Mini-recenzii (II)

Hide yo mamma, hide yo kids, hide yo pizza! Mini-recenziile au revenit! XD Și azi am numai bunătăți de prezentat, pe alese, pe încercate! Vă ziceam în Mini-recenzii (I) că vor mai urma încă vreo două postări de același tip, însă cu cărți care mi-au plăcut la nebunie. Ei bine, iată-le! Luați niște popcorn, chipsuri, ciocolată sau whatever, și hai să vedem ce am mai citit eu delicios în ultima perioadă.

Reading-On-The-Nature

Probabil că ar trebui să structurez postarea asta în așa fel încât entuziasmul vostru să crească pe parcurs, să-l las să fiarbă puțin în suc propriu și apoi să lansez lovitura decisivă, dar nu mă pot abține! When have I ever? Așa că încep exact cu ce ar fi trebuit să închei, și anume cu minunata trilogie „Penryn & the End of Days” a lui Susan Ee, care cuprinde titlurile „Angelfall”, ”World After” și „End of Days”! Dragilor, nu există cuvinte care să vă pot descrie cât de mult mi-au plăcut cărțile astea!! JUR! Am început să citesc „Angelfall” într-o seară de marți (fiindcă o aveam deja cumpărată în format electronic de mai demult) pur și simplu din plictiseală, fiindcă simțeam nevoia de ceva nou, de ceva care să mă răpească din monotonia vieții mele de zi cu zi. Deci, am început-o pe la 6-7 seara. Știți cât am citit din ea? Pe toată! Da, da, ați citit bine, am parcurs cartea dintr-un foc! NU AM PUTUT SĂ MĂ DEZLIPESC DE EA! Am stat toată noaptea s-o termin, și nu regret nimic. NIMIC! Ce-i așa special la ea? Ooo, dar să vă explic.

penryn

Acțiunea are loc într-un viitor extrem de apropiat, și anume la aproximativ două luni de când îngerii au coborât pentru prima dată pe pământ și au distrus aproape totul în calea lor. Da, îngerii!! 😀 Ei bine, în această lume în care apocalipsa nu s-a petrecut încă, dar e pe cale să, îngerii măcelăresc oamenii ca pe vite la prima vedere, iar oamenii s-au împărțit în facțiuni (bine, hai să le zicem „găști”) care luptă una împotriva celeilalte pentru supraviețuire. Cine capătă cea mai multă mâncare, cele mai multe medicamente, etc. Găștile pun monopol pe supermarket-uri, iar oamenii de rând mor de foame. În plus, obligați să stea închiși în case, mereu în umbre, de frica îngerilor, supraviețuitorii se împuținează pe zi ce trece din cauza foamei și a bolilor.

Penryn Young este o fată de 17 ani care luptă să-și păstreze familia în siguranță, și anume pe mama ei, care suferă de tulburări psihice (crize de paranoia, de isterie, de nervi, etc.), și pe surioara ei mai mică Paige, în vârstă de numai 7 ani, imobilizată în căruciorul cu rotile de la 2 anișori. O eroină puternică și vulnerabilă în același timp, Penryn mi-a prins și reținut atenția pe tot parcursul trilogiei datorită puterii ei de a face față chiar și celor mai mari orori din lume. În urma unei confruntări cu un înger, Paige este răpită iar Penryn devine disperată s-o găsească și s-o salveze din ghearele acestor monștri. Făcând echipă cu Raffe, un înger trădat de semenii săi și ale cărui aripi au fost tăiate chiar în fața lui Penryn, fata pornește într-o călătorie înspăimântătoare și plină de adrenalină, care o va schimba cu siguranță și va avea asupra ei același efect pe care apa rece îl are asupra fierului încins. Penryn devine și mai puternică, și mai hotărâtă, iar deciziile ei devin din ce în ce mai inspirate, reprezentând un semn al maturizării.

Angelfall_sm

Cred că v-ați dat seama până acum că seria scrisă de Susan Ee a urcat vertiginos în topul cărților mele preferate ale tuturor timpurilor! Deși există o puzderie de scene horror, extrem de sângeroase și de explicite, felul în care a fost construită povestea și stilul de scriere al lui Ee a făcut ca lectura să decurgă foarte ușor, foarte antrenant. Am „devorat” toată trilogia în doar 4 zile, iar apoi am suferit de un fel de book hangover încă o săptămână după aceea. „Penryn & the End of Days” creează dependență și ți se urcă la cap la fel ca cea mai delicioasă șampanie. La acest efect au contribuit, pe rând, următoarele aspecte:

