Recenzie – Aventurile unei lady, de Mary Jo Putney

aventurile-unei-lady_1_fullsize

Carte citită în special în luna august fiindcă această lună a fost declarată de book bloggeri Read-a-Romance Month! ⭐

Aventurile unei lady” este a patra carte pe care am citit-o din seria Lost Lords, însă e a cincea din serie, fiindcă pe a patra am sărit-o. De ce oare? Fiindcă am fost prostuţă şi am uitat c-am cumpărat-o şi am pus mâna pe prima care mi-a ieşit în cale. XD Dar fiindcă o am în bibliotecă şi pe a patra, o voi citi cât de curând, căci tare mult mă mai bucură cărţile lui Mary Jo Putney! ❤

Lista cărţilor este după cum urmează:

  1. O nouă viaţă / Loving a Lost Lord
  2. Umbrele trecutului / Never Less than a Lady
  3. Pasiune şi onoare / Nowhere Near Respectable
  4. Când dragostea te schimbă / No Longer a Gentleman
  5. Aventurile unei lady / Sometimes a Rogue

Al şaselea volum tocmai ce a fost publicat pe 26 august (conform Goodreads), deci e fresh out of the oven, şi se pare că seria va continua, încă un volum fiind programat să apară în 2015. Dacă tot am ajuns până aici (pentru cei care nu ştiu, URĂSC să citesc serii, mă plictisesc foarte uşor, indiferent de cât de multă acţiune, suspans sau dragoste există în ele… cred că asta e singura serie pe care am citit-o aproape în întregime), voi continua şi cu celelalte volume din serie, şi chiar mă rog din tot sufletul să fie bune şi să-mi placă cel puţin la fel de mult ca primele!

Acum, îmi voi scrie recenzia în două bucăţi separate, fiindcă nu pot pune în aceeaşi oală părerea mea sinceră despre CARTE şi părerea mea la fel de sinceră despre TRADUCERE. Vedeţi mai jos de ce.

CARTEA

Mi-a părut rău pentru Sarah şi Rob că nu am reuşit să mă ataşez de ei aşa cum am făcut-o cu Mariah şi Adam, Julia şi Alex sau Kiri şi Damian. Bine, ca să fiu complet sinceră, pe Sarah, de bine, de rău, am mai îndrăgit-o, însă Rob m-a lăsat complet rece. Nu am putut să văd o evoluţie clară a caracterului, iar asta m-a frustrat. Personajele plate nu mă fac să simt nimic, aşa că prefer să nu-mi pierd timpul cu ele. Din fericire, Sarah a salvat situaţia cu personalitatea ei uneori dulce, alteori războinică, cu inteligenţa ei în afaceri, cu gândurile ei asemănătoare cu cele ale unui bărbat. Îmi place să văd personaje feminine puternice, chiar şi în chick lit sau în historical romances. Iar Sarah este cu siguranţă unul dintre ele!

Ce nu prea mi-a plăcut, însă, a fost povestea. În afară de sfârşit, care m-a cam ţinut cu sufletul la gură şi am simţit că măcar pentru el, şi tot nu regret că am citit cartea, celelalte circa 300 de pagini au fost ca şi când eu tânjeam după şampanie, dar mi se tot servea apă chioară. Am înţeles faptul că Sarah şi Rob se cunosc în circumstanţe foarte tensionate, ea fiind răpită de nişte rebeli irlandezi, el fiind trimis s-o recupereze, dar parcă se apropie unul de altul mult prea repede. Bine, poate explicaţia o fi că Sarah îl văzuse şi-l plăcuse de mai dinainte, dar tot nu mi se pare că e suficient… Nici atracţia dintre ei nu m-a făcut să-mi bată inima mai repede, aşa cum am păţit la celelalte cărţi ale lui M.J. Putney. Scenele dintre ei m-au lăsat rece… Nici măcar scena în care, după multe pagini irosite şi speranţe spulberate (ale mele, desigur), ei reuşesc să consume prima noapte de dragoste, nu m-a făcut să simt vreo ceva, decât poate asta…

do-not-want

Dezamăgitor, sincer! Mă aşteptasem la mult mai multe lucruri din partea lui Putney, probabil şi fiindcă ţin enorm la seria asta şi mi se pare foarte interesantă ideea de la care a plecat: toţi bărbaţii ăştia proveniţi din familii de nobili au fost daţi la şcoala lui Lady Agnes Westerfield atunci când erau mici, pentru a li se corecta comportamentul rebel şi obraznic. Lady Agnes a fost ca un fel de mamă pentru ei şi i-a adus pe calea cea bună. Astfel ei au devenit prieteni pe viaţă, iar acum sunt povestite vieţile lor de adulţi şi momentele decisive când îşi cunosc viitoarele soţii. Sună foarte frumos, nu? Ei bine, da, cum spuneam, primele trei cărţi din serie mi-au plăcut foarte mult, însă asta chiar lasă de dorit. Pe Goodreads abia am reuşit să-i strecor 2 stele…

TRADUCEREA

Prima mea reacţie? Cam ce vedeţi mai jos.

dracula

Pe la jumătatea cărţii, deja simţeam cum mă trec toate apele. Pe lângă stângăciile majore ale traducerii, a mai fost ceva ce parcă mi-a pus capac: ştiu că în engleză sună bine când Rob o alintă pe Sarah cu „my princess” sau „my golden princess” sau „golden/fluffy chick” (nu pot decât să estimez, fiindcă nu am varianta în engleză a cărţii, ca să confrunt originalul şi traducerea), dar în română a ieşit ceva de genul „prinţesa mea”, „prinţesa mea de aur”, „puişor de găină galben şi pufos”, etc. Too much! Sună a versuri de manea, pur şi simplu. În loc să simt solemnitatea momentelor tandre dintre ei, eu izbucneam în râs şi apoi mă simţeam vinovată. 😀 Asta doar din ce îmi amintesc, că au fost foarte mult expresii şi cuvinte traduse aiurea. Ca să nu mai zic că pe alocuri era păstrată topica din engleză… La un moment dat, după vreo ¾ din carte, eram ceva de genu’…

enough

Şi, bomboana de pe colivă, „să aibe”. SĂ-FU**ING-AIBE! Pe bune??! (până şi acum, când scriu în Word cuvântul „aibe”, îmi este corectat automat… deci, WTF happened?) În fine, jalnic. Pur şi simplu jalnic.

ublwt

HOW-EVER! 😳 Dacă doriţi să citiţi cartea (ea, sărăcuţa, merită, doar că traducerea lasă mult de dorit…), o puteţi găsi în engleză:

BOOK DEPOSITORY

AMAZON

…sau în română:

LIBRIS

BOOKCITY

ELEFANT.RO

CARTEPEDIA


Coperta originală:
15717068

2 gânduri despre “Recenzie – Aventurile unei lady, de Mary Jo Putney

  1. Pingback: Cărţi de la Editura Litera « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Pingback: Lista recenziilor de carte în limba română « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

