Recenzie / Review – Manga Classics: Pride & Prejudice (UDON Entertainment)

PrideandPrejudice-cover

RO

Am mai scris într-una dintre postările de pe blog că-mi place la nebunie să citesc manga, sau mai pe româneşte benzi desenate japoneze, însă cum aş fi putut oare să reacţionez atunci când am văzut pe NetGalley că există o adaptare manga după Mândrie şi prejudecată? Nu altfel decât cu maximă încântare!! ❤

Manga Classics: Pride & Prejudice (publicată de Udon Entertainment, ilustraţii de Po Tse, editare de Stacy King) s-a dovedit a fi, pentru mine, o surpriză extrem de plăcută, fiindcă îmbină unicitatea benzilor desenate japoneze cu una dintre cele mai îndrăgite poveşti de dragoste din istorie, Mândrie şi prejudecată de Jane Austen. Trebuie să recunosc că, în materie de Austen, acest roman este preferatul meu dintre toate cele scrise de ea, fiind egalat, poate, doar de Raţiune şi simţire. Aşadar, când am văzut această adaptare manga pe NetGalley, am ştiut că trebuie neapărat să-mi pun gheruţa pe ea. Şi aşa am şi făcut! 😀

Această manga este destul de lunguţă (376 pagini), însă se citeşte super repede şi super uşor! De aceea mi-am permis să scriu şi o recenzie în limba română, fiindcă mi se pare că poate fi citită cu uşurinţă şi de către cei care nu sunt cititori veterani de texte în limba engleză. Mie, personal, limbajul mi s-a părut foarte accesibil, iar eventualele cuvinte necunoscute pot fi oricând căutate online, mai ales luând în considerare „oferta” numeroasă de dicţionare bilingve de pe Internet. Promit că nu veţi regreta dacă îi veţi oferi o şansă!

Acum să intrăm în pâine… Povestea a fost urmată îndeaproape, iar majoritatea replicilor dintre personaje sunt luate cuvânt cu cuvânt din carte. Un MARE plus din partea mea! Evident că mai lipsesc mici scene fără importanţă, însă nu e bai, nu se va observa nicio pauză în desfăşurarea acţiunii. Totul curge de la sine: povestea, interacţiunile dintre personaje, schimbările de stare ale personajelor, etc.

Însă ce mie mi-a plăcut la nebunie la această manga este faptul că, în sfârşit, am putut vedea emoţii pe faţa domnului Darcy! L-am văzut pe Darcy şi încruntat, şi arogant, şi mândru, însă la fel de bine l-am putut vedea vulnerabil, îndrăgostit, sensibil, blând şi loial. În carte şi în filmele care s-au tot făcut după aceasta, Darcy încearcă să pară sensibil, însă nu-i prea reuşeşte extraordinar de mult. Poate doar în filmul din 2005, cu Keira Knightley şi Matthew Macfayden… OK, dacă e să recunoaştem, nici în carte nu îşi arată emoţiile prea mult. Dar adaptarea manga a venit ca o gură de aer proaspăt şi m-am bucurat ca un copil mic să-l văd pe Darcy roşind la vederea lui Elizabeth. XD Nici Lizzy sau sora ei mai mare, Jane, nu au fost mai prejos! Pe Lizzy am îndrăgit-o de la primele pagini, iar Jane e o scumpă, nu ai cum să îi reproşezi ceva. Dar surpriza cea mare a fost alta! Până să citesc această manga, o cam dispreţuiam pe doamna Bennet şi îmi venea să o pălmuiesc la unele scene absolut frustrante. Însă în paginile acestei cărţi, doamna Bennet mi s-a părut chiar drăgălaşă în ignoranţa ei şi în iubirea pe care o poartă aparenţelor. Probabil asta a fost şi intenţia mangaka-ului, prin creionarea ei să o facă mai plăcută publicului larg. Nu ştiu, eu cel puţin sper că aşa a fost…

În concluzie, nu pot să mă declar decât absolut mulţumită de această manga şi vă spun sincer că nu regret nici un minuţel pe care l-am petrecut citind-o! Deşi ştiam povestea pe de rost, unele scene, care au deviat puţin de la carte, tot au reuşit să mă ţină în suspans şi să-mi creeze acea delicioasă anticipaţie pentru scenele dintre Darcy şi Lizzy. Per total, o poveste construită bine, fluent, personaje creionate cu multă atenţie şi dedicare, peisaje, clădiri şi costume demenţiale (pe bune!!), tot ce-ţi poţi dori mai bun de la o manga! Însă ce mi-a atras privirea fără drept de replică a fost părul personajelor feminine. Doamne Dumnezeule, cât de bine a fost desenat! Din limitata mea experienţă citind articole despre cum e să desenezi manga, ştiu că părul personajelor pune uneori cele mai grele probleme, şi tocmai de aceea apreciez şi mai mult munca depusă de Po Tse, mangaka-ul acestui volum. Multe, multe stele din partea mea pentru această operă (fiindcă exact asta este!) inspirată dintr-una din cele mai cunoscute şi iubite poveşti de dragoste din lume! Urmează să abordez în curând şi Les Miserables, tot din seria Manga Classics. Sunt curioasă să văd dacă îmi va plăcea la fel de mult ca Mândrie şi prejudecată. Eu sper că da! 😀

