2015 Reading Challenge! (II)

they-give-a-twilight-book-for-my-birthday-i-give-them-dantes-inf

  1. O carte recomandată de un prieten/o prietenă

Mai demult, o prietenă foarte bună mi-a recomandat o carte care se numeşte „Me Before You”, scrisă de Jojo Moyes. În afară de ratingul super mare de pe Goodreads, pot spune că mă atrage extrem de tare şi subiectul cărţii. Şi presimt c-o să bocesc rău de tot la ea. Deci da, asta e alegerea mea pentru acest punct.

  1. O carte câştigătoare a Premiului Pulitzer

Oau, deci la fix! Tocmai ce a apărut pe 18 decembrie la chioşcurile de ziare volumul „Olive Kitteridge” scris de Elizabeth Strout. Şi ghiciţi ce, a câştigat Pulitzerul!! 😀

  1. O carte bazată pe o poveste adevărată

Cum deja am în bibliotecă volumul „Noaptea” de Elie Wiesel, voi merge cu acesta pentru provocarea nr. 19.

  1. O carte care se află pe ultimele locuri în lista ta de lecturi

Hmm… presupun că voi alege „Îndrăgostită de un înger” de Federica Bosco. Am câştigat-o în cadrul unui concurs, şi la momentul respectiv am fost extrem de încântată şi am crezut că o voi citi imediat ce o voi primi, dar nu s-a întâmplat aşa. Am uitat-o prin bibliotecă. Dar acum cred că e momentul s-o scot de la naftalină. Probabil o voi citi prin vară, la cât de uşurică pare să fie.

  1. O carte pe care mama ta o iubeşte

De când am mai crescut şi am început să atac cărţi mai serioase, mama mă tot bate la cap să citesc „Numai cu fiica mea” de Betty Mahmoody. Mi-a zis că i-a plăcut extrem de mult şi că a emoţionat-o până la lacrimi. Mda, acum măcar ştiu cu cine semăn la boceală… XD

  1. O carte care te sperie

Voi alege „Cimitirul animalelor” de Stephen King. Am cumpărat-o de curând, când a apărut cu Libertatea la chioşcurile de ziare, şi am mai citit recenzii despre ea aşa că ştiu sigur că e scary rău de tot.

  1. O carte scrisă acum mai bine de 100 de ani

În 2015 aş vrea să recitesc câteva cărţi de-ale lui Jane Austen, aşa că voi alege „Persuasion”. Am deja versiunea în limba engleză în bibliotecă, deci n-are rost să-mi strofoc creierii prea tare pentru punctul ăsta.

  1. O carte pe care s-o citeşti numai în funcţie de coperta pe care o are

Uuu, cui nu-i plac oare coperţile frumoase? 😀 Aici ştiu deja ce carte să pun: „Pasiunea lui Cherry” de Cathy Cassidy, apărută de curând la Editura Trei. Este o carte colorată, foarte frumoasă, despre care nu ştiu mai nimic. Deci categoric o voi citi în funcţie de copertă. Plus că are roşu, muuuult roşu, care nu este decât culoarea mea preferată din întreaga lume! XD

  1. O carte pe care trebuia s-o citeşti în anii de şcoală, dar n-ai făcut-o

Să mă leg de anii de liceu sau de cei de facultate?… Cred că de facultate, fiindcă acolo am avut o bibliografie mult mai grozavă decât în liceu. 😀 Şi să bată tobele… Am ales „Colecţionarul” de John Fowles. Deşi n-am studiat-o per se în facultate, era pe lista de lecturi, iar eu am sărit-o. Ştiu, ştiu, trebuia citită de mult, dar deh… life happened. Şi cum o am deja în bibliotecă, mi s-a părut alegerea logică.

  1. O carte de memorii

Iarăşi, în bibliotecă am „Jurnalul unei fete greu de mulţumit” de Jeni Acterian, aşa că voi merge cu aceasta.

  1. O carte pe care o poţi termina într-o zi

Haha, ce glumă bună! Dar totuşi… tre’ să mă gândesc mai în profunzime la asta… Şi cred că voi trişa. Voi alege tot „Atlantida” de Antoinette Wornik, cartea care apare şi la punctul 11.

  1. O carte cu antonime în titlu

Sheesh… Asta da provocare. „Fata întâlneşte băiatul” de Ali Smith cred că s-ar potrivi la ţanc. Deşi e vorba mai mult de o pereche decât de antonime, dar na, altă idee n-am.

  1. O carte a cărei acţiune se petrece într-un loc pe care ţi-ai dorit dintotdeauna să-l vizitezi

Ha! Perioada Regenţei din Anglia, deşi ştiu că tind să romanţez lucrurile. Şi să călătoresc în timp. Şi aici merg cu „Când dragostea te schimbă” de Mary Jo Putney, apărută cu Libertatea pentru femei la chioşcurile de ziare. Este volumul 4 din seria Lost Lords, iar primele 3 volume, cât şi volumul 5, le-am citit deja, au mai rămas doar 4 şi 6. Pe care le deţin. Yay! 😀

  1. O carte apărută în anul în care te-ai născut

Matilda” de Roald Dahl. N-am citit-o încă, dar am crescut cu filmul făcut după ea, care mi-a plăcut la nebunie! Deci cartea îmi va plăcea şi mai şi.

  1. O carte cu recenzii negative

Ew. Nu mă dau deloc în vânt după cărţi cu recenzii negative, dar dacă e să fie, hai să fie. Am în bibliotecă romanul „Obsesia Caravaggio” de Neil Griffiths, primit cadou la o comandă de pe Libris. Am văzut că pe Goodreads ratingul este de 2.72, şi am impresia că este cea mai slab cotată carte din întreaga mea bibliotecă.

  1. O trilogie

Auch! Destul de greu cu mine şi cu trilogiile… Dar fie. Aleg trilogia „Materiile întunecate” de Philip Pullman, primele două volume fiind deja publicate la Editura Arthur. Poate urmează şi al treilea în curând, vedem. Pun pariu că vă aşteptaţi să zic „Divergent” sau „Jocurile foamei”. Nope. Îmi place să fiu rebelă! XD Nu ştiu dacă voi reuşi s-o termin la timp, dar măcar voi încerca.

  1. O carte din copilărie

Când eram mică îmi cumpăra mama cărţi, iar acele cărţi erau variante prescurtate ale unora dintre cele mai faimoase şi frumoase romane din lume. Variante pentru copii, evident. Însă acum aş vrea să citesc, dacă găsesc pe la bibliotecă, integrala „Omului-amfibie” de Aleksandr Beleaev. E o poveste superbă, care pe mine m-a fascinat atunci când eram mică.

  1. O carte cu un triunghi amoros

Nu garantez nimic, fiindcă nu sunt mare fană a triunghiurilor amoroase, dar voi menţiona trei titluri, ca să am de unde alege atunci când o să fie momentul: „Regatul umbrelor” de Leigh Bardugo, „Tronul de cleştar” de Sarah J. Maas sau „Spulberă-mă” de Tahereh Mafi.

(va continua…)

3 gânduri despre “2015 Reading Challenge! (II)

  1. Pingback: Bilanț 2015 (sau cum am vrut să mă sparg în figuri și nu prea mi-a ieșit) « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Lucia

    Mi-a plăcut Colectionarul. Si Îndrăgostită de un înger, desi nu face parte din genul meu favorit, adică literatura clasică. Citesc de toate, mai puțin horror.
    Interesantă provocare….

    1. Mai e puțin până se termină 2015, iar eu nu am finalizat nici măcar o treime din provocarea asta… Cumva, pe parcursul anului, m-am lăsat distrasă de alte titluri noi și mai interesante. 🙂 „Colecționarul” nu prea se potrivește pentru sfârșitul de an, dar „Îndrăgostită de un înger” da, așa că mă gândesc serios să-i acord o șansă în curând. Mulțumesc pentru comentariu și pentru părere! 😉

Lasă un comentariu

