Recenzie/Review – Începutul tuturor lucrurilor/The Beginning of Everything, by Robyn Schneider

13522285

RO

Descriere (preluată de pe Goodreads)

Băiatul de aur Ezra Faulkner crede că fiecare este marcat de o tragedie care abia aşteaptă să i se întâmple – o singură clipă care va aduce cu sine tot ceea ce contează în viaţă. Tragedia lui personală a aşteptat până când el avea prea multe de pierdut: într-o singură noapte de neuitat, un şofer neatent îi zdrobeşte lui Ezra genunchiul, cariera sportivă şi viaţa socială.

Fără a mai lua parte în cursa pentru titlul de Rege al Balului, Ezra ajunge la masa inadaptaţilor, unde o întâlneşte pe fata cea nouă, Cassidy Thorpe. Cassidy nu seamănă cu nicio altă persoană întâlnită până atunci de Ezra. Ea este minunat de naturală, incredibil de inteligentă şi hotărâtă să îl poarte şi pe Ezra în aventurile ei nesfârşite.

Însă pe măsură ce Ezra se afundă în noile materii de studiu, noile prietenii şi noua iubire, el află că unii oameni, precum cărţile, pot fi judecaţi greşit cu multă uşurinţă. Iar acum el trebuie să decidă: dacă tragedia sa personală a avut deja loc şi tot ce s-a întâmplat după ea a contat câtuşi de puţin, ce se întâmplă când apar şi mai multe nenorociri?

Începutul tuturor lucrurilor de Robyn Schneider este un roman liric, isteţ şi sfâşietor despre cât de dificil este să joci rolul pe care oamenii îl aşteaptă de la tine, şi despre cum noile începuturi pot izvorî din sfârşituri bruşte şi tragice.

Părerea mea

Trebuie să spun de la început ce cred eu cu adevărat: dacă acest roman ar fi fost scris de oricine altcineva, ar fi fost plin de clişee. Însă Robyn Schneider le-a evitat cu multă măiestrie şi a creat, în schimb, o poveste de la care nu ştii ce să te aştepţi. Sunt multe elemente care m-au făcut să strâmb puţin din nas, fiindcă îmi aminteau de atâtea alte cărţi asemănătoare, cu poveşti asemănătoare, dar a doua jumătate a romanului m-a aruncat într-un vârtej de emoţii cum nu credeam că e posibil. Şi notaţi faptul că în acest roman nu există prea multă acţiune! Ceea ce mă face să spun că Robyn Schneider este o scriitoare bună, care poate creşte şi mai mult de acum înainte. Deşi a fost prima carte scrisă de ea pe care am citit-o, cu siguranţă n-o să mă opresc aici! Dar să vorbesc şi despre conţinutul cărţii…

Mi-a plăcut foarte mult de Ezra, şi mai puţin de Cassidy. Ambele personaje sunt foarte bine conturate, foarte aproape de realitate, iar discuţiile dintre ele, gesturile lor chiar m-au amintit de proprii mei ani de liceu. Un semn foarte bun pentru nivelul de calitate al cărţii! Ezra, fost cel mai bun jucător de tenis din liceu şi vedeta tuturor, se vede acum nevoit să meargă ajutat de un baston, nu mai poate ţine o rachetă în mână, iar stima de sine o cam ia la vale. L-am înţeles complet, autoarea chiar m-a făcut să văd prin ochii lui şi să simt tot ce simţea şi el. Şi m-am întristat. Dar apoi apare Cassidy, şi lucrurile iau o altă turnură.

Cassidy mi-a amintit foarte mult de Alaska din Căutând-o pe Alaska de John Green. Aceeaşi aură misterioasă, marcată de o tragedie personală, aceeaşi inteligenţă feroce şi un fel de lipsă de respect pentru figurile de autoritate. Deşi pe Alaska n-am putut-o suporta, pe Cassidy am reuşit s-o îndrăgesc până la sfârşitul cărţii. I-am înţeles comportamentul, durerea, tristeţea din ochi. Nu vreau să dezvălui prea multe fiindcă aş strica tot farmecul romanului, însă spun doar atât: deznodământul nu este, cu siguranţă, cel la care mă aşteptam eu, dar mi s-a părut oarecum mai potrivit decât acela. Începutul tuturor lucrurilor este, până la urmă, un bildungsroman, dacă vreţi, şi nu o poveste de dragoste răsuflată. Personajele cresc, se dezvoltă sub ochii noştri, trăiesc, suferă şi se maturizează. Impresia generală pe care mi-a lăsat-o această carte a fost o senzaţie de saţietate dulce-amăruie, un sfârşit care nu e de fapt decât un început. Începutul a tot ceea ce contează.

