În aşteptarea recenziei la „Departe de lumea dezlănţuită”/Far from the Madding Crowd, de Thomas Hardy

Săptămâna trecută am recitit „Departe de lumea dezlănţuită” a lui Thomas Hardy în original, în limba engleză, şi m-am reîndrăgostit şi mai puternic de această carte! Prima dată am pus mâna pe o versiune destul de rufoasă în limba română, o traducere care pe mine nu m-a încântat în mod deosebit, acum câţiva ani buni, cred că eram prin anul 1 de master. Mi-a plăcut enorm de mult chiar şi aşa, în special fiindcă în această carte există Gabriel Oak, unul dintre cele mai memorabile personaje masculine pe care le-am întâlnit în romanele clasice! Acum, după ce am recitit-o, pot spune cu mâna pe inimă că Oak i-a cam luat faţa lui Darcy, însă de ce şi cum, veţi afla într-o recenzie viitoare, pe care trebuie mai întâi să mă pregătesc sufleteşte s-o scriu. În curând, promit, în curând! Până atunci, vă las cu diverse bucăţele de informaţii: poze, citate, coperţi, etc.

Cele 3 ecranizări ale romanului:

Bathsheba-Everdene Gabriel-Oak Sgt-Frank-Troy William-Boldwood

Citate memorabile:

“Love is a possible strength in an actual weakness.”

“And at home by the fire, whenever you look up there I shall be— and whenever I look up, there will be you.
-Gabriel Oak”

“I shall do one thing in this life-one thing certain-this is, love you, and long of you, and keep wanting you till I die.”

“She was of the stuff of which great men’s mothers are made. She was indispensable to high generation, hated at tea parties, feared in shops, and loved at crises.”

“It appears that ordinary men take wives because possession is not possible without marriage, and that ordinary women accept husbands because marriage is not possible without possession”

“It is difficult for a woman to define her feelings in language which is chiefly made by men to express theirs.”

“He wished she knew his impressions, but he would as soon as thought of carrying an odour in a net as of attempting to convey the intangibles of his feeling in the coarse meshes of language. So he remained silent.”

“Troy’s deformities lay deep down from a woman’s vision, whilst his embellishments were upon the very surface; thus contrasting with homely Oak, whose defects were patent to the blindest, and whose virtues were as metals in a mine.”

“I will help to my last breath the woman I have loved so dearly.”(Gabriel Oak)

“there is no regular path for getting out of love as there is for getting in.”

“The real sin ma’am, in my mind lies in thinking of ever wedding with a man you don’t love honest and true.” (Gabriel Oak)

Coperta cărţii în română pe care o am eu:

IMAG1365Destul de penibilă, nu-i aşa? 😀 Cu toate hainele alea gen anii ’80… Apărută la Editura Tribuna din Craiova în 1992, în traducerea Biancăi Zamfirescu şi a Eugeniei Popescu-Cîncea. Nici nu e de mirare că am vrut s-o cumpăr în engleză şi s-o citesc în original. Iată şi versiunea pe care am luat-o de pe THE BOOK DEPOSITORY:

1419907310Şi acum, partea de „just because”, fiindcă sunt înnebunită după personalitatea lui Gabriel Oak, şi tot timpul cât am citit cartea, mi-am dorit cu disperare să fi fost real:

906a571f69bf2a5d46b332457dd9c26eb0ee3cc3 1280x720-G2T Far-from-the-Madding-Crowd_2015-5 maddeningBine, bine, recunosc, am un punct (extrem de!) slab şi pentru Matthias Schonaerts, deci e un fel de 2 în 1. 😀 Dacă e să mă privesc din exterior, presupun că sunt nebună fiindcă, la vârsta mea, m-am îndrăgostit atât de tare de un personaj fictiv, dar dacă e s-o spunem pe aia dreaptă, am cam fost visătoare de mică, iar realitatea nu m-a mulţumit decât rareori. Plus că… cum să citeşti cartea asta şi să nu-ţi doreşti pe cineva ca Gabriel Oak în viaţa ta??! ❤ Atât.

Lasă un comentariu

