Recenzie/Review of „The Scare (A Halloween Story), by Kirstin Lenane

RO

Hello, my good people!

23250155

Până să-mi aruncaţi roşii stricate în cap (metaforic doar, evident! sper… 🙄 ), vreau să vă spun că mă bucur enorm că a venit Halloween-ul!!! De ce? Păi nu e logic? Un motiv imens în plus ca să citesc şi mai mult, şi mai de groază. Cum eu sunt destul de fricoasă de felul meu, anul ăsta chiar am început ultima săptămână din octombrie în forţă: am citit „Cartea cimitirului” de Neil Gaiman, am citit „Hotelul bântuit” de Wilkie Collins şi mai am câteva alte povestiri de mister şi groază tot de el, am ajuns pe la jumătate cu Between the Devil and the Deep Blue Sea, de April Genevieve Tucholke, şi în general zic eu că m-am descurcat onorabil. Ştiu că noi, ca români, nu sărbătorim Halloween-ul, că n-avem nicio treabă cu el, dar pentru mine e motiv de sărbătoare din punctul de vedere al lecturilor „întunecate” şi al filmelor ciudate, bizare, psihologice. Fără horror. Fiindcă dacă m-aş uita la filme horror n-aş mai dormi o săptămână întreagă, garantat, şi atunci aş fi un zombie ambulant. Not fun. Dar să trecem la punctul focal al acestei postări. 😀

Acum ceva timp, am câştigat în cadrul unui Giveaway de pe Goodreads (da! chiar am câştigat!) cărticica The Scare (A Halloween Story) de Kirstin Lenane, o frumuseţe de numai 40 de pagini, pentru copii cu vârste între… nu ştiu, decideţi voi, şi până la… iarăşi nu ştiu, hotărâţi voi. XD M-am bucurat enorm să fi câştigat ceva pe Goodreads, chiar dacă era doar o carte pentru copii, însă atunci când am primit-o şi am citit-o, am rămas destul de impresionată, şi nu mă aşteptam. Cartea este ilustrată integral de autoare, iar povestea este destul de frumoasă.

Pe scurt, Simon Pig (purceluşul din imagine, dacă nu v-aţi prins 😀 ) şi Jim Mouse (cred că e Mouse, nu ştiu… doar e şoricel, nu?) sunt cei mai buni prieteni. Simon este înnebunit după Halloween, după sperieturi, după costumaţii, dar şi după dulciuri. Cam ca un purceluş, nu? Jim, în schimb, este mai aşezat, mai calm şi mai… fricos. Cam ca un şoricel. Ei bine, anul trecut Simon l-a invitat pe Jim acasă la el, să sărbătorească împreună de Halloween. Însă aşa cum este mare amator al decorațiunilor horror şi al gesturilor grandioase, Simon l-a speriat pe Jim încă de la intrare. Aşa că Jim a plecat acasă şi petrecerea n-a mai avut loc. Anul acesta, însă, este rândul lui Jim să-l invite pe Simon acasă la el de Halloween. Ce are loc mai departe, nu vă spun, fiindcă este o poveste destul de delicioasă!

Nu mă aşteptam să mă distrez atât de tare citind o cărticică pentru copii, dar adevărul e că am râs cu hohote la anumite ilustraţii. Se potrivesc atât de bine cu povestea, iar Simon şi Jim sunt doi adorabili! Copiii îi vor adora, iar părinţii şi-i vor dori ca animăluţe de casă. 😀 Ca să vă faceţi o idee, i-am arătat ilustraţiile şi mamei mele, iar fix la imaginea la care eu am râs pe burtă, tot la aceea a izbucnit şi ea în râs. Deci, cel mai bun compliment pentru talentul autoarei, nu?

De ce am ales să fac o recenzie mai detaliată şi să prezint cărticica? Fiindcă mi se pare una dintre acele cărţi perfecte pentru copiii de grădiniţă care abia încep să rupă cuvinte şi expresii în engleză. Da, chiar cred că poate fi folosită de educatori şi de părinţi pentru a-i familiariza pe copii cu limba engleză. Are şi scop educativ, cu siguranţă. Limbajul este destul de simplu, însă nu chiar atât de simplist încât să se adreseze unor pereţi. Cartea chiar are personalitate şi transmite cititorului, fie el mare sau mic, ideea de prietenie, de frumuseţe, de bunătate şi de căldură sufletească. Iar purceluşul ăla mi-a furat inima!! XD ❤

Aşa că, dragilor, vă recomand The Scare de Kirstin Lenane, fie pentru copiii voştri, dacă aveţi, sau chiar pentru voi, de ce nu? E mereu plăcut să simţi din nou acel spirit al inocenţei infantile inundându-ţi corpul.

