Pe lângă a doua stea, la dreapta, şi apoi drept înainte până dimineaţă

„Întreaga lume e făcută din speranţă, încredere şi praf de zâne.” (Peter Pan – J.M. Barrie)

luminescent_dream_by_antoshines-d6on8nm

Nu o singură dată m-am întrebat ce văd ceilalţi oameni atunci când se uită în jurul lor, cum diferă sau cum se aseamănă perspectiva lor faţă de a mea. Eu, una, ştiu cum îi văd. Că o fi bine, că o fi rău, nu există nimeni care să-mi spună acest lucru. Tot ce pot face este să accept lumea aşa cum este, să încerc să fiu cât mai tolerantă, mai bună şi mai înţelegătoare cu ceilalţi oameni. Însă oare ei cum mă văd pe mine?… Nu pot spune că e un gând care mă macină zi şi noapte şi nu-mi dă pace să dorm, însă uneori, da, mă trezesc cu întrebarea asta în minte. Ei bine, fiindcă sinceritatea este un lucru atât de rar în prezent, mai rar decât cele mai rare pietre preţioase, voi spune eu cum mă văd şi cum voi continua şi pe viitor să mă văd.

Eu SUNT Peter Pan. Sufletul meu e suflet de Peter Pan, fără îndoială! Iar pentru treaba asta, nu o singură dată am auzit vorbe care m-au făcut să-mi încleştez dinţii tare de tot ca să-mi reprim lacrimile ce ameninţau să-mi brăzdeze obrajii. Okay, încep să dezvălui prea multe, dar fie, o bucăţică aşa mică din sufletul meu, nu e bai dacă o află lumea.

Da, mă doare nespus când sunt încolţită din toate părţile şi mi se spune răstit să mă maturizez şi eu odată! Da, mă termină psihic oamenii care îmi taie aripile şi mă izbesc de pământ cu toată forţa, ca şi cum mi-ar face în ciudă, dar spunându-mi că e spre binele meu. NU! Spre binele meu e numai ceea ce mă face cu adevărat fericită, nu ceea ce mă încătuşează, ceea ce mă limitează sau mă face să îmi simt spiritul murdar. Iar, din păcate, viaţa mundană fix asta face. Da, am o vârstă; nu, nu vreau să merg cu turma; da, sunt o visătoare incurabilă; nu, nu vreau să renunţ la ideile mele; da, pot părea, pe rând: rea, indiferentă, laşă, arogantă, snoabă; nu, nu sunt. Dar oamenii ne vor vedea mereu aşa cum vor ei, nu aşa cum suntem noi cu adevărat. Cred cu fermitate în citatul „singuri ne naştem, singuri murim” (e o parafrazare).

little_twilight_dreaming_by_kp_shadowsquirrel-d4b0bx8

Postarea asta nu a început aşa, dar cred că aşa se va termina, ca un răspuns la întrebarea „de ce citesc”. Citesc ca să evadez. Fiindcă viaţa obişnuită nu este de ajuns pentru mine. Când eram mică, devoram Poveştile nemuritoare din biblioteca alor mei (şi erau câteva volume, nu glumă!), când am mai crescut, am făcut ravagii şi prin colecţia de cărţi Sandra Brown. De două ori! 😀 Ca să nu mai vorbesc de teancurile de cărţi pe care le tot împrumutam de la biblioteca judeţeană. A existat dintotdeauna în mine un gol imens, care cerea imperios să fie umplut. Şi nu cu orice, ci cu foarte multe poveşti, cât mai diverse, când mai complexe, întregi universuri în care puteam evada în orice moment al zilei (şi al nopţii!). Poate am fost un plod precoce, habar n-am, dar după ce am învăţat să citesc, lumea n-a mai fost la fel pentru mine. Cea adevărată a devenit infinit mai fadă şi mai plictisitoare decât fusese până atunci, în timp ce cea ficţională căpăta dimensiuni din ce în ce mai impresionante!

 

Acum pot să mă laud că am ajuns la o vârstă la care pot deosebi realitatea de ficţiune, însă asta nu mă face să-mi doresc altceva decât ceea ce am dorit de mică: viaţa să devină în sfârşit… magică! Acum, puteţi spune că sunt, pe rând: nebună, imatură, prostuţă, idealistă, răsfăţată (yeah, n-ar fi prima oară când aud cuvântul ăsta pe care îl urăsc din toată inima), sau mai ştiu eu ce vă vine în minte şi care nu m-ar complimenta. Obiectiv vorbind, poate aveţi dreptate. Subiectiv, însă, consider că nivelul meu de maturitate este la un nivel mai mult decât acceptabil, că gândirea mea este cât se poate de sănătoasă şi că inima mea este curată. Şi nu, n-am de gând să-mi cer scuze pentru ceea ce sunt şi ceea ce voi continua să fiu: PETER PAN!

Lasă un comentariu

