Chocolate Book Tag

Muhaha! Nu-i așa că vă era dor de o leapșă cu cărți? Mie da, așa că vă prezint… THE CHOCOLATE BOOK TAG, de care am aflat prima oară pe blogul lui Liz de pe lizlovesbooks.com și pe care am ținut morțiș s-o fac și eu. De ce? Cum adică de ce? Ciocolată + eu = LOVE! XD

845049-chocolate.gif

Nu vă speriați, leapșa asta nu vă va ocupa mult timp sau spațiu, așa că invit pe absolut oricine s-o preia și să se distreze cu ea! Dar musai să aveți o ciocolată prin preajmă, asta dacă vă apucă pofta, așa pe nepregătite. Cam cum am pățit eu. 😀 Enough said, să trecem la treabă!

#1 Ciocolată amăruie – o carte cu un subiect dark

Aici aleg fără să stau prea mult pe gânduri „Cele treisprezece motive” de Jay Asher, fiindcă tema principală a cărții este sinuciderea. Mie mi-a plăcut foarte mult, mi s-a părut foarte realistă și v-o recomand din tot sufletul. Dacă va reuși să vă schimbe un pic perspectiva după ce o veți citi, atunci și mai bine. 😉

cele-treisprezece-motive_1_fullsize

#2 Ciocolată albă – cartea ta preferată pentru o lectură ușoară, umoristică

Aici mi-aduc aminte că am râs foarte mult (deseori în hohote, deși era vreo 1 noaptea) la cartea lui Kerstin GierBărbați și alte catastrofe”. Poate voi o știți pe Gier datorită trilogiei pentru tineri „Culorile dragostei” (Roșu de rubin, Albastru de safir, Verde de smarald), însă ea a scris și câteva cărți de ficțiune pentru adulți foarte bune, foarte amuzante. Le recomand!

26490_43922

#3 Ciocolată cu lapte – o carte foarte mediatizată, pe care abia aștepți s-o citești

Hm… am văzut de curând că va apărea anul ăsta (hopefully) la Editura TREI mult-mediatizata carte a lui Sabaa Tahir, „An Ember in the Ashes”, așa că o aleg pe aceasta. Dar recunosc că abia aștept să apară și continuarea lui „Miss Peregrine” de Ransom Riggs la Editura ART. 😀

emberintheashes_jkt_5-1

#4 Ciocolată cu cremă de caramel – o carte care te face să te topești de plăcere în timp ce-o citești

OK, poate am tradus eu cam aiurea titlul acestui punct, fiindcă accentul clar nu cade pe partea erotică. XD E vorba de o carte care te face să suspini de drag, să ai fluturași în stomac, etc. în timp ce-o citești. Așa că m-am hotărât să aleg un roman din genul historical romance, și mai precis „Umbrele trecutului” de Mary Jo Putney, una dintre primele cărți apărute pe la chioșcuri împreună cu Libertatea pentru femei pe care le-am citit eu. Este volumul al doilea din seria Lost Lords și m-a impresionat foarte tare fiindcă personajele mi s-au părut unice: atât Julia cât și Randall aveau un trecut dureros, nu erau perfecți, și totuși au găsit o cale de mijloc pentru a-și trăi povestea de dragoste. E o carte foarte frumoasă și, iarăși, o recomand!

376585

#5 Kit Kat fără vafă – o carte care te-a uimit recent

Știu exact ce să pun aici: „Satantango” de Laszlo Krasznahorkai! Deși a câștigat Man Booker International Prize în 2015, nu mă așteptam ca un autor maghiar să-mi placă atât de mult! Mai ales unul care scrie despre regimuri politice, condiția omului în societate, etc. Credeam c-o să mă plictisească la culme. Cât am putut să mă înșel, dear readers!! Vă recomand „Satantango” fiindcă m-a făcut să râd, să lăcrimez, să-mi pun rotițele din creier în mișcare și, mai ales, mi-a lărgit orizonturile literare. Să nu vă fie frică să ieșiți din zona de confort atunci când vine vorba de literatură! Fiecare țară are „stelele” sale, ca să zic așa. Trebuie doar să le descoperiți.

satantango_coperta1

#6 Snickers – o carte după care ești înnebunit

Hîhî, cine mi-a mai citit postările de pe blog sau de pe pagina de Facebook a blogului, știe ce-o să aleg aici. Nici mai mult, nici mai puțin decât „Departe de lumea dezlănțuită” de Thomas Hardy! Am recitit această carte de curând, în original, și mi s-a părut o adevărată bijuterie! Ca să nu mai zic că povestea de dragoste este exact pe gustul meu, iar Gabriel Oak este unul dintre book boyfriends-ii mei preferați! Dacă nu chiar THE ONE. 😀

Departe_de_lumea_dezlantuita_mic

#7 Ciocolată caldă cu frișcă și bezele – o carte la care recurgi ca să te facă să te simți mai bine

Pam pam! „Sonnets” de unicul, minunatul, incredibilul William Shakespeare. Fără glumă acum, atunci când mă simt nasol sau am o dispoziție de ra**t, sonetele lui Shakespeare sunt varianta literară a comfort food-ului. Deși mai sunt și versuri triste pe acolo, eu mă simt mai bine de fiecare dată după ce le citesc. End of story.

9780486266862

#8 Cutie cu bomboane de ciocolată – ce serie de cărți ai citit în care există de toate, pentru toți

N-aveți decât să râdeți, dar aleg „Cireșarii” de Constantin Chiriță. Am descoperit seria asta cam în vacanța dintre clasa a 8-a și a 9-a, deci îmi cam trecuse vremea de „cireșar”, însă am devorat toate cele 5 volume în maximum o lună de zile, atât de mult mi-au plăcut! Am zis că odată și odată tot trebuie să le recitesc, ca să văd cum mi se par acum, la vârsta maturității, dacă și-au mai păstrat cumva farmecul de atunci. Însă pot declara cu mâna pe inimă că pot fi citite la orice vârstă, de către oricine, și că au câte un pic pentru fiecare. Inclusiv o povestioară de dragoste adolescentină foarte frumoasă. 😀

Constantin_Chirita_Ciresarii_Volumele_Editie_Noua

Cam atât și cu leapșa asta. Sper că v-a plăcut și că vă veți hotărî și voi s-o faceți, dacă aveți blog și aveți timpul liber necesar. Este o leapșă dulce, dulce de tot.

Până la următoarea postare,

558679

Lasă un comentariu

