Ce-am mai urmărit în ultima vreme (I)

Hello, dears! Azi am o postare cu totul și cu totul specială pentru voi fiindcă… șoc și groază, mi-am adus aminte că titlul blogului meu include și cuvântul „MOVIES”! XD Chinuindu-mi neuronii în ultimul hal, încercând să găsesc idei de postări cât mai diverse și (poate) interesante, mi-am adus aminte că pe blog pot scrie despre absolut orice, dacă așa îmi trăsnește într-o zi. Iar astăzi mi-a trăsnit să vă povestesc despre filmele și serialele faine pe care le-am văzut eu în ultima vreme. Nu uitați, gusturile diferă și nu există doi oameni la fel pe lumea asta, așa că să nu vă mirați de titlurile pe care le voi prezenta mai jos. I’m a weird cookie, sometimes. 😀

tumblr_mt4bwyaX921r1vf9eo1_400

Voi începe cu filmele. După cum am mai scris și în trecut pe blog, nu am pretenții de critic și nici nu afirm că mă pricep să scriu o recenzie de film așa cum trebuie. Eu o scriu mai mult cu inima, nu cu creierul. Deci să aveți în vedere acest lucru. Astea fiind zise, aș putea spune că cel mai interesant film văzut de mine în ultimul timp, precum și cel care a avut cel mai mare impact asupra mea, a fost „La cara oculta” (2011), un film co-producție Spania – Columbia, regizat de Andrés Baiz și care a avut-o în distribuție pe Clara Lago, pe care s-ar putea s-o știți din „Tengo ganas de ti” (2012), sequel-ul senzației spaniole „Tres metros sobre el cielo” (2010). Și acelea sunt niște filme extrem de bune și de populare, dar acum să revenim la oile noastre.

image

Ei bine, dragilor, „La cara oculta” este un mystery & thriller extrem de bine executat, are tentă psihologică și se joacă cu mintea telespectatorului pe tot parcursul său. Cred că șocul cel mai mare, pentru mine, a venit din partea jocului actoricesc al întregii distribuții. Desigur, și povestea a avut o contribuție majoră la impactul asupra telespectatorului, dar cred că talentul actorilor a fost, fără îndoială, bomboana de pe tort. N-aș vrea să dezvălui chestii majore din film, așa că vă voi povesti vag începutul.

la-cara-oculta-512642lÎntr-un restaurant, un bărbat la 30 și un pic de ani stă trist la o masă și bea un whisky. O chelneriță frumușică îl remarcă și îl duce la ea acasă atunci când bărbatul se îmbată prea tare pentru a mai găsi drumul către propria casă. La scurt timp, bărbatul apare iar în restaurant, o „agață” pe chelneriță și o duce la el acasă. Până aici, totul este tipic, banal, previzibil. Însă din acest punct încolo, începe nebunia cu adevărat! Chelnerița află că ceva este foarte în neregulă cu casa în care locuiește bărbatul. Se aud zgomote ciudate din scurgerea de la chiuvetă, apa din cadă formează unde ca și când ar vibra, iar atmosfera, în general, este creepy și apăsătoare. Dar mai mult de atât nu vă spun, n-aș face altceva decât să stric misterul. Singurul lucru pe care trebuie să-l știți despre „La cara oculta” este că scenariul bate la fund orice film hollywoodian, că actorii își interpretează rolurile magistral și că sfârșitul vă va lăsa cu gura căscată. Eu, cel puțin, așa am pățit. Mic avertisment: v-aș sugera să nu urmăriți trailer-ul înainte de a vedea filmul. Avântați-vă în el neștiutori, și veți avea parte de o experiență cinematografică deplin satisfăcătoare! 😉

Al doilea film despre care vreau să vă povestesc este tot unul străin, de data asta francez, și anume „La famille Bélier” (2014), regizat de Eric Lartigau și avându-i în distribuție pe François Damiens (care a jucat și în „Delicatețe” alături de Audrey Tautou – despre carte am scris aici) și pe Louane Emera (în 2013 a ajuns în semifinalele variantei franceze a „The Voice” – o puteți vedea și auzi aici).

