Fairytale Tag! (Leapșa cu basme)

Hey, I’m back! Missed me? 😀
Nu vreau să tărăgănez postarea asta mai mult decât este nevoie, așa că voi trece direct la subiect. Ținând cont că eu sunt mare fană (!) a booktuber-ilor americani (adică ăia de vorbesc despre cărți aici pe YouTube 😀 ), chiar ieri am dat peste un tag cu și despre basme, ceea ce m-a încântat la culme! Clipul îl puteți urmări pe canalul lui Rachel (Rachel Reads). Mi-am zis „de ce nu?”, așa că m-am gândit să-l preiau și eu, să-l traduc în română și să invit și alți bloggeri să-l facă. Bineînțeles, după cum probabil v-ați dat seama deja, cuvântul cheie din acest tag a fost „fairytale”, căci eu practic am crescut cu filmele de animație Disney făcute după poveștile lui Andersen și ale fraților Grimm, cu seria de cărți „Povești nemuritoare”, precum și cu multe ale colecții de basme autohtone și străine. Dacă stau să mă gândesc puțin în urmă, probabil ăsta e motivul pentru care nu am reușit niciodată să mă conectez 100% la realitate, și tot timpul am avut niște așteptări nerealiste de la viață (inclusiv Prince Charming, ăla), dar meh… Mai bine așa, decât cu sămânța în gură. XD

Anyways, să purcedem la rezolvarea acestui tag! Evident că mi-ar fi fost mult mai ușor dacă aș fi vorbit în fața unei camere de filmat (că doar în scopul ăsta a și fost conceput tag-ul), dar voi încerca, pe cât posibil, să vă distrez și să nu vă plictisesc în versiunea adaptată pentru blog. Prin urmare…

Iată întrebările originale:

1. Favorite fairytale as a child?
2. If you could live in any fairytale world what would it be?
3. What is your favorite fairytale retelling?
4. What fairytale would you recommend a child?
5. If you were a fantasy author what mythical creature would you create?
6. If you could speak to any fantasy author personally who would it be?
7. If you could have any magical power what would it be?
8. What’s your favorite fantasy/fairytale book?
9. What fairytale resonates with you the most?
10. What fairytale creature would be your sidekick?

Iată și răspunsurile mele:

Întrebarea #1
Care a fost basmul/povestea tău/ta preferat/ă ca și copil?

Aici sunt nevoită să dezamăgesc un pic pe cei mai patrioți dintre voi, dar basmul meu preferat când eram mai mică nu era românesc, ci… german! 😀 Și mai precis, „Povestea fără sfârșit” de Michael Ende! De fiecare dată când erau difuzate filmele la TV, eram efectiv lipită de ecran, nu puteam să mă desprind de el. Ca să nu mai zic că aveam un micuț crush pentru Bastian interpretat de Jonathan Brandis. De fapt, am tot avut un crush pentru Jonathan Brandis până pe la liceu. 😀 Oh well, cică primele iubiri nu se uită niciodată. XD A, și cartea am citit-o tot așa, cu inima la gură. Deși parcă mai mult impact au avut asupra mea filmele…

banner_530 Bastian-NeverendingStory ff562f_7dae8c2c85f6daf13fd91f367358725c neverendingstory The-NeverEnding-Story-the-neverending-story-690114_720_545

Întrebarea #2
Dacă ai putea trăi în orice lume de basm, care ar fi aceea?

Hmm… grea decizie. Recunosc că fiecare lume de basm are și părțile ei întunecate, deci ar trebui să aleg cu grijă. Dar dacă e musai, atunci merg pe „Frumoasa și bestia”, versiunea Disney. Basmul original este cam dark și, sinceră să fiu, nu prea mă atrage în lumea lui, însă animația realizată de studiourile Disney este adorabilă și absolut încântătoare. Mă cam identific cu Belle și mi-ar plăcea la nebunie să am toată biblioteca aia la dispoziție! Asta pe lângă o Bestie blajină, care într-un final se transformă într-un prinț de mai toată frumusețea. 😀 Cui nu i-ar plăcea să trăiască în așa o lume?

Beauty-and-the-beast-disneyscreencaps.com-6936

BONUS: Să urmăriți neapărat adaptarea cinematografică din 2014, „La belle et la bete”, cu Vincent Cassel și Léa Seydoux în rolurile principale. E absolut superbă, un regal al imaginației vizuale! Și urmărește îndeaproape basmul original, asta dacă nu-l știați deja. 😉

beauty_and_the_beast_2014_movie-2560x1440

Întrebarea #3
Care este repovestirea ta preferată a unui basm?

Adică o poveste clasică, interpretată altfel. Aici nu mă voi lega de cărți, ci de filme. Fiindcă nu prea am citit retellings la viața mea, ca să știu. Și voi alege ceva foarte recent, anume „Into the Woods” din 2014. E un mash-up de basme clasice, reinterpretate într-un mod foarte original și foarte realist, deopotrivă. Deși rating-ul de pe IMDB e micuț, mie mi-a plăcut foarte mult și chiar m-a surprins plăcut. Vi-l recomand!

into-the-woods-still05

Întrebarea #4
Ce basm/poveste ai recomanda unui copil?

