Update lecturi recente

Dragilor, în ultimele două săptămâni am avut o perioadă mai ciudată, în care nu prea am avut chef de nimic, deși volumul de muncă a fost parcă interminabil și pofta de lectură nu m-a părăsit. Nu, mai degrabă aș spune că nu am avut nici inspirația, nici impulsul de a scrie recenzii… Tristul adevăr. Nu m-am numit niciodată cu adevărat book blogger profesionist, fiindcă știu sigur că nu sunt, dar am ținut morțiș să-mi fac blog ca să pot împărtăși cu voi orice carte faină pe care o citesc și care mă schimbă în bine, indiferent de gen, indiferent de numărul de pagini sau chiar de limba în care a fost scrisă. Numai că, așa cum am zis mai sus, în ultimul timp nu prea m-am mai simțit în stare să scriu ceva demn de a fi citit de voi. Credeți sau nu, îmi respect mult cititorii și tot ce împărtășesc cu voi vreau să fie calitativ, nu cantitativ. Prin urmare, această postare nu va fi o recenzie propriu-zis, ci un update cu cele mai recente lecturi ale mele, în care vă voi povesti ce mi-a plăcut cel mai mult sau cel mai puțin la ele. Sper să vă intrige acest tip de articol și să-i acordați o șansă. 😉

read
Pentru că… vară, și pentru că… prea multe anime-uri pentru mine în ultima vreme. :))

De la ultima recenzie adevărată, care a fost pentru SATANTANGO de Laszlo Kraznahorkai (pe care o puteți citi pe SEMNE BUNE), care mi-a plăcut la nebunie, am mai citit fix 4 cărți despre care nu am vorbit deloc pe blog, și e păcat, fiindcă toate au avut punctele lor bune. După cum vă imaginați, probabil, dețin și eu un ebook reader, un Nook, așa că în ultimul timp mă apucase dorul să mai citesc ceva de pe el. Cărțile în format fizic sunt mighty fine, dar eu mă împac excelent și cu cele electronice. Așadar, mi-am ales 2 cărticele potrivite pentru anotimpul de acum, care să nu-mi pună creierii la încercare prea tare, și m-am afundat complet în lumile lor. A treia și a patra au fost printre cărțile împrumutate de mine de la bibliotecă în ultima perioadă, și deși nu mă așteptam, mi-au plăcut foarte mult. Dar să le luăm pe rând.

Mai întâi, am citit:

18660447

De Kasie West am auzit prima oară de la booktuberii americani, mai ales fiindcă este o autoare super populară de cărți contemporary Young Adult (cam cum sunt John Green și David Levithan). Nu m-am putut decide ce anume să citesc de ea, așa că am mizat pe ultima ei carte apărută, The Fill-In Boyfriend (5 mai 2015), spunându-mi că n-am cum să dau greș cu ea. Și asta cam așa a fost… E o carte dulce-amăruie, perfectă pentru vară, iar stilul lui Kasie West este absolut adorabil. Deși pare că nu se ia foarte tare în serios, romanul chiar oferă o perspectivă destul de profundă asupra vieții unei fete de liceu cu care, spre surprinderea mea, m-am identificat destul de tare, în ciuda faptului că au trecut atât de mulți ani de când am terminat EU liceul (I feel old, man!). Dacă sunteți interesați de subiect, puteți citi rezumatul pe GOODREADS, însă eu vă pot spune că, deși nu aveți varianta în română disponibilă, cartea poate fi citită foarte bine și în engleză, fiindcă limbajul este ușurel, fluid, iar personajele vă vor atrage în subiectul cărții și nu veți mai putea evada decât atunci când dați și ultima pagină. Tocmai de aceea o și recomand. E ușor de citit, e foarte plăcută, dar are și niște subtonuri mai serioase, legate de încrederea în sine, încrederea în ceilalți, prima dragoste, relația cu părinții, etc. Nu veți găsi tragedii sau mai știu eu ce chestii mind-blowing, dar cumva mi-a plăcut mult mai mult să citesc despre viața reală, posibilă, decât despre scenarii inventate, create numai ca să te lase cu gura căscată. The Fill-In Boyfriend este o lectură parcă scoasă din viața obișnuită a unui adolescent american, cu ups and downs, de unde nu lipsesc și temele cu adevărat importante pentru această vârstă considerată de toată lumea drept critică. Eu vă recomand cartea din tot sufletul și chiar sper să vă placă! Deși nu ar avea de ce nu. 😀

