„Asking Books” Tag

Am preluat acest tag de la Vanilla Moon (fără să fiu nominalizată). 😉

Nu prea sunt eu adepta lepşelor, în general, însă de data asta chiar am găsit un tag care să-mi atragă atenţia. De asemenea, mi se pare foarte interesant fiindcă simt că mă poate ajuta să mă cunosc mai bine ca cititoare. Voi fi egoistă şi voi spune că leapşa asta este mai mult pentru mine, nu pentru ceilalţi, aşa că dacă nu doriţi s-o citiţi, then please don’t. 🙂 Dar dacă vă place şi vreţi s-o preluaţi, sunteţi invitaţii mei, şi chiar v-aş ruga să-mi lăsaţi un link într-un comentariu cu tag-ul pe care l-aţi făcut şi voi. Here goes nothing! XD

Reguli:

  1. Încorporați imaginea în postarea voastră!
  1. Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați link-ul cu postarea completă. AICI!
  1. Dați tag-ul mai departe!
  1. Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat 

tag

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?

„Oliver Twist”, „David Copperfield”, „Prinţ şi cerşetor”, „Omul amfibie”, „Săgeata neagră”, „Laleaua neagră”, Poveşti nemuritoare, seria Cireşarii, Basme de Fraţii Grimm (or mai fi, dar astea mi-au venit prima oară în minte)

2. Ce citești acum?

„Maestrul de go” de Yasunari Kawabata

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?

„Fangirl” şi „Landline” de Rainbow Rowell. ❤

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?

Acum nu mai am aşa ceva, dar în trecut obişnuiam să îndoi colţurile paginilor acolo unde întâlneam citate sau paragrafe interesante.

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?

„Sunt un curv” de Leonard Ancuţa (am răsfoit-o şi pare… genială!)

6. Ai un e-reader?

Da, am un Nook Simple Touch, dar sper (dă, Doamne!) să-mi cumpăr un Kindle Paperwhite la anul. 😦

7. Preferi să citești o singură carte sau mai multe în același timp?

Ambele, depinde doar de dispoziţia în care mă aflu. Dacă citesc o carte interesantă, totuşi, atunci nu o pot „împărtăşi” cu o alta.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?

Citesc un pic mai mult şi simt cum mi se zbat creierii de pereţii craniului atunci când trebuie să scriu o recenzie. XD Aa, şi mi-am diversificat un pic aria de interes, în sensul că încerc să citesc mai multe genuri de cărţi.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.

„Attachments” de Rainbow Rowell. Urmează să scriu o recenzie în curând. Credeam că mai bine decât „Eleanor & Park” nu se poate. M-am înşelat.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.

„The Year of the Rat” de Clare Furniss. Mi-a rupt inima în două, pur şi simplu. I felt ALL the feels!

11. Unde îți place să stai atunci când citești?

În pat în casă sau pe şezlong în curte, cu pisica în poală. Neapărat cu pisica lângă mine. 😀

12. Cel mai inconfortabil loc unde ai citit?

În tren. La început pare ok, dar după ce mai trece ceva timp, scaunul ăla pare scaun de tortură. Lipsesc cuiele şi bicele. 😦 Mai ales la un drum de +4 h.

13. Poți să citești în autobuz?

Nu. Nu pot citi în niciun fel de maşină. I have car sickness. 🙂

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești?

Aş spune pe malul mării, însă atunci când sunt la mare, nu mă pot concentra decât la distracţie. XD Deci aş spune într-o poieniţă, în pădure, unde se aud păsările, unde iarba e moale şi curată, unde aerul e curat şi-l simţi cum îţi oxigenează sângele.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?

Nu prea am reguli fiindcă împrumut numai la persoane care au grijă maximă de ele. Altfel nu le mai împrumutam.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?

Împrumut aproape în fiecare lună de la biblioteca din oraşul meu.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

Niciodată. Nu mi-a plăcut să fac aşa ceva. Nici măcar pe manualele de la clasă, care îmi erau date de şcoală. Mi-au plăcut mereu cărţile îngrijite. 🙂

18. Chiar dacă este o carte veche?

Nici.

19. În ce limbă preferi să citești?