Pfuai… Ținând cont că totuși trăiesc în România, cred că basmele noastre neaoșe ar fi cea mai bună soluție. Când eram mică îmi plăcea foarte mult filmul „Veronica” (1972) (deși nu e basm) și tot cântam melodiile din el. Dar cred că cel mai mult îmi plăcea de Motanul Dănilă, interpretat de Dem Rădulescu. 😀 Iubitoare de pisici de mică! Apoi, eram înnebunită după basmele lui Petre Ispirescu. Țin minte că am plâns îngrozitor la sfârșitul lui „Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”! M-a marcat, dar mi-a și plăcut extraordinar de mult. Dacă voi avea vreodată copii, îi voi îndemna să citească „Povești nemuritoare”, unde majoritatea poveștilor sunt românești. 😉

3308_5_1 veronica_galerie_1_mare veronica_galerie_3_mare

Întrebarea #5
Dacă ai fi autor de fantasy, ce creatură mitică ai crea?

Cum sunt mare iubitoare de pisici, și cum „Misiunea bufonului” de Robin Hobb mi-a rămas întipărită în minte din motive evidente legate de feline (nu zic mai multe, că ar fi spoiler!), cred că aș concepe o creatură de dimensiunile unui tigru bengalez, care să aducă mai mult a Diego din „Ice Age”, cu aripi aurii, coarne răsucite ca de berbec (fiindcă îmi place cum arată) și vârful cozii ca un vârf de săgeată. Și să fie otrăvitor. A, și neapărat gheare din diamant. A, și să fie protectorul meu personal în acea lume de basm. Să am o relație cu el ca cea dintre Laurence și Temeraire din seria „Temeraire”. Și să fie pufos, incredibil de pufos! Neapărat! 😀

Întrebarea #6
Dacă ai putea discuta în persoană cu orice autor de fantasy, pe cine ai alege?

În general, nu prea sunt curioasă să întâlnesc autorii. Mă distrez mult mai tare citind cărțile lor și simt că aș putea afla din ele tot ce trebuie să știu despre un autor. Evident, modul meu de gândire e greșit. Dar hai, fie, teoretic măcar, mi-ar plăcea să stau la taclale cu un autor care să fie pe aceeași lungime de undă cu mine, unul care să nu mă intimideze, ba chiar să mă încurajeze să deschid și eu gura. Și aici aș alege-o fie pe Cassandra Clare, fie pe Holly Black. Am văzut acum câteva luni o filmare pe YouTube cu ele amândouă, și mi s-au părut atât de abordabile și de amuzante, încât cu siguranță m-ar face și pe mine să mă simt în largul meu.

ows_141108001668509

Întrebarea #7
Dacă ai putea avea o putere magică, care ar fi aceea?

Nu voi alege varianta evidentă, cu zborul, ci a doua cea mai evidentă, și anume puterea de a fi invizibilă. 😀 În felul ăsta, m-aș putea bucura de viață la maximum. Aș călători prin toată lumea fără a da o groază de bani în stânga și în dreapta, aș putea merge în locuri sălbatice fără a fi mâncată de animalele de acolo, m-aș putea lupta cu răufăcătorii fără probleme, etc. O groază de avantaje, după cum vedeți. 😀 Dezavantajul ar fi că aș avea acces la viețile intime ale tuturor oamenilor, iar ăsta nu e niciodată un lucru bun. Aș fi dezamăgită și m-aș îndepărta pentru totdeauna de oameni. But nothing new there, nu e ca și cum ar fi o diferență extraordinar de mare față de prezent. 😛

4683027-7863597101-invis

Întrebarea #8
Care e cartea ta preferată de basme/fantasy?

Chiar și după atâția ani, în continuare e „Harry Potter”. Pur și simplu nu pot uita cât de minunat m-am simțit în toată perioada aia în care practic am „devorat” seria asta. Am crescut (oarecum) cu HP și nu-l pot înlocui cu altcineva în inimioara mea. ❤

harry-potter-montage

Întrebarea #9
Cu ce poveste/basm te identifici cel mai mult?

Nu e vorba că nu vreau să mă repet, și de asta nu aleg „Frumoasa și Bestia”, dar adevărul e că cel mai mult mă identific cu originala poveste „Mica sirenă” de Hans Christian Andersen. O puteți citi aici. E o poveste care, la fel ca și „Tinerețe fără bătrânețe…”, m-a făcut să plâng în hohote atunci când am citit-o prima oară, dar care m-a și maturizat puțin și m-a făcut să înțeleg că nu orice poveste are și un final fericit. Dacă voi știți varianta Disney, atunci originalul o să vă șocheze puțin. 🙂

7692

Întrebarea #10
Ce creatură de basm ar fi ajutorul tău în toate?

Ușor. Un grifon. 😀 Tot de la „Harry Potter” mi se trage, din păcate. Sau din fericire, depinde cum priviți lucrurile. Grifonul este o creatură maiestuoasă, fidelă, cu personalitate, care poate zbura și se poate lupta pe cinste. Deci da, un grifon.

latest

Dragilor, cam aceasta a fost postarea pe ziua de astăzi și sper din tot sufletul că v-a plăcut. Dacă aveți și voi un blog, vă invit cu dragă inimă să preluați leapșa asta și s-o rezolvați cât mai curând. Eventual lăsați un link spre postare și aici, la comentarii, fiindcă sunt curioasă nevoie mare să citesc răspunsurile voastre!

Toodles!

Lasă un comentariu