la-famille-belier-dvd

Deși este un film cu și despre surdomuți, ceea ce nu pare a fi mare subiect de amuzament, vă garantez că veți râde cu lacrimi, și că vă veți înduioșa cu lacrimi. După cum spune și titlul, în film este vorba despre familia Bélier – mama, tatăl și cei doi copii – din care trei membri sunt surdomuți. Fata de 16 ani, interpretată de Louane Emera, își descoperă un talent cel puțin neobișnuit pentru familia ei: ea are o voce de aur. Luptându-se cu prejudecățile care o asaltează atât din partea societății, cât și din partea propriei familii, fata trebuie să-și găsească singură drumul prin viață și, în cele din urmă, vocea. „La famille Bélier” m-a emoționat extraordinar de tare și mi s-a părut un film foarte bine scris și jucat, deși în aparență povestea nu este ceva chiar atât de ieșit din comun. Actorii au luat situații care, în mod normal, ar fi provocat tristețe sau melancolie, și le-au transformat în situații de un umor contagios, binevenit. Am râs alături de aceste personaje, m-am bucurat alături de ele, și la final mi-a părut puțin rău că nu fac și eu parte din familia Bélier. O familie unită, organică, plină de viață și de culoare. O familie al cărei mod de a privi viața și oamenii nu vă va lăsa indiferenți. Da, absolut recomand „La famille Bélier”!

Ultimul film pe care îl mai „atac” azi vă va surprinde, sunt sigură, dar în același timp nu pot decât să vă implor să vă uitați la el, fiindcă nicio prejudecată din lume nu-i poate știrbi din caracterul singular pe care îl are în propriul său gen. Prin urmare, vă rog frumos (și chiar mai puțin frumos, dacă se poate 😀 ) să vă uitați la „Man Up” (2015), un film britanic incredibil de ingenios, de isteț și de proaspăt, regizat de Ben Palmer și avându-i în distribuție pe Lake Bell (pe care eu, cel puțin, o știu din „Over Her Dead Body”, în care a jucat alături de Paul Rudd și Eva Longoria) și pe… țineți-vă bine, Simon-freaking-Pegg!! Da, the one & only Simon Pegg, maestrul comediilor britanice de top ale ultimilor ani, ACEL Simon Pegg care a jucat în „Shaun of the Dead”, „How to Lose Friends & Alienate People” și „Paul”. DA, ACEL SIMON PEGG! 😀

man_u_pgavin_bond-11Scuze, cred că m-am entuziasmat cam tare… Dar asta nu schimbă cu nimic faptul că „Man Up” mi-a plăcut la nebunie NU datorită lui Pegg, ci datorită scenariului absolut genial și a felului în care toți actorii și-au interpretat rolurile. Pe lângă Lake Bell și Simon Pegg, pot spune că Rory Kinnear a făcut sen-za-ți-e cu rolul său! Nu dau detalii, fiindcă… spoilers, dar veți vedea despre ce vorbesc dacă vă uitați la film. Vă veți amuza copios!

man-upPe scurt, așa, Nancy este o femeie de 34 de ani care a renunțat să-și mai caute „sufletul pereche”, convinsă fiind că umorul ei bizar și vârsta nu o mai avantajează în cursa pentru a obține un soț acceptabil. Jack este un bărbat de 40 de ani, separat de nevastă de un an de zile și pe punctul de a semna actele de divorț. Cei doi sunt aduși împreună printr-un joc al sorții, și descoperă că greșeala care i-a făcut să se cunoască la început e posibil să nu fie chiar o greșeală, până la urmă. Nu mint, veți avea parte și de câteva dulcegării, dar vor avea un after-taste amărui, exact ca în realitate. Însă ceea ce vă va face să iubiți acest film va fi, fără îndoială, dialogul extrem de viu, de colorat, de inteligent și de emoționant dintre Nancy și Jack, care va curge aproape neîntrerupt pe tot parcursul filmului. Verdictul meu? Recomand „Man Up” chiar și celor care nu se uită de obicei la comedii romantice! Și atât. 😀

Aș fi vrut să continui să scriu și despre serialele la care mă uit în prezent și pe care cred că v-ar plăcea și vouă să le urmăriți, însă voi încheia aici prima parte a articolului și vă aștept în curând cu partea a doua. Refuz să mă lungesc neiertat de mult și să plictisesc! Prefer să plictisesc în doze mai mici, astfel încât efectul să treacă cât mai repede. XD

A, și să nu uit: voi știți filme asemănătoare cu cele pe care le-am prezentat mai sus? Aveți ceva recomandări pentru mine? Sunt foarte curioasă să văd ce anume vă încântă pe voi în materie de creații cinematografice. Până data viitoare, adiós amigos!

Steve-Buscemi-gif

2 gânduri despre “Ce-am mai urmărit în ultima vreme (I)

Lasă un comentariu