La sfârşit, vă las cu niscaiva poze pe care le-am făcut cărţii. Scuzaţi bliţul, deja zilele sunt mai scurte, iar eu nu prea mai prind lumină naturală atunci când am timp să scriu articole. 🙂

DSCN2972 DSCN2973 DSCN2974

Unde puteţi găsi cărticica:

BOOK DEPOSITORY

AMAZON


EN

Hello, my good people!

halloween-night-14932

I would just like to say that I am so friggin’ excited that Halloween is here!!! Why? Well, isn’t it obvious? Even more reason to read more, especially more horror books. Since I’m a scaredy cat to hell and back, this year I actually started the last week of October with a bang: I managed to read The Graveyard Book by Neil Gaiman, I read The Haunted Hotel by Wilkie Collins and I still have a couple of his mystery and horror stories left to read, I’ve read half of Between the Devil and the Deep Blue Sea by April Genevieve Tucholke so far, and I think I’ve made a pretty honourable job this year with the Halloween thingie. I know that my people (Romanians) do not celebrate Halloween, that we have nothing to do with it, but it’s an extra reason of celebration for me because I am more inclined to read “dark” books and to watch weird, bizarre, psychological movies in this time of year. No horror. Because if I watched horror movies, I wouldn’t be able to sleep for a week and then, as sure as yesterday, I’d be a walking zombie. Not fun. But let’s move on to the main reason behind this post. 😀

A while ago, I won in a Goodreads Giveaway (yeah! I actually won!) the little book The Scare (A Halloween Story) by Kirstin Lenane, a beauty only 40 pages long,  for kids with ages between… I don’t know, you decide, and… again, I have no idea, take your pick. XD I was so, so glad to have won something on Goodreads, even if it was just a children’s book, but when I got it and read it, I was pretty impressed, and I hadn’t expected that. The book is illustrated by the author herself and the storyline is quite beautiful.

Briefly, Simon Pig (the little pig on the cover, if that wasn’t obvious enough 😀 ) and Jim Mouse (I think his name is Mouse, I don’t know… he’s a mouse, isn’t he?) are the bestest (this one goes out to Thumper) of friends. Simon is crazy about Halloween, he likes the scares, the costumes, but also the sweets. Kind of like a piggy, right? Jim, however, is more temperate, calmer and more… fearful. Kind of like a mousy. Well, last year, Simon invited Jim to his house to celebrate Halloween together. But since he’s such a big fan of horror decorations and grand scare gestures, Simon managed to scare Jim away even before he reached the door. So Jim went home and the party was over before it had even begun. This year, however, it’s Jim’s turn to invite Simon to his house for Halloween. What happens next is a mystery because I’m not going to spoil you, since it’s a pretty cute and lovable story!

I certainly did not expect to have so much fun reading a children’s book, but the truth is I laughed my heart out when I saw certain illustrations. They are a perfect fit with the story, and Simon and Jim are two adorable characters! The kids will love ‘em and the parents will want ‘em as pets. 😀 Just so you get an idea of the book, I showed the illustrations to my mom and she burst into laughter at the exact same images I laughed at too. So, that’s got to be the best compliment for the author, right?

You’re probably wondering why I chose to get more into detail with this book. It’s because I thought it was one of those books that are perfect for kindergarten kids to learn English from, since I live in Europe, in Romania, and kids here start learning English in kindergarten. Yes, I do believe it can serve an educational purpose. The language is simple, but not simplistic. The book has personality and it conveys to the reader, be he/she a little kid or a grown-up, the idea of friendship, of beauty, of kindness and human warmth (even if the characters are animals). And, oh, that piggy just stole my heart!! XD ❤

Dearies, I recommend to you The Scare by Kirstin Lenane, whether it is for your children, if you have any, or for yourselves, why not? It’s always nice to feel that childhood innocence invading your body again.

I posted above some pics of the book, since it’s so cute that I can’t even. Sorry for the blitz, but the days are getting shorter and shorter and I can’t get much natural light when I have the time to write my posts. 🙂

Happy Halloween! 😀

giphy

2 gânduri despre “Recenzie/Review of „The Scare (A Halloween Story), by Kirstin Lenane

  1. Pingback: Lista recenziilor de carte în limba română « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Pingback: Book Reviews (English only or RO and EN) « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

