BOOK HAUL #2

Au mai trecut câteva luni, s-au mai adunat câteva cărţi. Însă să-mi fie ruşine… Tot cărţile împrumutate de la biblioteca locală mi-au făcut mai mult cu ochiul, deşi propria mea bibliotecă geme de volume nou-nouţe, care mă aşteaptă cu nerăbdare să le citesc. 😥 În cele ce urmează, îmi voi prezenta noile achiziţii pe bucăţele, lăsând, ca de obicei, ce-i mai bun pentru la urmă. 😀

Fiindcă tot am menţionat biblioteca din oraşul meu, în luna care a trecut am împrumutat la domiciliu 4 cărţi din care 2 am apucat deja să le citesc. Pentru celelalte 2 voi prelungi termenul, deoarece vreau şi trebuie neapărat să le citesc!

DSCN2871 DSCN2872

1. Candidaţii la fericire de Ileana Vulpescu

Am adorat-o, pur şi simplu! O culegere de proză scurtă care m-a făcut cumplit de curioasă şi în ceea ce priveşte romanele Ilenei Vulpescu, pe care sper să pun gheruţa cât de curând. Tot de la biblioteca locală, desigur, unde am bunghit un întreg raft cu operele ei. 😀 (recenzia pentru Candidaţii la fericire va apărea în curând pe blog)

2. Cronica zeiţei de Natsuo Kirino

Am scris despre el AICI.

3. Kira-Kira de Cynthia Kadohata

Iniţial am vrut să cumpăr cartea în engleză, neavând habar că a fost tradusă şi în română. Apoi am descoperit-o din întâmplare la bibliotecă şi am crezut că o să am un atac de dambla! XD Lucky me, I guess. Abia aştept s-o citesc!

4. Toamna decanei, Convorbiri cu Antoaneta Ralian de Radu Paraschivescu

Fiind traducătoare şi eu, o stimez incredibil de mult pe doamna Ralian şi tot ce a făcut dumneaei pentru cultura acestei ţărişoare. Din punctul meu de vedere (şi se pare că nu numai al meu), Antoaneta Ralian este cea mai mare traducătoare din România ultimului secol. Şi vreau neapărat să citesc această colecţie de interviuri.

 

Din categoria „cărţi cu reviste/ziare”, am luat următoarele:

DSCN2877

 

1. Lucrezia Borgia, Păcate din iubire de Jean Plaidy (cu ziarul Libertatea)

Când am aflat prima oară de seria asta cu figuri feminine reprezentative din istorie, eram hotărâtă să cumpăr toate volumele. După prima apariţie, însă, entuziasmul meu s-a mai dezumflat şi am zis că pot face alte lucruri mai bune cu banii mei. 😀 Asta nu înseamnă că, la un moment dat, dacă mi se va pune pata, nu voi lua cărţile ca să le citesc. Because I’m crazy like that! :))

2. Ce spun eu şi ce înţelegi tu de Deborah Tannen (cu revista Unica din august)

O carte destul de aclamată la nivel internaţional şi chiar sunt curioasă să văd care e şpilul cu ea. Fiindcă e non-ficţiune, nu mă aştept să fiu over the moon about it, dar măcar să o pot parcurge cât de cât fără hopuri.

 

Două cărţi pe care le-am câştigat şi în care abia aştept să mă scufund!

?????????? DSCN2879

1. Infernul lui Gabriel de Sylvain Reynard

Când am aflat că am câştigat această carte, am crezut c-o să leşin de bucurie! 😀 Acum parcă m-am mai obişnuit cu gândul… XD

2. Salonul de masaj de Cornel George Popa

O poveste destul de neobişnuită, aş spune eu. Îmi place că personajul principal este de sex feminin, deşi autorul este, evident, bărbat. Mereu dau dovadă de o curiozitate bolnăvicioasă când aflu de cărţi scrise de un bărbat, care au femei drept personaje principale, sau invers. Îmi place să văd în ce măsură autorul poate pătrunde în mintea şi în sufletul unei persoane de sex opus.

 

De pe site-ul editurii Herg Benet am comandat ce vedeţi mai jos. Pe bune, toate cărţile scoase de editura asta sunt superbe! Mă refer aici la aspect, fiindcă n-am citit nimic de la Herg Benet încă. Dacă nu mă credeţi, aruncaţi un ochi şi pe coperta romanului Sunt un curv de Leonard Ancuţa, aflat în pregătire la această editură. How cool is that cover?! Fifty shades of cool! 😀

DSCN2880 DSCN2881

1. Moartea era un iepure şchiop de Teodora Gheorghe

Până acum am reuşit să citesc şi să diger câteva poezii din tot volumul, însă mai am de lecturat. Moartea era un iepure şchiop se ia în doze mici, pe termen lung. Ca orice poezie de calitate, care îţi atinge sufletul.