Sincer? Engleză. Dar fiindcă lumea mă consideră snoabă, citesc şi-n română. :)) Ce-i drept, nu prea am cum să-l citesc pe Murakami în japoneză. Deci da, engleză ŞI română.

20. Ce te face să iubești o carte?

Apropierea de realitate. Cât de bine sunt descrise relaţiile dintre oameni, sentimentele lor… Îmi place să mă identific cu personajele din cărţi.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Dacă acea carte m-a făcut praf (emoţional, spiritual, mintal, nu contează), atunci ea trebuie să mai facă şi pe altcineva praf! XD Atât de bună este!

22. Genul favorit?

Hm… Grea întrebare… Într-un timp erau romanele de dragoste istorice, acum sunt romanele Young Adult. Cred că depinde şi de personalitatea mea, care e în continuă schimbare.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?

Limitându-mă la ficţiune, aş spune că romanele horror. Singura carte horror pe care am citit-o vreodată a fost „Carrie” de Stephen King.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse de profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

Istorie! Mie chiar mi-a plăcut istoria în şcoală, şi învăţam de plăcere la materia asta. Pe celelalte nu le suport! Never have, never will.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

Asta-i o întrebare capcană sau cum? Trebuia să sune altfel întrebarea, dacă am citit vreodată serii. Da, „Cireşarii”. Şi cam atât.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.

Sunt_un_curv-Coperta1

Am un mega-crush pentru tipul de pe coperta romanului ăstuia!! Deci jur, Herg Benet are printre cele mai faine coperţi din lumea editorială românească!

27. Cartea/seria preferată momentan?

Nu sunt genul care să recitească cărţi, deci toate sunt cam la egalitate. Uitaţi-vă aici ca să vă faceţi o părere.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?

Nu mănânc atunci când citesc. Dacă mestec, nu mă mai pot concentra la lectură. (deşi se spune că este fix invers) Prefer, în schimb, să beau un ceai sau o cafea.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Pe lângă faptul că în contextul ăsta nu prea are ce căuta cuvântul „ruinat”, hai fie. Nu cred că am păţit aşa ceva până acum. Sunt foarte atentă să nu dau de spoilere. Daaar… eram chitită să citesc seria Twilight acum câţiva ani, când era pe val, şi am lăsat-o baltă fiindcă tot citeam pe net ce se întâmplă în cărţi. Iar când au apărut filmele, deja nu mai avea sens.

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?

Cam 50-50. Au existat cazuri când mie îmi plăcuse o carte foarte mult, deşi avea rating mic pe goodreads sau amazon, dar şi cazuri când am căzut în plasă fiindcă citisem numai reviewuri pozitive, iar cartea m-a cam lăsat rece.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?

Cum până acum n-am fost nevoită să scriu o recenzie negativă 100%, nu m-am simţit în vreun fel. Mie îmi place să evidenţiez şi punctele bune, dar şi punctele rele ale unei cărţi. Aşa cum e şi normal. Plus că îmi selectez foarte bine cărţile pe care le citesc, deci nu prea sunt dezamăgită de ele.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?

Limba maternă a lui Iisus: aramaică. (deşi nu e chiar pierdută 😛 )

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.

Până la vârsta mea de acum, sunt două: „Quo Vadis” de Sienkiewicz, şi „The Year of the Rat” de Clare Furniss

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.

XD Nu nervoasă, ci mai degrabă emoţionată. (off, engleza asta, ne termină pe toţi!) „Infernul lui Gabriel”, de Sylvain Reynard. Are o groază de pagini, şi-mi doresc din toată inima să-mi placă!

35. Poetul favorit.

La egalitate: Nichita Stănescu, Mihai Eminescu, Emily Dickinson, Shakespeare (Sonetele), Arthur Rimbaud, Charles Baudelaire, Lord Byron, John Keats

36. Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?

Lista scurtă: în jur de 25 (ultimele mele achiziţii), lista lungă: în jur de 50.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?

Pot lua până la 4 cărţi pe lună acasă, şi nu întotdeauna am chef sau timp să le citesc pe toate 4 în luna respectivă. Deci aş spune destul de des.