P.S. 1. Să nu credeţi că acei coioţi apar degeaba în carte! 😀 Mi-au amintit într-un fel de acea pasăre (să fi fost un pescăruş?) din Bătrânul şi marea, care tot dă târcoale bătrânului pescar şi are o anumită semnificaţie. V-am făcut (măcar puţin) curioşi, nu-i aşa? 😀

P.S. 2. Din păcate, cartea nu a fost tradusă încă în română, deşi sper că va fi, cât de curând. Până atunci, o puteţi găsi pe

BOOK DEPOSITORY

BOOKS-EXPRESS

AMAZON

KOBO

P.S. 3. Cartea a fost tradusă în română de curând!! O puteţi găsi pe site-ul Editurii EPICA, aici!

Despre autoare

50568

Robyn Schneider este o scriitoare, actriţă şi personalitate din mediul online care şi-a irosit tinereţea într-un orăşel asemănător, din întâmplare, cu Eastwood. Robyn este absolventă a Universităţii Columbia, unde a studiat creative writing, şi a Universităţii de Medicină din Pennsylvania, unde a studiat etică medicală. Ea este de asemenea autoarea seriei de cărţi pentru copii Knightley Academy, scrise sub pseudonimul Violet Haberdasher. Trăieşte în Los Angeles, California, dar şi pe Internet. Îi puteţi urmări vlog-urile la adresa www.youtube.com/robynisrarelyfunny şi o puteţi urmări pe Twitter, Tumblr, Facebook şi Instagram.


EN

My Opinion

From the very start, I have to say what I truly think: if this novel had been written by someone else, it would have been filled with clichés. However, Robyn Schneider managed to masterfully avoid them and created instead a story from which you don’t know what to expect. There are many elements that made me cringe a little bit, because they reminded me of so many other similar books, with similar stories, but the second half of the novel launched me into a tornado of feelings that I hadn’t thought possible. And please note the fact that there isn’t much action going on in this book! Which makes me declare Robyn Schneider as a good writer, who is likely to grow and evolve even more from now on. Even though it was the first book by her that I have read, I certainly won’t stop here! But let me say a few words on the content as well…

I really liked Ezra a lot, but Cassidy a lot less. Both characters were very well-defined, very close to real life, and the words exchanged between them, their gestures even reminded me of my own high school years. A very strong indication of the level of quality of the novel! Ezra, former best tennis player in his high school and everyone’s sweetheart, is now forced to walk with the help of a cane, he can no longer swing a racquet and his self-esteem is quickly going down the drain. I completely felt for him, the author actually made me see through his eyes and feel whatever he was feeling. And I got sad. But then Cassidy entered the picture and things started to look up.

Cassidy reminded me so much of Alaska from Looking for Alaska by John Green. The same aura of mystery, marked by a personal tragedy, the same fierce intelligence and a somewhat lack of respect for authority figures. Although I could hardly stand Alaska, I managed to finally like Cassidy towards the end of the book. I understood her behaviour, her pain, the sadness in her eyes. I don’t want to reveal too much because it would spoil the beauty of the novel, but I’ll only say this: the ending was certainly not the one I was expecting, but it seemed to me more appropriate than the one I had envisaged. The Beginning of Everything is a bildungsroman, after all, if you will, and not some blown-over love story. The characters grow, they evolve before our eyes, they live, they suffer and they grow up. The overall impression I got from this book was a bittersweet feeling of fullness, an end that was actually a beginning. The beginning of everything that matters.

P.S. 1. Don’t you for one second believe that those coyotes have no part to play in the book! 😀 They kind of reminded of that bird (was it a seagull?) from The Old Man and the Sea, that kept encircling the old fisherman and had a certain meaning. I got you (at least a little bit) curious, didn’t I? 😀

P.S. 2. Unfortunately, the book hasn’t been translated into Romanian yet, although I hope it will be, soon enough. You can find it on

BOOK DEPOSITORY

AMAZON

KOBO

Find more about the author HERE.

4 gânduri despre “Recenzie/Review – Începutul tuturor lucrurilor/The Beginning of Everything, by Robyn Schneider

  1. Maria

    Si eu am avut ocazia de a citi aceasta carte. Pot sa spun sincer si fara ocolisuri ca modul in care a fost scrisa mi-a cam displacut putin. Ideile nu au fost tocmai rele dar pur si simplu nu m-au atras. Nu e o poveste iesita din comun, am mai citit carti de acest gen, si de asemenea am vazut nenumarate filme care urmaresc acelasi fir narativ. Totusi, pot sa spun ca finalul mi-a placut cat de cat. Cand tot misterul acela, care la un moment dat devenise destul de enervant (Cassidy m-a enervat in asa masura ca doua zile nu am mai putut sa deschid cartea, nu voiam sa continui), a disparut si mi s-au deschis ochii, am gasit ca totusi purtarea ei ar putea fi justificata. In orice caz, pe goodreads i-am acordat 2 stele din 5, deoarece finalul a fost singura parte din roman care m-a impresionat.

  2. Pingback: Cărţi de la Editura Epica « Books, Movies, Tea and Unicorns

  3. Pingback: Book Reviews (English only or RO and EN) « Books, Movies, Tea and Unicorns

  4. Pingback: Lista recenziilor de carte în limba română « Books, Movies, Tea and Unicorns

Lasă un comentariu