Apoi, m-am îndeletnicit cu:

 image-2013-11-21-16061098-46-zelotul-reza-aslan-editura-trei

O carte împrumutată de la bibliotecă și pe care m-am bucurat super mult că am găsit-o acolo. După cum zice și titlul, este vorba despre viața lui Isus și a apostolilor săi, însă din perspectivă pur istorică. Reza Aslan a realizat un fel de studiu extrem de interesant (poate tocmai prin prisma adevărului său) asupra vieții celui cunoscut de noi drept Mântuitorul și, astfel, mi-a schimbat complet viziunea asupra felului în care percepem noi figurile sfinte care au existat cu adevărat pe Pământ. Am aflat lucruri, adevărate de altfel, despre acea epocă pe care nici nu aș fi putut să le bănuiesc. M-am mirat enorm de felul în care omul a ajuns să denatureze istoria în așa fel încât să-i priască lui. Am rămas pe gânduri minute în șir cu privire la bazele credinței creștine, așa cum le știm noi în prezent, față de cum au fost ele cu adevărat. Recomand acest volum tuturor celor interesați de acest om absolut fascinant, pe nume Isus din Nazaret, care a schimbat o lume întreagă prin forța cuvântului. O mai recomand și fiindcă reprezintă o lectură relativ ușoară, foarte antrenantă și extrem de interesantă. A, și o atenționare: Reza Aslan nu neagă sau ignoră natura mesianică a lui Isus, ci dimpotrivă, prin faptele pe care le prezintă încearcă într-un fel să susțină și mai puternic calitățile lui Isus care l-au deosebit atât de mult de alți așa-ziși mesia din acea perioadă. A, știați? Era la modă pe vremea aceea, în teritoriul ocupat azi de Israel și țările din jur, ca din când în când să mai apară câte un mesia, care se declara salvatorul poporului evreu și care le promitea împărății cerești și multe altele. Eu nu știam. Vă promit, citind această carte, veți afla multe adevăruri care vă vor pune pe gânduri și, mai ales, vă vor determina să vă puneți întrebări legate de modurile misterioase în care lucrează istoria.

În continuare, a doua carte electronică pe care am citit-o a fost:

rule2

My God, de când mă tot chinui să încep seria Marked Men a lui Jay Crownover!! Iată că în sfârșit am făcut-o și pe asta. 😀 Încadrată în genul New Adult, prima carte din serie, Rule, după numele personajului masculin principal, m-a făcut să mă reîndrăgostesc de acest gen și să-mi doresc să citesc și mai multe cărți New Adult. Din nou, mă repet, dacă vreți să știți despre ce e vorba în carte, vă invit să mergeți pe GOODREADS și să citiți rezumatul de acolo. Din păcate, cartea nu a fost încă tradusă în română, deși mă rog tare mult să apară odată și odată. Dar deh, ce putem face, asta e… Ce mi-a plăcut atât de mult la această carte: stilul destul de complex al lui Crownover (cuvinte delicioase, care mi-au mers fix la inimă), personajele uimitor de bine realizate (mai ales Rule și Shaw, de care m-am îndrăgostit iremediabil!), dar și situațiile realiste și tragice în care aceste personaje se regăsesc. De exemplu, fratele geamăn al lui Rule a murit în urmă cu 3 ani, iar familia încă încearcă să-și revină din șocul morții lui (mama băieților este depresivă, tatăl este mult prea apatic, etc.), Shaw este stalk-uită de fostul ei prieten, un tip cu o doagă (sau mai multe) lipsă, iar părinții lui Shaw sunt niște descreierați, după părerea mea, care nu ar trebui să li se fi permis să aibă copii în primul rând. Ceea ce găsești, din păcate, și în numeroase cazuri din viața reală. În fine, mi-a plăcut mult și unicitatea lui Rule, ca tânăr artist tatuator, precum și personalitatea lui și modul de a gândi. Este genul acela de bad boy bun, care (poate, if we’re lucky) există și în realitate. M-am repetat cam des aici, cu realitatea, viața reală, etc., dar ce pot să fac, recunosc că atunci când citesc o carte din genurile contemporary young adult sau new adult, vreau să pot trage paralele cu realitatea. Altfel, acea carte mă pierde pe drum… Concluzia ar fi, așa în general, că recomand Rule din toată inima, mai ales dacă vreți o lectură ușurică și captivantă, din care nu lipsesc situațiile hot, hot, hot. 😀 Deși e new adult, are și ceva erotica în ea, so be warned.

