Mini Bookhaul Libris (October 2014)

Sal’tare!

Azi vin la voi (spre voi?… către voi?… pentru voi?… whatevs! XD ) cu o postare gen „mini bookhaul”, fiindcă nu este vorba decât de două cărticele, „Dora Bruder” de Patrick Modiano, şi „Contesa sângeroasă” de Andrei Codrescu.

DSCN2958

DSCN2963

Dacă aţi fost pe fază săptămâna care a trecut, atunci probabil ştiţi (în sfârşit!) cine e Patrick Modiano. Dacă nu, vă zic eu: este laureatul Premiului Nobel pentru Literatură din 2014!

În România nu au fost traduse decât 4 cărţi ale acestui autor: „Dora Bruder” la Editura RAO, „În cafeneaua tinereţii pierdute” (2012) la Editura ART, „Micuţa Bijou” (2003) la Editura Humanitas şi „Bulevardele de centură” (1975) la Editura Univers. Mai multe informaţii despre Modiano găsiţi în acest articol de pe Mediafax.

Din păcate, din câte am văzut eu, singura carte de Modiano din astea 4, care încă se mai găseşte, este „Dora Bruder” (later edit: găsiţi şi „Bulevardele de centură” AICI!), aşa că nu am mai stat pe gânduri şi am cumpărat-o. Are 128 de pagini şi un subiect sensibil, însă, zic eu, o să mă captiveze. Voi reveni cu păreri după ce o voi citi. Of course! 😀

Scurtă prezentare, preluată de pe Libris:

Patrick Modiano, unul dintre cei mai renumiti scriitori francezi, cîstigator al unor importante distinctii literare, printre care premiul Goncourt (1978), s-a nascut la Paris în 1945.Scriitura lui Modiano este cea a inexplicabilului, dar nu pentru a trezi în citit or mila, afectiunea sau revolta, ci pentru a releva absurdul, misteriosul, irealul, absenta, facîndu-le astfel palpabile. Pentru a reusi în demersul sau de paznic al memoriei, Modiano trebuie sa învinga un colos colectiv: acela al gardienilor uitarii.

Dora Bruder este povestea unei tinere de 15 ani, deportata la Auschwitz, dar si a unei anchete desfasurate de un singur om, un scriitor, împotriva birocratiei si a amneziei.Dora era o umbra. Prin el, ea devine o urma, o inscriptie, începutul unei prezente. Un destin tragic, reconstituit treptat din bucati precum piesele unui puzzle, între atîtea alte destine iremediabil pierdute în timp si spatiu…

Iar acum, mai departe spre „Contesa sângeroasă”. HOLY FRIGGIN’ HELL!! De când caut romanul ăsta, habar n-aveţi! Ori n-am căutat eu unde trebuia, ori nu ştiu, dar nu o găseam şi pace! Am încercat la biblioteca din oraşul meu, NIMIC! Dar acum mă declar super mulţumită, pe bune dacă nu! Şi să vă spun de ce. Pe lângă faptul că în sfârşit am găsit romanul lui Andrei Codrescu, l-am luat şi la un super-preţ! Doar 10 lei, redus de la 34 de lei. Cool or what?

Scurtă prezentare, preluată de pe Libris:
La baza romanului Contesa singeroasa (1995) sta poves­tea terifianta a contesei Elisabeta Báthory. Legenda spune ca a ucis sase sute cincizeci de fecioare si s‑a imbaiat in singele lor, dorind cu orice chip sa‑si reintinereasca astfel propriul trup. De asemenea, credintele populare sustin ca in noptile friguroase stelele coboara pe pamint si se impreuneaza cu lupii. Sau vorbesc despre instrumente de tortura neobisnuite care atita imaginatia. O multime de asemenea scene, creionate intr‑un stil atit de verosimil incit iti dau fiori pe sira spinarii, aduc laolalta tabloul Ungariei din secolul XVI si pe acela al Ungariei de astazi. Scene de o extravaganta incintatoare si in acelasi timp de o cruzime inumana, dezbateri pe marginea crestinismului lui Martin Luther si a idealurilor postcomuniste se impletesc in acest roman care fascineaza si inspaiminta in egala masura.
 
„Contesa singeroasa este o splendida si foarte exacta reprezentare a doua epoci istorice, apartinindu-i unui autor bine documentat. O lectura captivanta!” (William S. Burroughs)
 
„Andrei Codrescu ne ofera un roman gotic in care sexualitatea se impleteste cu violenta, o poveste care delecteaza si inspaiminta in egala masura.” (Library Journal)
 
„Descrierea halucinanta a faptelor singeroase ale Elisabetei Báthory in decorul opulent al Ungariei medievale pare un basm de Fratii Grimm, revazut de Marchizul de Sade. Un roman care propune o viziune tulburatoare asupra persistentei raului.” (The Boston Sunday Globe)
Apropo, vă recomand din toată inima şi filmul despre Elisabeta Báthory, „Contesa”, din 2009, cu Julie Delpy în rolul principal. Nu vă luaţi după nota de pe IMDB, mie mi-a plăcut super mult!
Semnul de carte adăugat de Libris la orice comandă:
DSCN2965 DSCN2966
Cam atât  am avut să vă arăt astăzi. Sper că v-a plăcut cea mai recentă achiziţie a mea şi promit să revin (cât mai curând) cu păreri despre cele două cărţi!
Chuss!
http://2.bp.blogspot.com/-t7o312XUX1I/UUzkj1WB7WI/AAAAAAAAApQ/xYS89dPcEBA/s1600/reading+is+so+delicious.jpg
Un gând despre “Mini Bookhaul Libris (October 2014)

  1. Pingback: Recenzie “Dora Bruder” de Patrick Modiano, laureatul Premiului Nobel pentru Literatură pe 2014 « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