• Penryn, fiindcă mi s-a părut badass fără a-și pierde capacitatea de a simți frică sau îndoială (Penryn și-a petrecut ultimii 5 ani din viața pre-apocalipsă urmând cursuri de auto-apărare, învățând diverse arte marțiale, etc. De ce, veți afla numai citind cartea. Deci aș spune că da, e FOARTE badass!) Penryn este incredibil de umană și m-am atașat de ea cum nu am crezut c-o să mă atașez vreodată de un personaj ficțional feminin!
  • Raffe, fiindcă e un înger agnostic. XD Și nu e DOAR un înger, ci o figură mult mai importantă în rândurile îngerilor. Când veți citi cartea, veți vedea cum fiecare bucățică de informație e ca o piesă dintr-un puzzle, iar când veți aduna toate piesele, imaginea globală care va ieși la sfârșit VĂ VA ULUI! Un mare BRAVO lui Susan Ee pentru treaba asta…
  • Povestea de dragoste dintre Penryn și Raffe, fiindcă nu se aseamănă cu nicio altă poveste de dragoste despre care să fi citit. Toate situațiile în care se regăsesc cei doi sunt neobișnuite, sunt bizare, astfel că și povestea dintre ei doi e la fel de bizară.
  • Scriitura fluidă a lui Ee, care m-a uns pe suflet! Nu e un stil de scriere pentru mase, dar nici unul care să-ți facă creierii zob de complicat ce e. Nu, e pur și simplu perfect pentru povestea pe care o prezintă.
  • Reinterpretarea figurii clasice a îngerului din Biblie. În această serie avem parte de îngeri războinici, de îngeri trădători, de îngeri invidioși și înfometați de putere (cam seamănă cu oamenii parcă, nu?). Apar și Watcher-ii, care, cu mult timp înainte de a ajunge în Iad pentru faptul că au încălcat singura mare regulă, și anume să nu facă copii cu femeile oamenilor, se aflau sub comanda lui Raffe, iar acesta îi vedea ca pe frații lui de sânge. Apar și arhanghelii (mai puțin Gabriel, care a fost doborât de gloanțele oamenilor la venirea sa pe pământ). Apar și bestii apocaliptice. De fapt, apar foarte multe lucruri pe care vă las să le descoperiți și singuri. Trebuie să mă credeți pe cuvânt că fiecare pagină din această serie va merita!

Nu știu sincer ce să vă mai zic despre cărțile astea, ca să vă conving să le citiți. Poate faptul că se numără printre preferatele mele of all time? A, dar asta am zis deja! 😀 Sau… poate faptul că o păsărică mi-a șoptit că în curând va apărea și la noi, în limba română, primul volum „Angelfall”? V-aș mai spune multe, dar Internetul și așa e întunecat și plin de spoilere, așa că vă las în pace. Momentan.

871103

După nebuna călătorie plină de emoție și de adrenalină de care am avut parte cu „Penryn & the End of Days”, am simțit nevoia să citesc ceva mai așezat, mai dulceag, mai potrivit cu ultimele zile călduroase de vară. Prima alegere a fost „Rebel Belle” de Rachel Hawkins (o autoare tradusă și la noi, la Editura Litera, însă cu cartea „Hex Hall”), un roman pentru tineri care îmbină realitatea cu fantasy-ul și despre care am tot auzit pe la booktuberii americani, cum că ar fi extrem de amuzantă, extrem de antrenantă, bla bla. Nu. Nu și nu. Pur și simplu nu m-a convins. I-am dat 3 steluțe pe Goodreads fiindcă au fost câteva momente mai drăgălașe, câteva scene mai bine scrise, dar per ansamblu m-a lăsat destul de rece. Dar despre ce e vorba?

8475505 22465605

Personajul principal este Harper Price, o fată de 17 ani, modelul tipic al unei frumuseți sudice (Southern belle, sau cam cum este considerată Reese Whiterspoon 😀 ), care urmează să fie încoronată regina balului de absolvire. Harper este o tipă de treabă, care ține foarte mult la școala privată la care învață, fiind președinta consiliului elevilor, ocupându-se de toate treburile organizatorice din școală, etc. Harper muncește foarte mult, este și foarte frumoasă, dar nu este bitchy. Cică. Ei bine, în noaptea balului de absolvire, Harper se află în toaleta fetelor când peste ea intră omul de serviciu al liceului, cu o rană adâncă, sângerândă, în zona abdomenului. Harper vrea să-l ajute, însă omul blochează ușa de la toaletă pe dinăuntru și știe că nu mai are mult de trăit, așa că, după ce-i spune lui Harper că îi pare rău că trebuie să facă asta, o sărută apăsat pe gură. Însă acest sărut nu e tocmai obișnuit, fiindcă fata simte cum intră în ea ceva, își simte toate organele cum îngheață și încep să freamăte de nerăbdare, de o putere necunoscută și imensă. Ce se întâmplă mai departe, e ca în ceață. Harper se vede nevoită să lupte cu profesorul ei de istorie, care vrea s-o omoare cu o sabie, își descoperă niște puteri și niște instincte care nu se aflau acolo înainte de sărutul cu omul de serviciu, iar peste ceva timp află că este un Paladin, un cavaler onorabil care a jurat să-i protejeze pe cei neajutorați. În plus, fata descoperă că puterile ei sunt destinate asigurării protecției lui David Stark, președintele ziarului liceului și inamicul ei de moarte încă din fragedă pruncie. De ce este David atât de valoros, ce are atât de special, vă las pe voi să descoperiți, dacă sunteți curioși. În carte există și momente de acțiune, și momente de tristețe, și momente de umor, însă pe mine nu m-a prea convins stilul lui Rachel Hawkins, care mi s-a părut cam pueril și cam lipsit de condiment. De curând a apărut și continuarea, „Miss Mayhem”, însă sunt sigură că nu voi continua seria. Există cărți mult mai bune pe lumea asta care merită citite! 😀

