Book Boyfriends (or „screw reality”)

Nu voi face decât o singură postare de acest gen, aşa că… eyes wide open şi all ears! 😀 „Book boyfriends” sunt ceea ce numim bărbaţii ideali din cărţi pe care am vrea şi noi să-i avem în realitate, însă pe care evident că nu vom avea şansa să-i cunoaştem. Fiindcă nu sunt reali. Ei bine, la cât de mare este lumea beletristicii, la fel de mare este şi numărul, precum şi varietatea de book boyfriends: unii sunt absolut perfecţi, de la bucla bine aşezată din frunte până la unghia perfect tăiată şi rozalie a degetului mic de la picior, alţii sunt mai puţin perfecţi, însă tot dreamy, fiind mai apropiaţi de realitate decât prima categorie, pe când a treia categorie este cea mai ciudată, dar şi cea mai îndrăgită, din care fac parte bărbaţii aparent perfecţi, cu o capacitate mare de iubire, dar care ascund trecuturi dureroase peste care nu pot trece atât de uşor. Christian Grey anyone?…

Mai jos veţi putea vedea topul meu personal al tuturor bărbaţilor mei preferaţi din cărţile pe care am reuşit să le citesc până la această venerabilă vârstă (sâc! nu spun!). Dacă veţi găsi titluri de cărţi pe care nu le-aţi citit până acum, vă invit din toată inima să le acordaţi o şansă fiindcă vor merita din plin! ⭐ Cât despre aceşti bărbaţi, vă las pe voi să fiţi juriul meu. 😀

Alec D’Urberville (Tess of the D’Urbervilles – Thomas Hardy) – DA, aţi citit bine! Alec, nu Angel! Când am citit prima oară cartea, prin clasa a 10-a sau a 11-a, mi-au plăcut amândoi la fel, deşi din motive diferite. A doua oară când am citit cartea, prin facultate, m-am îndrăgostit de Alec fără drept de replică… I’m a weird cookie, I know (dacă nu ştiţi de ce spun asta, trebuie să citiţi cartea ca să vedeţi). Iar când am mai văzut şi adaptarea BBC din 2008 cu Hans Matheson în rolul lui Alec, deja nu mai aveam speranţă de mântuire! XD Team Alec ftw!

e9a960ae7fc2645eb2e983b46c433966

Colonelul Brandon (Raţiune şi simţire/Sense and Sensibility – Jane Austen) – Bărbatul perfect! Serios! Colonelul Brandon este un bărbat la vreo treizeci şi ceva de ani, aflat în căutarea unei soţii. Are ceva avere, este militar de profesie, este disciplinat, foarte manierat, serios. Însă pentru Marianne, care nu este decât o fată de 16 ani, Brandon îi pare probabil ceva asemănător cu un moş, foarte plictisitor şi deloc romantic. Însă cartea oferă surprize peste suprize! Povestea lor este atât de frumoasă şi evoluează atât de delicat, încât n-ai cum să nu te îndrăgosteşti de Brandon! We can but dream… ❤

Doi colonei Brandon: Alan Rickman (1995) şi David Morrissey (2008)

Colonel-Brandon-colonel-christopher-brandon-12784128-1024-576Brandon-colonel-christopher-brandon-21420182-2000-1333

Gabriel Oak (Departe de lumea dezlănţuită/Far From the Madding Crowd – Thomas Hardy) – L-am iubit pe Gabriel de la început şi mi-am dorit atât, atât de mult să rămână cu Bathsheba, încât nici n-aveţi idee! Un bărbat foarte răbdător, iubitor, fidel, inteligent. Pentru un cioban, aţi spune că personalitatea lui e destul de clară, însă nu. Gabriel o ia prin surprindere şi pe Bathsheba. Dacă vor rămâne împreună sau nu, trebuie neapărat să „atacaţi” romanul!

