serial asiatic foarte concentrat, de 16-24 de episoade, decât un serial american care o lălăie la nesfârșit și se transformă inevitabil într-o telenovelă ieftină. Mi-a plăcut „Supernatural” la nebunie acum câțiva ani, când l-am descoperit, și țin minte că am urmărit primele 7 (!) sezoane cu sufletul la gură, dar apoi am renunțat la el la fel de repede pe cât mă îndrăgostisem de el. Nu mai merita efortul. La fel și cu „Once Upon a Time”, „Gossip Girl”, „Teen Wolf”, „The Vampire Diaries”, „True Blood” și multe altele. La început, eram extaziată că se produc seriale atât de mișto, dar încetul cu încetul, pe măsură ce povestea se tot lungea, plictiseala mea creștea exponențial. I have short attention span, probabil. 😀 A, singura excepție e „Urzeala tronurilor”. Pe ăsta voi continua să-l urmăresc până la adânci bătrâneți.

În fine, ideea e că nu pățesc la fel și cu serialele asiatice. Nu am cum. Acestea sunt extrem de concentrate, nu au mai multe sezoane (cu mici excepții), și îmi lasă un sentiment de satisfacție și de mulțumire cum serialele americane interminabile nu au cum să-mi lase. Așadar, azi vreau să vă prezint trei seriale asiatice pe care le urmăresc în prezent, și care sunt on-going. Deși abia au ajuns pe la jumătate, pot spune că deja sunt înnebunită după ele și că abia aștept să treacă săptămâna ca să văd ce se mai petrece în episodul următor! Poate că sunt cray-cray, dar până la urmă, cine nu e? Definiți nebunia. 😀

  1. După o pauză destul de lungă de la seriale asiatice, în timpul căreia am înlocuit filmele și serialele cu cărțile (serios, am citit în vara asta cu o lăcomie à la Setilă sau Flămânzilă), am revenit la ele fiindcă mi-a atras atenția un serial taiwanez absolut adorabil, pe numele său „Moon River”.

Moon-River-2015-467x500

Ming Xiao Xi este o fată de 19 ani care este acceptată la una dintre cele mai prestigioase facultăți din țară, Guang Yu, cu o bursă pe educație fizică și sport. Xiao Xi provine dintr-un sătuc sărac din inima munților, unde singura avere este Kung Fu-ul predat de tatăl fetei. Prin urmare, și Xiao Xi este maestră în Kung Fu și urmează niște principii de viață foarte stricte și sănătoase. Când ajunge la Guang Yu, însă, viața ei este dată peste cap deoarece descoperă că această universitate este pentru copiii de bogătani și nicidecum pentru cei ca ea. Dintr-una într-alta, Xiao Xi face cunoștință cu cei trei „prinți” ai Guang Yu-ului, intră în niște altercații cu aceștia, doi dintre ei se cam îndrăgostesc de ea, iar de aici încolo vă las pe voi să descoperiți ce se mai întâmplă, dacă sunteți curioși.

Punctul forte al acestui serial este umorul absolut stupid, dar adorabil, care m-a făcut să izbucnesc în hohote de râs de fiecare dată când Xiao Xi se băga în câte-o situație mai delicată. Există multe clișee, recunosc, mai ales în ceea ce privește povestea de dragoste, dar umorul de situație salvează ziua de fiecare dată. Și mă face să uit de orice urmă de plictiseală. Producătorii serialului au anunțat că va avea 29 de episoade, și de abia s-a ajuns la episodul 18. Deci mai e. Așadar, dacă vreți să vă mai destindeți frunțile cu ceva ușurel și drăgălaș, după o zi grea de lucru sau de școală, vă recomand „Moon River”, nu veți regreta! 😉

  1. Peste al doilea serial despre care vreau să vă vorbesc am dat mai mult din greșeală. Acum câteva seri eram plictisită și cam epuizată, și nu voiam decât să mă uit la ceva drăguț care să-mi ia oboseala cu mâna. Astfel, am dat peste „She Was Pretty”, un serial coreean tot on-going, care a ajuns momentan la episodul 7 din 16. Încadrat în genul „Comedy, Romance, Drama”, am zis să-i dau o șansă, că poate-poate. Iar când am văzut că în el joacă și Siwon, de la „Super Junior”, n-am putut să-l ratez! Siwon e feblețea mea de câțiva ani, mai ales de când am urmărit „Oh! My Lady” cu el în rol principal. 😀

She-Was-Pretty_780x436_modified_1Anyhoo, adevărul e că am fost prinsă de poveste, de umor și de personaje încă de la primul episod. Serialele coreene nu se aseamănă cu cele taiwaneze în materie de umor, în sensul că taiwanezii își permit să se prostească mai tare, prinde la public, pe când coreenii nu. Serialele coreene pentru adulți (fiindcă sunt seriale și pentru adolescenți) sunt ceva mai serioase chiar și în ceea ce privește umorul. Însă asta nu le ia din farmec, ci dimpotrivă, parcă te simți și mai atras în poveste. În fine, dar să vă povestesc un pic intriga.

