Summer Read-a-thon 2015! Participați?

Aseară, duminică fiind, pe la orele 23, mi-au picat ochii pe ceva și nu am putut să mă mai desprind de chestia respectivă. Ideea mi s-a înșurubat în creier și atât mi-a fost. Am zis că trebuie s-o fac și gata! Sau măcar să încerc… Pun pariu că habar nu aveți despre ce vorbesc, așa că vă povestesc mai jos ce și cum. Și poate vă molipsesc și pe voi de „microbul” ăsta. 😀 Hopefully!

Ei bine, am văzut pe Facebook afișul de mai jos (grupul creat special pentru acest maraton e AICI):

11822846_1596607810603314_4808166695436491171_n

Și am văzut și postarea Angelei de pe The Land of Books, precum și postarea originală de pe blogul visepierduteintrestele (Anddeea). Până acum doar am auzit de read-a-thon-uri și doar am urmărit progresele făcute de booktuberii americani care au participat la ele. Însă să particip eu? Niciodată! Dar acum nu știu ce m-a apucat, și efectiv mi-am zis că trebuie să încerc. În ce constă, așadar, un read-a-thon: se stabilesc niște criterii după care îți alegi cărțile pe care trebuie să le citești într-o anumită perioadă de timp, și… gata. De data asta, ar cam trebui să citim 5 cărți în decurs de 7 zile, dar pentru cei foarte ocupați and stuff (ca mine, așa 😀 ), mai sunt și mici portițe de scăpare. Aș putea fie să aleg o singură carte pentru două criterii, sau să aleg cărți mai subțirele pentru fiecare criteriu. Am ales cea din urmă variantă, pentru că-mi place diversitatea. Veți vedea.

Iată care sunt criteriile + alegerea mea pentru fiecare punctuleț:

  • să citești o carte pe care vrei de mult timp să o citeștiDelicatețe (David Foenkinos)
  • să citești o carte clasicăPierre și Jean (Guy de Maupassant)
  • să citești o carte achiziționată recent (sau primită)Zece feluri de a fi adorată (Sarah Maclean)
  • să citești cartea preferata a unei persoane dragi țieTunelul (Ernesto Sabato)
  • să citești o carte pe care ai evitat până acum să o citeștiLuni de fiere (Pascal Bruckner)

Am cumpărat „Delicatețe” la foarte scurt timp după ce a apărut tradusă la Nemira, așa că… se potrivește perfect cu primul criteriu. De asemenea, știți că în primul an de facultate am avut ocazia să-l cunosc personal pe Foenkinos? 😀 Venise în București și am avut la facultate un curs liber cu el, în care ne-a povestit chestii, ne-a răspuns la întrebări, etc. A fost foarte fain! Sper ca și în prezent studenții de la Litere sau Limbi Străine să aibă ocazia să cunoască autori străini, e un sentiment foarte mișto! 😉

600p40020

Pierre și Jean” e practic o „greșeală”, fiindcă nu am cumpărat-o propriu-zis, ci am primit-o cadou la o comandă pe care am dat-o pe Elefant. Dar iată că a venit și momentul în care o pot citi cu folos. 😀

pierre-si-jean-3d

Mai departe, este vorba de „Zece feluri…”, al doilea volum din seria Love by Numbers de Sarah Maclean. Primul volum îl cumpărasem când a apărut la chioșcurile de ziare, dar următoarele nu le-am mai luat. Bad idea! Fiindcă am citit prima carte săptămâna trecută și mi-a plăcut super mult, iar ce-i și mai și, e că abia aștept să văd ce se întâmplă cu celelalte personaje. Mă intrigă mai mult decât personajele din primul volum! Se potrivește la acest criteriu fiindcă pachetul de la Libris l-am primit chiar azi.

847406

Pentru penultimul punct, recunosc că mă cam pierdusem puțin… Nu știam ce să aleg. Dar apoi am intrat pe Goodreads-ul unei prietene foarte bune, care citește cărți foarte interesante, și acolo am dat de „Tunelul”, care pare pe gustul meu, dar care are și un număr rezonabil de pagini. N-am mai citit nimic de Sabato până acum, doar am auzit de el, dar niciodată nu e prea târziu. 😀

tunelul_1_fullsize

Și… la sfârșit… o carte pe care, la fel, am cumpărat-o atunci când a apărut cu Gazeta Sporturilor, acum mulți ani, dar pe care am evitat-o cum dracu’ evită tămâia. Problema e că m-am spoiler-uit singură pe net și am dat fix de fazele mai grețoase din carte, iar asta mi-a tăiat tot cheful de lectură. Indiferent de câte steluțe avea pe Goodreads, indiferent de toate lucrurile bune pe care le-a scris lumea la adresa ei, eu am evitat-o. Până acum. Să vedem ce e de capul ei.

luni-de-fiere-editie-gsp_1_fullsize

Dragilor, cam atât momentan. Sper să reușesc să fac un wrap-up zilnic, să vă spun progresul meu din fiecare zi. Sper să și am un progres, să nu fie doar gura de mine. XD Voi ce ziceți, vă alăturați read-a-thon-ului? Vă place ideea unui maraton de citit? Dacă participați, ce cărți ați ales? Let me know în comentarii! Kiss kiss hug hug!

Lasă un comentariu