La final, drum roll please, avem:

23149717

O carte încadrată în genul SF, dar pe care eu, una, nu am văzut-o așa. E mai mult ficțiune speculativă, cred… Deși nici asta nu știu măcar dacă se potrivește Anihilării lui Jeff VanderMeer. Tot ce trebuie să știți e că această carte mi-a pus creierii la contribuție în ultimul hal, iar acest lucru chiar mi-a plăcut! 😀 Serios acum, Anihilare nu se aseamănă cu nimic altceva din ce-am mai citit eu, și pot spune că abia aștept să citesc și următoarele 2 cărți din trilogie! Dar ce se întâmplă aici: nu ni se dă momentul exact din cronologie când are loc acțiunea, însă eu am presupus că e undeva în viitorul apropiat. Ei, în acest viitor apropiat, se observă existența Ariei X, un fel de altă dimensiune în dimensiunea noastră (weird, I know), în care există tot felul de organisme ciudate, aparent mutate. Vegetația pare a fi aceeași pe care o știm noi, și există și animale precum cele din prezent, însă mai există și niște creaturi bizare care par scoase dintr-un film de groază. Sau măcar asta îți închipui tu, ca cititor, fiindcă autorul este foarte șmecher (da, ăsta e cuvântul potrivit!) și nu oferă prea multe detalii pe tavă cititorului, lăsându-l să se perpelească la foc mic. A, și această zonă se joacă în mod diavolesc cu mințile celor care pătrund în interiorul ei. Interesați până acum? La un interval de timp mai mic sau mai mare, au loc expediții în Aria X pentru a stabili ce anume cauzează aceste anomalii, ce hram poartă această zonă, etc. Specialiști din diverse domenii, precum biologi (ca personajul nostru principal), psihologi, antropologi, lingviști, medici, etc. sunt trimiși pentru a cerceta, însă nu toți se întorc, iar dacă se întorc, ceva este cumplit de în neregulă cu ei. Veți vedea ce și cum. Eu vă recomand această carte fiindcă mi s-a părut extrem de bine scrisă și de bine gândită, dar și fiindcă e destul de micuță ca număr de pagini și e perfectă pentru a vă umple un week-end în care nu aveți chef decât să vă cufundați într-o carte. Sper ca următoarele două volume să nu mă dezamăgească!

Păi, cam atât pentru acum. Sper să revin cât de curând cu o recenzie integrală pentru Niciodată împreună?, de J.A. Redmerski. Mai am puțin și o termin de citit și nu mă pot abține să nu vorbesc despre ea. Este o carte atât de bună și atât de proastă în același timp, încât veți fi uimiți. Dar toate la timpul lor!

Buh bye now!

Read like there’s no tomorrow!

🐱 🐻 🐱

Lasă un comentariu