2. Suflet pierdut de Silviu Urdea

Sunt curioasă până la Ăl de Sus şi înapoi cum mi se va părea acest roman! Pare să aibă câte puţin din toate şi promite să ne ţină în suspans până la sfârşit. We shall see… 😎

 

De pe un grup de schimb şi vânzare de carte de pe Facebook, am făcut rost de următoarele, la un preţ extrem de bun, zic eu:

DSCN2882 ??????????

1. Ceea ce ziua datorează nopţii de Yasmina Khadra

Prima oară am aflat de film, am vrut să mă uit la el, însă l-am tot amânat. Apoi am aflat de carte şi mi-am zis „trebuie s-o am!”. Aşa că aştept mai întâi să citesc cartea, şi apoi să văd filmul. Cum ar trebui. XD I’ll be a good girl this time.

2. Plânsul lui Nietzsche de Irvin D. Yalom

O prietenă mi-a recomandat romanul ăsta acum vreo 3 ani, dacă nu mă înşel. Iar eu abia acum l-am luat şi m-am hotărât serios să îl pun pe lista imediată de lecturi. Deci, să-mi tot faceţi recomandări, oameni buni, că o să le citesc şi eu la un moment dat, peste un an, doi, trei sau cincizeci. :))

 

Pentru Nook-ul meu scump şi drăgălaş (din seria „I’m in a relationship with my Nook” XD ) am luat aşa:

1. Amy and Roger’s Epic Detour de Morgan Matson (va apărea în curând şi la Editura Epica, deci so much yay!)

Am scris despre el AICI.

2. Îmbânzitorul apelor de A. R. Deleanu

Am tot citit recenzii şi comentarii pozitive la adresa volumului, şi deşi nu pare a fi genul meu, am zis că nu strică să-mi mai extind şi eu aria de interes. Să mai renunţ la ochelarii de cal.

3. Ultimul avanpost de Lavinia Călina

OK, deci cartea asta e unică (cel puţin până acum) în peisajul literar românesc. După ce am citit descrierea şi câteva recenzii pentru ea, mi-am dat seama că este atât pentru tineri, cât şi pentru cei mai trecuţi prin viaţă. Subiectele pe care le abordează nu sunt tocmai uşurele, şi sunt extrem de curioasă să văd dacă îmi va plăcea şi mie la fel de mult.

4. Ultima vrăjitoare din Transilvania, Vol. I de Anna Vary

My, oh my, se pare că scena literară românească are sare şi piper până la urmă! 😀 Poveşti din prezent şi din trecut cu contese, adolescenţi, vrăjitorie. Ce am putea să cerem mai mult? Super, super curioasă s-o citesc!

 

Şiiiiii, fiindcă am zis că las ce-i mai bun pentru la urmă, am făcut şi eu prima mea comandă pe Book Depository. Yay!

DSCN2873 DSCN2874 ??????????

1. The Death Cure, James Dashner

Încheierea trilogiei The Maze Runner. Am înţeles că va apărea şi pe la noi prin toamnă. Eu am luat-o s-o fac cadou şi sper ca persoana respectivă să se bucure! XD

2. Attachments, Rainbow Rowell

Pare o carte fix pe gustul meu! După ce am citit Eleanor & Park, mi-am zis că R. R. este o autoare extraordinară, care ţese poveşti atât de tandre şi neostentative, şi totuşi atât de profunde, încât este imposibil să nu te îndrăgosteşti de cărţile ei. Mă voi apuca de Attachments cât de curând posibil, that’s for sure! ⭐

3. Tracks: A Woman’s Solo Trek Across 1700 Miles of Australian Outback, Robyn Davidson

De data asta nu am mai fost fată cuminte şi am văzut filmul înainte să citesc cartea. Dar Doamne-Dumnezeule, cât de mult mi-a plăcut!! Aşa că nu m-am putut abţine şi am cumpărat şi cartea, ediţie tie-in. Sper să-mi placă cel puţin la fel de mult pe cât mi-a plăcut filmul. Despre el voi scrie câte ceva în curând. 😉

Cam astea au fost noile mele achiziţii… Din păcate, în vara asta nu prea am avut chiar atât de mult timp de lectură, însă totul ţine de voinţă, nu? Where there’s a will, there’s a way. Aşa că trebuie să mă străduiesc un pic mai mult ca să-mi fac timp de citit. Ce părere aveţi de frumuseţile mele? Don’t be shy, throw me a cookie.

Până data viitoare, remember: stay cool and stay classy!

rdcl

Lasă un comentariu

