Recenzie „Epic. Legende fantasy”, antologie editată de John Joseph Adams

2642_82c671b6
CLICK pe poză şi cumpără cartea cu REDUCERE!

Ce se întâmplă atunci când iei una bucată cititor neiniţiat în tainele fantasy-ului şi una bucată antologie de povestiri fantasy scrise de unii dintre cei mai cunoscuţi şi îndrăgiţi autori de gen din lume? Vă spun eu ce se întâmplă! Nopţi (aproape) nedormite şi un amestec frustrant de nostalgie, melancolie şi adrenalină, care nu face altceva decât să deschidă apetitul pentru şi mai mult fantasy, administrat cât mai repede direct în vena cititorească!

În „Epic. Legende fantasy” am avut ocazia absolut neaşteptată să fac cunoştinţă cu genul epic fantasy, acel tip de fantasy în care world building-ul (sau crearea de lumi) atinge cote paralizant de înalte, în care personajele sunt atât de aproape şi totuşi atât de departe de vieţile noastre insignifiante de oameni, în care magia există şi poate este chiar filamentul acelei lumi, iar valorile şi principiile care guvernează însăşi existenţa nu trebuie neapărat să fie aceleaşi ca în realitate. Bineînţeles, de cele mai multe ori, nici nu sunt. Am avut parte de o călătorie „epică” pe parcursul căreia m-am lăsat pradă unei multitudini de emoţii, care au oscilat între tristeţe, disperare, frustrare, mânie, încântare, desfătare şi empatie.

În „Drumul spre casă” de Robin Hobb, povestirea care deschide volumul, am cunoscut o autoare puternică, talentată, care îşi ştie punctele forte şi le exploatează la maximum, atrăgându-şi cititorii într-o lume pe cât de străină prin aspect şi obiceiuri, pe atât de familiară prin comportamentul personajelor şi fundamentul emoţional al acestora. În „Alchimistul” de Paolo Bacigalupi am descoperit o metaforă extrem de bine punctată la adresa abuzului de putere, care poate avea consecinţe apocaliptice pentru întreaga suflare umană, dându-mi astfel seama că am de-a face cu un autor introspectiv care nu scrie fantasy doar de dragul imaginaţiei, ci pentru a schimba ceva de adevărat în mentalitatea cititorilor săi. În „Cavalerul misterios” de George R.R. Martin am râs, am suspinat, m-am ofticat şi m-am luptat alături de Dunk, cavalerul misterios din titlu, şi de Egg, scutierul şi protejatul său, simţind bucuria efervescentă pe care o simte un copil mic în faţa rezolvării unui puzzle atunci când mi-am dat seama cine este Egg şi ce rol joacă acesta în populara serie „Cântec de gheaţă şi foc”, care de acum a cam făcut istorie.

BONUS:
Lista povestirilor şi a autorilor
(cele cu steluţă au fost preferatele mele)
Drumul spre casă – Robin Hobb ⭐
Eliberarea – Ursula K. Le Guin
Omul din flăcări – Tad Williams
Când se întoarce roata – Aliette de Bodard (povestirea integrală, dar în lb. engleză)
Alchimistul – Paolo Bacigalupi ⭐
Magia nisipului – Orson Scott Card (povestirea integrală, dar în lb. engleză)
Drumul spre Levinshir – Patrick Rothfuss ⭐ (extras din Teama înţeleptului)
Rysn – Brandon Sanderson (extras din The Way of Kings)
În timp ce zeii hohotesc – Michael Moorcock
Mama întregii Rusii – Melanie Rawn (povestirea integrală, dar în lb. engleză)
Călărind pe malul Râului Morţii – Kate Elliott (descriere la nr. 2)
Robul – Mary Robinette Kowal ⭐
Narcomantul – N.K. Jemisin (povestirea integrală, dar în lb. engleză)
Lupta stăruie în amintiri – Carrie Vaughn ⭐
Ucenicul nebun – Trudi Canavan ⭐
Fârtaltul – Juliet Marillier ⭐ (povestirea integrală, dar în lb. engleză)
Cavalerul misterios – George R.R. Martin ⭐
7 gânduri despre “Recenzie „Epic. Legende fantasy”, antologie editată de John Joseph Adams

  1. Pingback: Lana Del Rey Book Tag (sau leapşă cu Lenuţa :D) « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Pingback: Recenzie „Tărâmurile pustiite. Poveşti ale apocalipsei”, antologie coordonată de John Joseph Adams « Books, Movies, Tea and Unicorns

  3. Pingback: Al doilea book haul din 2015! « Books, Movies, Tea and Unicorns

  4. Pingback: Recenzie / Review: Misiunea bufonului / Fool’s Errand – Robin Hobb (Omul Arămiu / Tawny Man #1) « Books, Movies, Tea and Unicorns

  5. Pingback: Library Book Haul #2 2015 « Books, Movies, Tea and Unicorns

  6. Pingback: Cărţi de la Editura Trei « Books, Movies, Tea and Unicorns

  7. Pingback: Lista recenziilor de carte în limba română « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