Ultima carte pe care vreau s-o prezint în articolul ăsta e tot un roman pentru tineri, însă de data asta unul contemporan: „Jesse’s Girl” de Miranda Kenneally. Am dat peste cartea asta căutând romane contemporane drăgălașe, care să-mi dea roiuri de fluturași, și sinceră să fiu nu am avut cine știe ce așteptări de la ea, deși ratingul de pe Goodreads e destul de mare. Până la urmă, a ajuns să se numere printre cele mai bune și mai frumoase cărți pe care le-am citit anul ăsta, iar motivele vi le prezint mai jos.

jesses_girl_300

Personajul principal este Maya Henry, o fată (tot) de 17 ani care iubește muzica și care iubește să cânte la chitară. De ziua carierei, Maya spune într-o doară că i-ar plăcea să stea pe lângă un cântăreț faimos, ca să vadă cum decurge ziua acestuia, însă nici prin gând nu-i trece că dorința ei va deveni realitate! Din păcate, Maya ascultă muzica anilor 80 și 90, precum și mult rock și punk, iar persoana pe care directorul liceului ei i-a ales-o pentru ziua carierei este nimeni altul decât Jesse Scott, nepotul în vârstă de 19 ani al directorului și idolul muzicii country al puștoaicelor din întreaga Americă. Maya este dezamăgită, însă hotărăște totuși să profite din plin de experiența lui Jesse pe scena muzicală profesionistă și să nu dea cu piciorul acestei oportunități. Așa se face că, timp de o zi întreagă, cei doi tineri se distrează împreună, râd împreună, se întristează împreună, fug împreună de paparazzi, și multe altele. Maya învață lucruri importante despre muzică, iar Jesse învață să-și deschidă sufletul în fața cuiva.

Jesses-Girl-Quote

Pe lângă faptul că mi-a plăcut povestea la nebunie, aș putea spune că am descoperit și o nouă autoare de romane YA pe care s-o urmăresc cu aviditate. Stilul Mirandei Kenneally mi s-a părut perfect pentru un astfel de roman, nici prea complicat și împopoțonat, dar nici prea simplist. Atât Maya cât și Jesse au avut voci distincte, personalități unice, iar împreună s-au potrivit de minune. M-a durut inima pentru Jesse, pentru viața pe care a trebuit s-o ducă fără o familie care să-l susțină și să-l iubească, și am înțeles perfect motivul pentru care a ajuns să fie, la 19 ani, un adevărat arici în zona sentimentelor. Maya a fost genul acela de adolescentă mai matură decât vârsta pe care o are, fără a-și pierde însă dorința de a face năzbâtii, exact ca un copil. Mă repet, ambii au avut personalități puternice și bine conturate, și m-aș bucura enorm ca această carte să fie tradusă și la noi în viitor. Cine știe, never say never. 😀

Dragilor, cam atât pentru voi astăzi. V-am avertizat că vă trebuie niște popcorn sau niște ciocolată ca să parcurgeți toată postarea asta și n-am mințit. Chiar a ajuns să fie lungă ca o zi de post. Sorry. Or not. XD

Voi ce ați mai citit fain la sfârșitul verii? Vă place să citiți cărți în engleză, și dacă da, ce genuri? La mine a fost un binge reading de romane pentru adolescenți, se pare, iar acum sufăr de cea mai nasoală mahmureală post-lectură. Aștept părerile voastre în comentarii! Toodles!

4 gânduri despre “Mini-recenzii (II)

1. Nu am apucat sa citesc „Jesse’s Girl”, dar am citit #1 „Catching Jordan” si #5 „Breathe, Annie, Breathe”. Ambele mi-au placut mult. Pe restul din „serie” le-am sarit, dar e ok pentru ca nu depind una de alta. Cat despre „Penryn & the End of Days”, abia astept sa citesc si ultima carte – mi-a ajuns la posta de ceva vreme dar nu am apucat sa o savurez, plus ca imi pare asa rau ca se incheie povestea aici 😉

1. Si eu vreau sa citesc „Catching Jordan”, mai ales fiindca Sam si Jordan au aparut in „Jesse’s Girl” si mi-a placut de ei la nebunie! 😀 A, Maya Henry este de fapt sora lui Sam. 😛 Cat despre seria lui Susan Ee, eu astept sa vad daca se concretizeaza traducerea in lb romana, fiindca daca nu, o sa le cumpar in engleza, sa le am in biblio. Sigur o sa vreau sa le recitesc la un moment dat. 😉

1. Nu stiu cum sunt in „Jesse’s Girl”, dar in cartea lor Sam si Jordan sunt absolut dragalasi ;))
        Si daca iti plac cartile legate de muzica si personajele sarcastice si pline de umor, iti recomand Amplified de Tara Kelly (cred ca doar ebook se mai gaseste insa). Eu astept cu sufletul la gura volumul 2 pentru ca primul m-a fermecat.