38. Personajul preferat dintr-o carte.

Chiar şi după atâţia ani, am un respect enorm pentru Vitoria Lipan din „Baltagul” de Sadoveanu. Îmi aduce aminte de bunica mea într-un fel. Am zis mai sus că nu-mi place să recitesc cărţi. Ei bine, am citit „Baltagul” de vreo 3 ori până acum. 🙂

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.

Mefisto, din „Faust” de Goethe. M-a fascinat de la prima citire, şi continuă să mă fascineze.

40. Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?

Hîhî! Care vacanţă? XD Următoarea vacanţă, pentru mine, este în iarnă, iar atunci abia aştept să citesc cărţi tematice despre Crăciun. S-a anunţat că vor apărea la noi următoarele: „My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories” şi „Let It Snow„. Abia aştept!! ❤

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?

Mult. Gen o lună sau chiar mai mult. Când am fost foarte supărată, sau foarte ocupată, sau aveam licenţa sau disertaţia. Dar acum au trecut toate aşa că am mai mult timp pentru lectură. 😀

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!

Păi am chiar mai multe, dar cred că cel mai tare m-a enervat ASTA. Are 100 şi un pic de pagini, dar Doamne Dumnezeule, nu înţelegi mai nimic din ea! Şi nu traducerea e problema, ci stilul scriitorului (care, ŞOC!, este profesor de filosofie!). XD

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?

Dacă mestec ceva. Sau dacă vin persoane din familia mea să vorbească cu mine. De un cutremur. De o inundaţie. De un incendiu. De apocalipsă. De inversarea polilor magnetici. Etc. etc. etc. :))

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.

Toate adaptările BBC făcute după romanele lui Jane Austen, Charlotte Bronte şi Emily Bronte, Tess of the D’Urbervilles, seria Lord of the Rings, seria Harry Potter, Jurnalul lui Bridget Jones (primul), Divergent, Nord şi Sud (mmm… Richard Armitage…)

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Visătorii (2003). Culmea, cartea mi-a plăcut de 1000 de ori mai mult…

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.

Eee… nu mai mult de 150 de lei. Dar eu cumpăr des, aşa că… XD

47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?

Niciodată! Dacă nu-mi place cartea, mai bine o amân sau o las în plata Domnului, decât să sar paragrafe. Nu-mi place, pur şi simplu.

48. Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?

Dacă am ajuns la jumătate şi în continuare nu găsesc nimic care să-mi atragă atenţia, atunci la revedere.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?

Absolut! Deşi nu încap toate în bibliotecă şi sunt puse în stacks şi pe biroul meu. Dar da, să fie ordine.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?

Le păstrez. Chiar şi pe alea care nu mi-au plăcut extraordinar de mult. Nu ştiu de ce, don’t ask. :))

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?

Da. Am evitat intenţionat genul horror fiindcă mă cunosc pe mine însămi, şi ştiu că sunt un iepure fricos. Dar poate e momentul să mai încerc şi altceva. Cu tot cu coşmaruri. XD

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!

Primul titlu care mi-a venit în minte: „Quo Vadis”. Scena cu creştinii şi leii în arenă este incredibil de crudă. Am plâns minute în şir la ea (aveam vreo 14 ani) şi chiar mi-a rămas adânc întipărită în minte. M-a enervat la culme nedreptatea acelui moment.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!

„Sub aceeaşi stea” de John Green. Am citit prezentarea cărţii, am strâmbat din nas, dar totuşi i-am acordat o şansă. Mă bucur c-am făcut-o! Cartea aia m-a făcut să privesc viaţa cu alţi ochi, mai optimişti. 🙂

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!

„Totul este iluminat” de Jonathan Safran Foer. Nu că nu mi-a plăcut, dar mă aşteptam să mă dea pe spate. N-a făcut-o. În schimb, filmul chiar m-a dat pe spate. Elijah Wood mi s-a părut senzaţional în rolul ăla! Şi tipul ucrainean la fel!

Pasez leapşa mai departe tuturor celor care vor s-o facă. Nu uitaţi să lăsaţi un comentariu la acest articol cu linkul către ea. Ce vreţi, sunt curioasă! 😀

Lasă un comentariu