Gabriel şi Bathsheba în noua ecranizare BBC care va apărea în 2015:

far_from_the_madding_crowd_matthias_schoenaerts_carey_mulligan_1

Reginald Davenport (Îmblânzirea unui rebel/The Rake – Mary Jo Putney) – Dintre toate cărţile de Mary Jo Putney pe care le-am citit până acum, aceasta cred că mi-a plăcut cel mai mult. Şi am avut şansa să cunosc un bărbat absolut încântător, dar care se luptă cu o problemă cât de poate de reală. Reggie a fost vulnerabil, a fost nesigur, a fost… normal. L-am îndrăgit extrem de mult! Şi mi-a plăcut faptul că atât el cât şi Alys erau trecuţi de vârsta primelor iubiri, deci cu atât mai frumoasă şi „reală” a fost povestea lor de dragoste. Yep, Reggie îşi merită statutul de book boyfriend. 😀

LPF-Mary-Jo-Putney-Imblanzirea-unui-rebel-30aug13 sursa foto AICI

Julien Sorel (Roşu şi Negru/The Red and the Black – Stendhal) – OK, Julien Sorel este plăcerea mea (foarte!) vinovată. De ce? Păi fiindcă este un tânăr foarte ambiţios şi cam fără scrupule, nu pune mare preţ pe iubire, ci mai degrabă pe avansarea pe scara socială, este destul de rece şi nu-l deranjează (prea tare) dacă îşi atinge scopurile chiar şi călcând pe cadavre. Pare o persoană respingătoare, nu? Ei bine, când am citit eu Roşu şi negru prima oară, eram în limbă (pardon my French) după Sorel, la fel ca Mathilde de la Mole şi ca doamne de Renal. Iar ecranizarea din 1997 nu m-a ajutat prea mult să-mi schimb părerea, ba dimpotrivă! ^^’

2

Fitzwilliam Darcy (Mândrie şi prejudecată/Pride and Prejudice – Jane Austen) – Of, Darcy, cum mă înnebuneşti tu… Cu Darcy închei seria book boyfriends de epocă. În materie de bărbaţi ideali din vremuri demult apuse, Darcy îi bate la fund de departe pe toţi cei de mai sus, în ceea ce mă priveşte. Este un bărbat arătos, manierat, integru, fidel, capabil de sentimente profunde şi dispus să încalce convenţiile vremii pentru a fi cu cea pe care o iubeşte. Of, Darcy… A, şi mai este şi putred de bogat. Well, shit! 😈 Însă ce m-a făcut să-l iubesc pe Darcy mai mult decât pe ceilalţi este acea scenă în care el îşi mărturiseşte iubirea faţă de Elizabeth. Deşi Lizzy aude doar ceea ce vrea ea, pe mine acea scenă m-a emoţionat cumplit, fiindcă Darcy este complet vulnerabil şi cuprins de o iubire care nu mai suferă amânare. Iarăşi, şi ecranizările m-au făcut să-l iubesc şi mai mult.

Colin Firth şi Jennifer Ehle (1995) şi Matthew Macfayden şi Keira Knightley (2005)

mrdarcyelizabethpride-prejudice

Trecând la book boyfriends din vremurile contemporane, nu pot spune că am întâlnit atât de multe figuri masculine demne de admiraţie şi de suspine, însă am reuşit să încropesc o listă mică pe care să v-o prezint. Lo and behold!

Lucas (E uşor să te iubesc/Easy – Tammara Webber) – Am iubit cartea asta din tot sufleţelul meu!! Serios! Mi s-a părut mult mai bine scrisă decât Fericirea începe azi (Beautiful Disaster) sau Fericirea mea eşti tu (Walking Disaster) de Jamie McGuire, sau decât seriile 50 Shades… sau Crossfire. Lucas este o figură! Şi o spun fără ironie. Este tipul perfect. Tace şi face. Iar când se îndrăgosteşte, ochii nu-i mai fug în stânga sau dreapta. Are simţul datoriei, un suflet mai bătrân decât anii pe care îi are şi o inteligenţă dezarmantă. Şi arată şi bine. 😀 Purrfect book boyfriend!

Cartea a apărut în România la Editura Epica:

16056408coperta-E-ușor-să-te-iubesc

Surse foto AICI şi AICI.