P.S. Bonusul suprem? În iarnă se pare că vor apărea în aceeaşi colecţie şi adaptările după Litera stacojie de Nathaniel Hawthorne, Emma de Jane Austen, şi Marile speranţe de Charles Dickens. *fangirl moment*

Unde puteţi găsi Manga Classics: Pride & Prejudice:

BOOK DEPOSITORY

OKIAN

AMAZON

sau o puteţi solicita pe NetGalley, însă nu garantez că o veţi primi sau nu. Dacă aveţi blog şi puteţi să-i faceţi publicitate, aveţi mai multe şanse. Happy reading! ⭐


pnp-bennet-sisters

EN

I have written before in one of my blog posts that I love reading manga, or for those who don’t know, Japanese comics, but how was I supposed to react when I saw on NetGalley a manga adaptation for Pride and Prejudice? Only with maximum excitement!! ❤

Manga Classics: Pride & Prejudice (published by Udon Entertainment, illustrated by Po Tse, edited by Stacy King) proved to be an extremely wonderful surprise because it combines the uniqueness of Japanese comic books with one of the most famous love stories in history: Pride and Prejudice, by Jane Austen. I must admit that as Austen is concerned, this novel is my favourite from all those that she wrote, maybe with the exception of Sense and Sensibility, which is just as good. So, when I saw this manga adaptation on NetGalley, I knew I had to to have it, read it, enjoy it, digest it. And so I did! 😀

This manga is pretty long (376 pages) but can be read super fast and super easy! The original story was not altered much and most of the characters’ lines were taken from the book word by word. A BIG thumbs-up for this aspect! Obviously, some insignificant scenes are missing, but no worries, because that doesn’t affect the flow of the action. Everything seems to unfold quite nicely: the plot, the interactions between the characters, the characters’ mood changes, etc.

What I really loved about this manga, however, was the fact that I could finally see some emotions on Mr Darcy’s face! I had the chance to see Darcy with furrowed brows, arrogant, proud, but just as well I could see him vulnerable, in love, sensitive, gentle and loyal. In the novel and in the film adaptations, Darcy tries to appear sensitive, but he doesn’t really manage it. Maybe just that one time, in the film from 2005, with Keira Knightley and Matthew Macfayden… OK, truth be told, he doesn’t really show his soft side in the novel either. But the manga adaptation came as a breath of fresh air and I was giddy like a little kid to see Darcy blush at the sight of his sweet Elizabeth. XD Lizzy and her sister, Jane, were also quite endearing! I loved Lizzy from the very first pages, and Jane is such a darling that one could find nothing against her. Nonetheless, the biggest surprise came from somewhere (someone) else! Until I got the chance to read this manga, I used to despise Mrs Bennet and I had really wanted to slap her to no end in some absolutely frustrating scenes. However, in the pages of this manga, I grew to like Mrs Bennet and I found her to be rather cute in her ignorance and love for keeping appearances. That was probably the mangaka’s intention as well, to draw her in such a manner so as to make her more loveable for the readers. I don’t know, at least that’s what I hope…

All in all, I can only declare myself satisfied with this manga and I have to tell you in all honesty that I don’t regret one minute spent reading it! Although I knew the story by heart, there were scenes that managed to create suspense and give me that delicious anticipation for the scenes between Darcy and Lizzy. Overall, it was a well-adapted story, that flowed as naturally as possible, it had well-drawn characters as well as landscapes, buildings and costumes that were crazily good (seriously!!), everything a manga reader could ever want from a manga! What drew my attention the most was the female characters’ hair. Oh my goodness, it was so well-drawn! From my limited experience of reading articles on how to draw manga, I know that sometimes the characters’ hair proves to be the trickiest part. That is why I hold in highest admiration the work of Po Tse, the mangaka of this volume. Many, many stars from my part for this wonderful creation, inspired from one of the most renowned and loved 18th century novels in the world! Les Miserables from the Manga Classics collection is next on my TBR manga pile, because I have no doubt that it will also be just as good as Pride & Prejudice, if not better. 😀

P.S. The ultimate bonus? It appears that the winter of 2014 will bring new manga adaptations from Udon Entertainment: The Scarlet Letter, by Nathaniel Hawthorne, Emma, by Jane Austen, and The Great Expectations, by Charles Dickens. *fangirl moment*

Where you can find Manga Classics: Pride & Prejudice:

BOOK DEPOSITORY

AMAZON

or you can request it on NetGalley, but I cannot guarantee whether you’ll be approved or not. If you have a blog, there’s more chance for that to happen. Happy reading! ⭐


Photo sources: HERE and HERE.

2 gânduri despre “Recenzie / Review – Manga Classics: Pride & Prejudice (UDON Entertainment)

  1. Pingback: Lista recenziilor de carte în limba română « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Pingback: Book Reviews (English only or RO and EN) « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

