Din blogosfera „cititorească” – Provocarea CITEȘTE ROMÂNEȘTE

De când am terminat liceul, povestea mea de dragoste cu literatura română s-a cam dus la vale. Nu fiindcă nu am avea autori foarte buni, atât vechi cât și noi, ci mai mult fiindcă există o lume întreagă out there, o lume atât de diversă și de mare încât uneori mă îngrozesc că nu voi apuca să citesc atât cât vreau. Cu toată setea mea de cunoaștere, îndreptată mai mult spre scriitorii străini, recent mi s-a făcut o poftă nebună de a mai citi ceva scris în limba mea maternă, fără a fi tradus și răstradus. Prin urmare, ceea ce am descoperit acum câteva zile m-a inspirat și m-a ambiționat să scot operele de ficțiune românești de la naftalină și să redescopăr peisajul scriitoricesc din România.

Așadar, fiindcă recent am dat peste o provocare foarte interesantă legată de autorii români, pe blogul Andreei de la My Bookish World, m-am gândit „de ce nu?”. Fiindcă eu m-am trezit cam târzior, voi întocmi o listă care să înceapă cu luna mai, pe care sper s-o pot respecta până la sfârșitul anului. Selecția mea va fi una variată și vă invit și pe voi să citiți măcar o carte de unul dintre autorii propuși de mine. Nu veți regreta!

Iată și „inculpații”:

MAI 2014Sînt  o babă comunistă!, Dan Lungu

IUNIE 2014Dimineață pierdută, Gabriela Adameșteanu

IULIE 2014Pânza de păianjen, Cella Serghi (am înlocuit-o cu Candidaţii la fericire, de Ileana Vulpescu; nu am scos-o de pe listă, doar am amânat-o 😀 )

AUGUST 2014Noaptea de sânziene, Mircea Eliade (Singura operă de ficțiune de Eliade pe care n-am apucat s-o citesc. ÎNCĂ!)

SEPTEMBRIE 2014Zaraza, Andrei Ruse

OCTOMBRIE 2014Invitație la vals, Mihail Drumeș (Da, spre rușinea mea, nu l-am citit încă…)

NOIEMBRIE 2014Dimineața iubirii, George Șovu

DECEMBRIE 2014Drumul vulpii, Elena Radu (Pentru ultima lună din an, am ales un roman complet necunoscut mie, de o autoare complet necunoscută mie. Sper să fie o surpriză plăcută!)

Cam acestea sunt cărțile alese de mine pentru provocarea „Citește românește” în 2014.

În încheiere, vă las cu o mică bijuterie de site de unde puteți comanda e-book-uri în limba română: CORECT Books! Eu cu siguranță mă voi aproviziona cât de curând de aici! 😀

Till next time, PEACE!

happydog

3 gânduri despre “Din blogosfera „cititorească” – Provocarea CITEȘTE ROMÂNEȘTE

  1. Pingback: Recenzie “Candidaţii la fericire” de Ileana Vulpescu, în cadrul provocării CITEŞTE ROMÂNEŞTE « Books, Movies, Tea and Unicorns

  2. Hehe, știu că e romance! 😀 Doar e scrisă de George Șovu. Am vrut să mă orientez spre ceva diferit de Declarație de dragoste sau seria Liceenii, așa că am ales-o pe asta. Oricum fiecare carte va avea propria ei recenzie, deci stay tuned ca să vezi și părerea mea! Pup!

  3. Anca

    Dimineata iubirii!!! E faina tare! Am citit-o pe la sfarsitul clasei a 8-a recomandata de… n-o sa ghicesti… Carmen! E romance de la inceput pana la sfarsit si draguta.

    P.S. Pana acum imi place blogul!! :*

Lasă un comentariu