shepretty-690x400În prezent, Hye-Jin este o femeie la 30 de ani care schimbă job-urile ca pe șosete și a cărei viață nu pare s-o ia în nicio direcție clară. Deși acum este urâțică (conform standardelor de frumusețe coreene) și are niște pete roșii pe obraji care o fac să semene cu un raton, în copilărie, Hye-Jin era modelul de frumusețe al întregii școli. Tot în copilărie, Hye-Jin l-a protejat constant împotriva abuzurilor din partea celorlalți copii pe vecinul ei Sung-Joon, un băiat grăsunel care purta ochelari. Cei doi au devenit cei mai buni prieteni, iar când Sung-Joon a fost nevoit să se mute cu familia în Statele Unite, Hye-Jin a descoperit că de fapt ea fusese prima dragoste a băiatului. Toate bune și frumoase, numai că trecutul e trecut, iar prezentul e prezent.

În prezent, printr-un concurs al sorții, Hye-Jin ajunge să obțină cea mai bună slujbă din viața ei în același birou în care vine și Sung-Joon să lucreze. Iar Hye-Jin nu e singura care s-a schimbat de-a lungul timpului. Poate că Sung-Joon cel din prezent este incredibil de arătos și de prezentabil, însă aroganța și chiar răutatea pe care le afișează o scot din sărite pe Hye-Jin. Atât de tare, încât aceasta promite că-i va arăta ea lui cine e „șeful”. 😀 Mai departe, descoperiți și voi despre ce e vorba. Voi spune doar atât: „She Was Pretty” e un serial destul de clișeic, dar nici nu veți simți când va trece timpul atunci când îl veți urmări. Ca și în „Moon River”, umorul prezent aproape în orice scenă împiedică apariția plictiselii, iar povestea de dragoste care apare între personajele principale, precum și între cele secundare, vă va încălzi inima. Aș spune că e serialul perfect pentru serile friguroase de toamnă!

  1. Last but not least, ajung și la obsesia mea din ultimele zile: „D-Day”! Ajuns acum la episodul 7 din 20, serialul coreean „D-Day” m-a uimit încă de la primul episod și aș putea spune că a avut asupra mea același impact pe care l-a avut și „City Hunter”. Din păcate pentru mine, atunci când am descoperit „City Hunter”, am putut urmări toate episoadele dintr-un foc, deoarece erau deja apărute, însă acum trebuie să-mi rod unghiile săptămână de la săptămână ca să aflu ce se mai petrece în Seulul lovit de dezastru.

20150914163456D-Day” are în centru un grup de medici care se străduiesc să facă față consecințelor unui dezastru care lovește Seulul. Deși medicul Lee Hae-Sung pare a fi protagonistul, adevărul este că acest serial nu are protagonist, întrucât fiecare medic are un rol egal de jucat în desfășurarea evenimentelor. Pe lângă încercările acestora de a salva vieți (uneori disperate de-a binelea), avem de-a face și cu intrigi politice, conflicte de voințe, o firavă poveste de dragoste (care sper să se dezvolte în ceva mai mult 😀 ), precum și povești de viață demne de toată atenția și tot respectul. „D-Day” este un serial medical care îmbrățișează pe deplin partea dramatică a vieții, îmbinând perfect acțiunea cu drama. Punctele bonus vin și din faptul că producătorii acestui serial chiar și-au dat silința să creeze ceva cu un impact cât mai mare asupra telespectatorului, cât mai apropiat de realitate, iar efectele speciale pe care le-au folosit sunt grăitoare în acest sens. Dar fiindcă cuvintele sunt de prisos în acest caz, vă invit să vă uitați la „D-Day” și să vă minunați de povestea tulburătoare și de talentul actorilor care joacă în acest serial. Părerea mea este că poate egala oricând un serial american din aceeași nișă. 😉

D-Day_(Korean_Drama)-cc

Pfiu, ce postare kilometrică! Sper că m-ați suportat până în acest punct și sper din tot suflețelul meu că veți acorda o șansă acestor seriale, fiindcă merită din plin! Voi ați urmărit vreodată seriale asiatice? Aveți vreun preferat? Ce genuri v-ar interesa mai mult? Aveți recomandări pentru mine?

Sper să ne revedem în curând cu o recenzie de carte. Chüss!

***

Unde puteți urmări seriale asiatice cu subtitrare în engleză:

VIKI

GOODDRAMA

Recomand VIKI deoarece acolo puteți găsi și subtitrări în română. În plus, dacă plătiți lunar 3.99 USD, puteți urmări anumite seriale (în general cele mai noi și mai populare) la rezoluție 720p. Eu zic că merită. 😉

Lasă un comentariu