Mark Darcy (Jurnalul lui Bridget Jones/Bridget Jones’s Diary – Helen Fielding) – Am adorat cărţile, am adorat filmele! Ce pot să zic mai mult de atât? Mark Darcy este tipul bărbatului ars o dată în dragoste, şi care acum suflă şi-n iaurt. Deşi la început îi cam repugnă comportamentul de fată bătrână al lui Bridget, ajunge să se îndrăgostească de firea ei cam prostuţă, dar drăgălaşă, de sinceritatea ei uneori incomodă, dar oricând de preferat unei minciuni. Iarăşi, odată ce se îndrăgosteşte, este în stare să facă orice pentru femeia iubită. Chiar şi să zboare până în partea cealaltă a lumii pentru a o salva. You go, Darcy, you go!

Primele două cărţi din serie au apărut la Editura Polirom, iar a treia este în curs de pregătire. Excited much? 😀 Mai jos imagine cu ecranizarea primului volum, din 2001.

bjd_DVD_packshot_hi_res

Gideon Cross (Atracţia/Bared to You, Revelaţia/Reflected in You, Împlinirea/Entwined with You – seria Crossfire – Sylvia Day) – Nu am citit decât primul volum, însă mi-a fost de ajuns. Prea mult sex, prea multă dramă. Ce am reţinut, însă, din această carte, a fost că Gideon Cross este bărbatul fatal. Deşi nu credeam că un astfel de bărbat ar putea vreodată să mă atragă (în realitate sau în cărţi), uite că s-a întâmplat. Gideon emană magnetism sexual din toţi porii, este superb, impecabil îmbrăcat, foarte bogat, şi iubeşte o singură femeie. Până în pânzele albe. Ce-i drept, felul în care o iubeşte el pe Eva nu m-a emoţionat până la lacrimi, însă trebuie să recunosc că pentru o persoană cu trecutul lui şi cu coşmarurile lui, se descurcă destul de bine. Dacă ar fi fost mai mult romantism  şi mai puţin sex, aş fi citit toată seria, însă aşa am preferat să zic pas. Dar Gideon tot mi-a rămas în minte şi puţin în suflet. 😀

Seria Crossfire (cel puţin volumele care au apărut până acum) a fost tradusă în limba română la Editura Litera.

0DoTo2A

sursa foto AICI

Şi am ajuns şi la sfârşitul postării. Îmi cer scuze dacă vi s-a părut kilometrică, însă uneori mă apuc să scriu şi uit că  trebuie să mă mai şi opresc. 😛 Cam asta a fost lista mea cu book boyfriends, cel puţin până în prezent. Dacă topul meu se va mai schimba, voi avea grijă să actualizez şi acest articol. Însă până atunci, vă îndemn să citiţi cărţile recomandate de mine şi să vedeţi dacă am avut dreptate sau nu să aleg aceşti bărbaţi pentru a-mi fi book boyfriends. Aştept părerile voastre!

So many book boyfriends, so many butterflies all at once! 😳

847895

 

3 gânduri despre “Book Boyfriends (or „screw reality”)

  1. As mai adauga Donovan din The Last Runaway by Tracy Chevalier
    Rhett Buttler din Gone with the Wind by Margaret Mitchell
    Gilbert Blythe din Anne of Green Gables by Lucy Maud Montgomery
    Peter Lake din Winter’s Tale by Mark Helprin
    Zhivago din Dr. Zhivago by Boris Pasternak
    Sherlock Holmes
    Dorian Gray
    Thorin Oakenshield (The Hobbit)
    Sirius Black (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
    Heathcliff (Wuthering Heights)
    Lestat – The Vampire Lestat
    Si ar mai fi dar e lista prea lunga deja 🙂

    1. Pe mine nu mă atrag Sherlock Holmes, Dorian Gray, Sirius Black, Heathcliff (şoc! dar aşa e, nu-mi place deloc Heathcliff, e prea… „intens” pentru mine 😀 ) sau Lestat (mă pot pronunţa fiindcă am citit cărţile), iar despre ceilalţi nu ştiu nimic. The Last Runaway cam e pe lista mea imediată de lecturi, deci abia aştept să văd ce hram poartă Donovan ăsta. Mă bucur că te-a interesat postarea! 😉

      1. aproape toti sunt baddies 🙂 I like bad boys 🙂 iar Sherlock e interesant prin prisma inteligentei sale, Heathcliff e my favourite… desi in viata reala nu e chiar ok sa ai parte de atat de multa intensitate.

Lasă un comentariu

