2015 Reading Challenge! (I)

tumblr_ltwkjsdOLq1r0xgbno1_400Am avut grămezi de treabă în seara asta. De ce, veţi vedea mai jos. În fine, ideea e că am stat mai toată ziua cu ochii lipiţi de ecranul laptopului, lucrând, aşa că în seara asta aş fi vrut să mă deconectez şi să citesc până crap. Vorba vine. 😀 Daaaar, nu puteam să fac asta fără a-mi stabili o nouă provocare pentru 2015. Într-un articol pe Popsugar am găsit un reading challenge (adică o provocare cititorească) pentru 2015 şi am fost pretty damn inspired să scriu o postare în sensul acesta. Ceea ce şi fac. Deşi îmi adun ochii de printre măsele de oboseală.

Iată ce cărţi am ales eu pentru 2015, ca să respect lista din fotografie:

  1. O carte de peste 500 de pagini

Pentru provocarea asta, am ales „Endgame. Jocul final: Convocarea”, de James Frey şi Nils Johnson-Shelton, apărută de curând la Editura Trei. Din păcate nu mai am timp s-o citesc anul ăsta, aşa că o voi citi cu siguranţă pe la începutul lui 2015. Are 512 pagini. Hell yeah!

  1. O carte de dragoste clasică

Hm… Asta-i una grea, fiindcă am cam citit tot ce era de citit mai clasic, aşa. Cu toate acestea, se pare că mi-am descoperit în biblioteca proprie şi personală un exemplar mai vechi şi mai ponosit al „Doi ochi albaştri” de Thomas Hardy. Cum n-am citit încă acest roman, l-am strecurat în listă. Prea bun, prea clasic, prea de dragoste. 😀

  1. O carte care a fost ecranizată

Fiindcă nu am citit absolut nimic de Nicholas Sparks până acum, pentru acest punct am ales „Cel mai de preţ cadou”, apărută în 2011 în afară, în 2014 la noi, şi ecranizată tot în 2014. Plănuiesc să citesc cartea şi apoi să văd filmul. Poate fac o recenzie încrucişată, who knows? Dacă am chef.

  1. O carte publicată anul acesta

Aici încă nu ştiu ce să pun… aştept să înceapă anul ca să văd ce cărţi noi mai anunţă editurile mele preferate. 😀

  1. O carte cu un număr/o cifră în titlu

Fahrenheit 451” de Ray Bradbury. E micuţă ca număr de pagini, are un subiect mai mult decât interesant… Serios, ce-aş putea cere mai mult?

  1. O carte scrisă de cineva sub 30 de ani

Aici, editura Herg Benet oferă cele mai multe variante, zic eu. Iar cărţile nu sunt deloc de lepădat. Dar până una alta, hai să zicem… „Ultimul avanpost” de Lavinia Călina. O am deja în format electronic, aşa că e perfect.

  1. O carte cu personaje care nu sunt oameni

Ha! Chiar de Black Friday am fost în dubii dacă să mi-o cumpăr sau nu, dar am mai amânat. Poate o găsesc şi pe la biblio, totuşi. Am s-o caut. Iar aici vorbesc despre „Pisicile războinice. În inima pădurii” de Erin Hunter. Nope, no humans here! 😀

  1. O carte amuzantă

După o căutare intensă, căci nu prea citesc literatură de divertisment, am pus ochii pe „Câteva sfârşituri de lume” de Adrian Georgescu, apărută în 2011 la Humanitas. Văd că face parte din colecţia „Râsul lumii”, iar eu n-am mai citit nimic din colecţia asta. To be tried!

  1. O carte având drept autor o femeie

Pfuai, aici va fi o puzderie de cărţi! Într-o zi am stat şi m-am gândit, şi mi-am dat seama că majoritatea cărţilor citite de mine sunt scrise de femei. Nu ştiu cum se face, serios! Fiindcă nu le aleg intenţionat. Doar că aşa se nimereşte… Bizar, nu? Dar hai, fie, am ales „Nici moartă, nici măritată” de Maryjanice Davidson, apărută în 2010 la Nemira. Motivul este că o am deja în bibliotecă. Hihi!

  1. O carte din genul mister sau thriller

The Pelican Brief” de John Grisham (sau pe româneşte „Dosarul Pelican”). Am văzut filmul de vreo două ori, mi-a plăcut la nebunie, iar de vreun an am şi cartea în engleză în bibliotecă, dar n-am apucat s-o citesc. Poate în 2015.

  1. O carte cu titlul dintr-un singur cuvânt

Atlantida” de Antoinette Wornik, apărută recent la Nemira. Iarăşi, o am în bibliotecă. Şi n-are decât vreo 163 de pagini.

  1. O colecţie de proză scurtă

Fără să stau prea mult pe gânduri, „Prea multă fericire” de Alice Munro. Am cumpărat-o cu ziarul Libertatea şi am dat 12 lei pe ea. Şi abia aştept să-mi înfig dinţii în paginile ei. Metaforic, of course!

  1. O carte cu acţiunea plasată în altă ţară

Haha, easy one! Anul ăsta n-am mai apucat să citesc „Sabriel” de Garth Nix, dar în 2015 vreau cu siguranţă s-o dau gata! Nici nu mă gândesc altfel. Iar acţiunea nu că e plasată în altă ţară, ci în cu totul alt univers. XD

  1. O carte de non-ficţiune

Nu e un gen din care să fi citit cărţi întregi, dar vreau să caut la biblio „Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut” de Mihai Radu şi Simona Tache. Pare o lectură drăguţă, captivantă, şi mai ales amuzantă. Sper numai s-o găsesc.

  1. Prima carte a unui autor popular

La noi în ţară nu are notorietatea pe care o are în afară, însă pentru punctul acesta am ales „Anna şi sărutul franţuzesc” de Stephanie Perkins. A apărut la editura Epica în 2013 şi e prima carte dintr-o serie.

  1. O carte a unui autor pe care îl iubeşti, pe care n-ai citit-o încă

Okay, deci aici voi spune cu siguranţă „Landline” de Rainbow Rowell. Abia aştept să apară în paperback prin ianuarie 2015 ca să mi-o comand şi eu. Am citit celelalte 3 cărţi ale ei şi sunt înnebunită după stilul ei propriu şi personal. Este o scriitoare foarte bună care surprinde cu uşurinţă şi măiestrie chiar şi cele mai ascunse sau intime trăiri sufleteşti. Ce mai, cărţile ei merită fiecare bănuţ!

(va continua…)

3 gânduri despre “2015 Reading Challenge! (I)

  1. Pingback: Bilanț 2015 (sau cum am vrut să mă sparg în figuri și nu prea mi-a ieșit) « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Pingback: Recenzie “Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut” – Simona Tache şi Mihai Radu « Books, Movies, Tea and Unicorns

  3. Pingback: Library Book Haul #2 2015 « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

