Lume, lume, hai la BOOKFEST 2015!

Dacă n-aţi aflat încă, vă spun eu: ieri, miercuri, 20 mai 2015, s-a deschis a 10-a ediţie a Salonului Internaţional de Carte BOOKFEST, şi se pare că după câţiva ani buni, anul acesta în sfârşit voi ajunge şi eu p-acolo. Yaaaay! 😀

11150351_814918745263557_2961396722824601520_nFiindcă niciun târg de carte n-are farmec fără o listă făcută din timp (eu cel puţin aşa consider), vă voi prezenta mai jos noile apariţii de la diverse edituri pe care le anticipez eu cel mai mult. Pentru programul evenimentelor din cadrul BOOKFEST, îl puteţi descărca în format PDF de pe această pagină. A, şi invitata specială de anul ăsta este Cehia! Voi cum vă aveţi cu scriitorii cehi? Eu nu cred că am citit vreodată vreo carte de un autor ceh… Poate acum e momentul potrivit să încep să-mi diversific zona de interes în ale literaturii. Dar în fine, să revenim la oile noastre. Iată şi lista mea:

  1. Ascultă cum cântă vântul. Pinball 1973 – Haruki Murakami

Un nou volum tradus de-al lui Murakami? Yes, please! Pentru evenimentul de lansare:

SÂMBĂTĂ, 23 MAI

16:30-17:00 EDITURA POLIROM

Noi traduceri în Biblioteca Polirom: Haruki Murakami – Ascultă cum cântă vântul • Pinball 1973

Invitați: Angela Hondru, Elisabeta Lăsconi

Moderator: Bogdan-Alexandru Stănescu

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Lacrimile diavolului – Ştefana Czeller

O carte fantasy scrisă de o autoare româncă. Subiectul oricum m-a fascinat de când am citit descrierea, însă ţinând cont că va fi şi sesiune de autografe, voi fi acolo cu siguranţă! Pentru evenimentul de lansare:

DUMINICĂ, 24 MAI

11:00-11:30 EDITURA NEMIRA

Sesiune de autografe şi lansarea romanului  Lacrimile diavolului, autor Ștefana Czeller

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Mâini cuminţi. Copilul meu autist – Ana Dragu

De când a apărut cartea asta mi-am tot dorit s-o citesc, însă nu m-am putut hotărî. De data asta, însă, o să-mi fac de cap şi-o s-o iau! Pentru evenimentul de lansare:

SÂMBĂTĂ, 23 MAI

18:00-18:30 EDITURA POLIROM

Lansare de carte: Mîini cuminți. Copilul meu autist

Autor: Ana Dragu

Invitați: Marin Mălaicu-Hondrari, Bogdan-Alexandru Stănescu

Moderator: Adrian Botez

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Uriaşul îngropat – Kazuo Ishiguro

Un nou roman de-al lui Ishiguro care a fost extrem de anticipat şi în afară. M-am mirat foarte tare când am văzut cât de repede apare şi la noi în traducere. Din punctul acesta de vedere, Polirom merită toată aprecierea! Pentru evenimentul de lansare:

DUMINICĂ, 24 MAI

15:00-15:30 EDITURA POLIROM

Noi traduceri în Biblioteca Polirom: Numărul zero, de Umberto Eco, Legea copiilor, de Ian McEwan,  Uriașul îngropat, de Kazuo Ishiguro, Zgomotul lucrurilor în cădere, de Juan Gabriel Vásquez

Invitați: Vali Florescu, Iulia Popovici, Dana Pîrvan-Jenaru, Eli Bădică, Bedros Horasangian, Cristian Teodorescu, Dan Croitoru, Marin Mălaicu-Hondrari
Moderator: Bogdan-Alexandru Stănescu

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Anamneza – Ana Săndulescu

Nu am citit nimic de Ana Săndulescu până acum, însă „Anamneza” sună bine tare de tot! Şi cum majoritatea ultimelor apariţii de la Herg Benet m-au surprins extrem de plăcut (băi, chiar avem şi noi scriitori tineri mişto!), cred că la BOOKFEST voi face ravagii la standul editurii HERG BENET! Pentru evenimentul de lansare:

DUMINICĂ, 24 MAI

12:00-12:30 EDITURA HERG BENET

Lansare de carte: Anamneza

Autor: Ana Săndulescu

Invitați: Cristina Nemerovschi

Moderator: Alexandru Voicescu

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Malad – Alexandru Voicescu

Tot de la Herg Benet, tot o lectură foarte anticipată pentru mine. V-am spus că fac ravagii, n-am minţit! 😀 Pentru evenimentul de lansare:

DUMINICĂ, 24 MAI

14:00-14:30 EDITURA HERG BENET

Lansare de carte: Malad

Autor: Alexandru Voicescu

Invitat: Cristina Nemerovschi

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Supunere – Michel Houllebecq

Din nou, n-am citit nimic de Houellebecq până acum, însă „Supunere” sună atât, atât de bine, încât cred că voi începe să citesc acest autor francez de la coadă la cap. Pentru evenimentul de lansare:

SÂMBĂTĂ, 23 MAI

14:00-14:30 EDITURA HUMANITAS

Lansare de carte: Supunere

Autor: Michel Houellebecq

Invitați: Radu Paraschivescu, Sever Voinescu, Radu Naum

Moderator: Denisa Comănescu

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

  1. Viaţa de poveste a lui A.J. Fikry – Gabrielle Zevin

O carte despre cărţi şi librari. Ce poţi cere mai mult? 😀 Plus că sunt curioasă s-o citesc încă de când am văzut-o lăudată de booktuberii de prin State. Pentru evenimentul de lansare:

DUMINICĂ, 24 MAI

12:00-12:30 EDITURA NEMIRA

Un omagiu adus cărţilor şi librarilor: lansarea romanului Viaţa de poveste a lui A.J.Fikry, autor Gabrielle Zevin

Invitați: Ana Nicolau, Laura Câlţea

(STAND PROPRIU, PAV. C2)

Alte cărţi pe care voi sta cu bunghiul, dar care nu au evenimente de lansare:

Editura TREI

Vina Camelia Cavadia (pe Camelia o puteţi urmări pe Cărţi cu suflet)

Interesanţii Meg Wolitzer (nu am citit încă „Belzhar”, dar nu are nimic dacă încep direct cu „Interesanţii”)

Fata din trenPaula Hawkins

Editura Polirom

Se numeşte pasiuneAlawiya Sobh

Cei de lângă noi nu mor niciodatăAllison DuBois

Editura Nemira

Între cer şi pământLiviu Radu

Editura Herg Benet

Memoriile Domnului RoşuCelestin Cheran (Manuscris câștigător al Concursului de Debut – ediția 2014)

Quasar Ana Mănescu („Universul a început cu un Bang și s-a terminat cu un sărut, ca toate marile iubiri” şi… gata, m-a cucerit! 😀 )

Editura Humanitas

O mie de cocoriYasunari Kawabata

Editura Adenium

69 de motive stupide ca să te apuci de citit (pentru că nici nu se putea fără! 😀 )

Mda… deci cam asta este lista mea cu ce plănuiesc să achiziţionez de la BOOKFEST. Bineînţeles că ea poate varia, mai ales fiindcă o să salivez la greu în faţa standului OKIAN şi sigur o să plec cu ceva de acolo… Dar vom vedea rezultatul final atunci când voi scrie postarea despre BOOKFEST, cândva săptămâna viitoare. Wish me luck ca să nu-mi golesc cardul de tot! XD

Voi mergeţi la BOOKFEST? Dacă da, ce aţi vrea să vă luaţi de acolo sau la ce evenimente aţi vrea să participaţi?

tumblr_mtyx5qwj581sdo33qo4_5001

Lasă un comentariu

