Lana Del Rey Book Tag (sau leapşă cu Lenuţa :D)

Răsfoindu-mi ultimele postări de pe blog, am constatat cu ceva mirare că acestea au devenit tot mai serioase, tot mai pretenţioase, tot mai îndepărtate de scopul meu iniţial de atunci când mi-am făcut blog, cam acum un an. Apropo de asta: sorry, guys, vine în curând şi un concurs, mă jur pe roşu! 😀

Anyway, revenind, vă spun sincer că n-am făcut-o intenţionat. Voiam ca blogul meu să fiu un spaţiu de recreere, atât pentru mine cât şi pentru voi, unde să ne amuzăm, să ne mirăm, să ne informăm împreună despre diverse lucruri din lumea filmelor sau a cărţilor. Sau a ceaiului, for that matter! 😀 Dar se pare că am neglijat importanţa acestui refugiu şi l-am transformat într-un loc destul de rigid, de formal, şi am uitat că „jocul” (alături de muzică) este cea mai veche activitate umană care construieşte legături între oameni, care relaxează şi care educă.

Iaca, eu m-am gândit să mă joc un pic în seara asta, mai ales fiindcă în ultima perioadă m-am simţit cam funky cu corazon-ul (e cam albastru, aşa…), iar drumul până la Bucureşti cu ocazia lui BOOKFEST nu a reuşit să mă revigoreze complet. If anything, m-a destabilizat şi mai tare. Deh, pentru mine Bucureştiul are o anumită conotaţie, iar aceasta nu e tocmai pozitivă… Mintea mea lucrează pe căi întortocheate, gen. XD M-a ajutat faptul că aproape 2 zile am fost înconjurată de cărţi, că am tras adânc în piept mirosul cărţilor proaspăt ieşite de la tipar, că m-am învârtit printre oameni frumoşi, politicoşi şi cu iubire de lectură, însă se pare că nu a fost 100% de ajuns.

Aşa că în seara asta am să mă joc făcând o leapşă literară. Nimic fancy, e mai mult un fel de activitate care să-mi ia gândul de la lucrurile nasoale. Leapşa se numeşte LANA DEL REY BOOK TAG şi am aflat pentru prima oară de ea urmărind canalul de YouTube al lui Adrian, Twist3d1717. Nu e prea greu de ghicit de ce, dintre toate lepşele, am ales-o pe asta: sunt fană a Lenuţei de când nici nu era prea cunoscută prin State!! O ştiam cu numele de Lizzy Grant şi o găsisem întâmplător pe YouTube în timp ce săream din melodie în melodie. Yay me! 😀 Iar când şi-a lansat single-ul Born To Die, deja eram în limbă după ea! Lana Del Rey este cel mai mare (şi probabil singurul, pe bune) crush feminin al meu. Na, c-am zis-o şi pe asta. :blush: Dar gata cu vorbăria! Iată şi întrebările, împreună cu răspunsurile mele:

  1. Children of the bad revolution – un grup de personaje răzvrătite

Hm… Greu de spus, mai ales fiindcă eu nu prea citesc atât de multe cărţi fantasy sau distopii sau SF. Însă primul caz care îmi vine în minte este grupul disidenţilor din „Fahrenheit 451”. Situaţia lor este mai specială, în sensul că sunt consideraţi ca răzvrătiţi împotriva sistemului, dar metoda lor de luptă împotriva sistemului este unică şi absolut minunată! V-am mai recomandat cartea şi aici. READ IT! NOW!

tumblr_ms7gvq1iqF1sxv3djo1_500

  1. You can be the boss – un personaj cu atitudine de şef

Haha, aici n-am avut dubii nici măcar o secundă! Şi nu, nu e vorba de faimosul domn Grey, ci de însuşi Gideon Cross, din seria bestseller Crossfire a Sylviei Day! După umila mea părere (nu e chiar atât de umilă, dar fie XD ), Gideon îl poate bătea la fund pe Grey oricând, oricum, oriunde. Iar atitudinea lui bossy e atât de sexy, încât nici S&M-ul lui Grey nu se poate măsura cu ea. Păcat că Sylvia Day nu a ştiut când să pună punct poveştii. Ce miroase a telenovelă, dacă nu e în primă fază, ajunge să fie telenovelă. Sadly…

Mo(n)stră:

“Are you sleeping with anyone?”
The question was asked so casually it took a second to process what he’d said.
I inhaled sharply. “Why is that any business of yours?”
He looked at me and I saw what I’d seen the first time we’d met—tremendous power and steely control. Both of which had me taking an involuntary step back. Again. At least I didn’t fall this time; I was making progress.
“Because I want to fuck you, Eva. I need to know what’s standing in my way, if anything.”
Sylvia Day, Bared to You

Fancasting:

bea02915f9482324f08607c02968f4ba

Hîhî! 😀

  1. Queen of disaster – un personaj care provoacă ravagii

Pff… M-a cam încuiat punctul ăsta. Daaaar… gândindu-mă mai bine, cred că ştiu răspunsul. Bathsheba Everdene din „Departe de lumea dezlănţuită” de Thomas Hardy. Femeia asta e frustrantă rău! Şi da, cam provoacă diverse dezastre prin alegerile ei incredibil de prost inspirate. Bine măcar că Gabriel e băiat gigel şi îi face jocul (cu bună ştiinţă, mind you). 😀 Oh, Gabriel… Bathsheba nu te merită. 😦 Despre roman am scris aici.

tumblr_nmt35cKM3z1shd4syo1_1280

Bine, Bathsheba, fie şi un lup mâncat de oaie… *rolls eyes*

  1. Serial Killer – un personaj negativ pe care îl iubești şi urăști în același timp

Zeiţa Izanami din „Cronica zeiţei” de Natsuo Kirino. Deşi face nişte lucruri abominabile, cu care n-aş putea vreodată să fiu de acord, în acelaşi timp o compătimesc şi îi înţeleg perfect sentimentele. Da, am iubit-o pe Izanami, cu toate defectele ei. Dar am şi urât-o. Perfect pentru acest punct al lepşei. 😀 Mai multe despre roman, aici.

attachment.php

  1. Pretty when you cry – un personaj căruia îi place să fie compătimit

LOL, ştiţi direct la cine m-am gândit?! Fix la doamna Bennet, mama surorilor din „Mândrie şi prejudecată” de Jane Austen. Of, doamna Bennet este o plângăreaţă înnăscută! N-am suportat-o neam în carte, iar în filme a fost ceva mai frumos portretizată, dar tot nu am ajuns s-o îndrăgesc. Personajul ei mă enervează la culme şi atât. N-aş putea spune că e pretty when she cries, dar deh, măcar se potriveşte cu tema melodiei…

7cc96a31690895676b7168652b41c4b7.277x152x16

  1. National anthem – o carte scrisă de un autor român

Pam pam! „Nuntă în cer” de Mircea Eliade. Am citit-o de vreo 2 ori în liceu şi 1 dată prin facultate. Şi plănuiesc s-o recitesc în curând! 😉 Dacă tot suntem aici, aş mai menţiona şi „Adam şi Eva” de Liviu Rebreanu, tot pe aceeaşi linie. O să vedeţi voi de ce zic asta… 😀

Mircea-Eliade-citat-din-Nunta-in-cer

  1. Lucky ones – o carte cu un final fericit

Mă sinucid altă dată” de Kerstin Gier. În cărţile ei pentru adulţi, Gier este un adevărat deliciu: are un stil uşurel, elegant, fluid şi mai ales amuzant. Fiecare carte a ei am citit-o cu un zâmbet pe faţă, iar anumite scene chiar mi-au scos hohote de râs. Aşa am păţit şi cu „Mă sinucid altă dată”. Numai ea putea să ia subiectul ăsta şi să-l transforme în ceva profund, amuzant şi romantic în acelaşi timp. Recomand!

ma sinucid altadata

  1. Once upon a dream – o carte cu o lume de basm

Aici ar cam fi cazul să bag un fantasy, ceva, dar fiindcă în afară de „Poveşti nemuritoare” nu am nimic altceva în program, cred c-o să aleg „Epic. Legende fantasy”, o antologie de povestiri fantasy apărută la Editura Trei şi citită de mine pe la începutul lui 2015. Am scris despre ea aici.

24379819

  1. Without you – o carte/serie de cărţi care ţi-ai dori să continue la nesfârșit

Nada de nada aici. Scuze, dar în primul rând îmi plac cărţile de sine stătătoare, iar în al doilea rând prefer ca seriile să aibă maximum 3 volume. Adică să fie trilogii. Ce-i prea mult strică. Părerea mea…

11536811

  1. Fucked my way up to the top – o carte/serie de cărţi care a început promițător, dar s-a încheiat nesatisfăcător

O zi din şapte” de Lauren Oliver. Nu doar începutul a fost promiţător, ci toată cartea! Însă sfârşitul m-a rupt… Poate că ar fi trebuit să mă aştept la el, dar nu, nu m-am aşteptat… Oricum, ea merită citită, vă garantez! 😉 Oferă şi destule lecţii de viaţă. Despre carte am scris aici. 😉

meh

Dacă mai vrea careva să facă leapşa asta, consideraţi-vă tag-uiţi! 😀 Dar nu uitaţi să-mi lăsaţi şi un link, ceva, ca să văd răspunsurile voastre. Chiar sunt curioasă! 😉

Lasă un comentariu

