Recenzie „Kamikaze. Povestea unui pilot japonez din Escadrilele Sinucigaşe” de Yasuo Kuwahara şi Gordon T. Allred

Kamikaze_micM-am încumetat să parcurg „Kamikaze. Povestea unui pilot japonez din Escadrilele Sinucigaşe”, scrisă de Yasuo Kuwahara în colaborare cu Gordon T. Allred, datorită fascinaţiei mele pentru cultura japoneză şi mai ales pentru spiritul de luptă japonez din cel de Al Doilea Război Mondial, sperând astfel să pot surprinde măcar o fărâmă din acea voinţă de fier care a dus la moartea atâtor piloţi sinucigaşi în numele Împăratului lor, pentru onoare şi împlinirea datoriei faţă de patrie. Însă nimic nu m-a pregătit pentru avalanşa cumplită de sentimente contradictorii care m-au asaltat pagină cu pagină!

Apărută pentru prima dată în 1957, „Kamikaze” s-a născut ca urmare a întâlnirii parcă predestinate dintre doi foşti inamici, cel puţin din punct de vedere al conflictului ce tocmai se încheiase de câţiva ani: americanul Gordon Allred, un tânăr istoric de 25 de ani, şi japonezul Yasuo Kuwahara, un fost pilot de vânătoare, în vârstă de 26 de ani, fost membru al unei Escadrile Sinucigaşe. Pe măsură ce prietenia lor se închega pe zi ce trecea, în mintea lui Allred a început să pâlpâie o idee, care apoi a luat contur şi, în final, a ajuns să fie aşternută şi pe hârtie. Astfel, povestea lui Kuwahara a ajuns cunoscută în lumea întreagă, iar cartea a fost inclusă în bibliografiile obligatorii ale mai multor licee şi universităţi de profil din Statele Unite. Descriindu-se ca fiind mărturia adevărată a unui fost pilot kamikaze din armata japoneză, „Povestea unui pilot japonez…” uimeşte oarecum prin simplitatea şi caracterul literar al limbajului, neputând fi clasificată ca o lucrare de istorie de referinţă, însă nici ca o lucrare de ficţiune, aflându-se undeva la jumătatea drumului dintre acestea. În mod surprinzător, sau poate nu, tocmai acest melanj a reprezentat cheia succesului pentru supravieţuirea în timp a poveştii lui Kuwahara, căci şi acum, după numeroase revizuiri şi ediţii, cartea poate fi citită dintr-o răsuflare, trăită cu fiecare nerv întins la maximum şi judecată în ceea ce priveşte faptele descrise în paginile sale. Este o lucrare care vorbeşte fiecărui cititor în parte, iar simplul fapt că poate fi pusă sub semnul întrebării atrage din ce în ce mai mulţi cititori, dornici să descopere adevărul.

CITEŞTE CONTINUAREA RECENZIEI AICI:

Comandă cartea:

CORINT

BOOKDEPOSITORY

2 gânduri despre “Recenzie „Kamikaze. Povestea unui pilot japonez din Escadrilele Sinucigaşe” de Yasuo Kuwahara şi Gordon T. Allred

1. Da, numai că din perspectiva lui Kuwahara nu e ficţiune, e realitate. Deşi gurile rele spun că multe lucruri din cele declarate de el în carte nu sunt adevărate. Dar da, se citeşte ca historical fiction. 😀 Sper să-ţi placă şi sunt curioasă să-ţi citesc părerea! 😉