Recenzie Shadowboxer (Vol. I din seria Tapped Out) de Cari Quinn

CariQuinn_Shadowboxer_800Azi voi prezenta o carte pe care am terminat-o de citit de curând și care mi-a plăcut foarte mult. Din păcate, este disponibilă numai în engleză, iar eu am avut șansa să o citesc fiindcă am participat la un Read & Review de pe goodreads. Nu știu dacă va fi tradusă vreodată și în română, dar m-am gândit totuși să-i fac o recenzie și în română. Recenzia de pe goodreads e aici, dacă vă interesează. 😀

Voi începe cu prezentarea oficială a cărții, al cărei scop este să atragă cititorii, dar care nu prea dezvăluie multe din acțiunea romanului. Mie nu mi s-a părut foarte ok acest lucru, dar na, marketing is powerful stuff.

Sinopsis

Ea are parte de lupta vieții ei… cu bărbatul care nu vrea decât să-i fie iubit.

Luptătoarea Mia Anderson a înfruntat partea întunecată a vieții și a supraviețuit. Însă doar a trăi de pe o zi pe alta nu mai este de ajuns. Pentru a-și finanța noua viață care o așteaptă împreună cu sora ei mai mică, ea este hotărâtă să îl bată pe regele consacrat al luptătorilor din circuitul MMA underground al New York-ului, Tray „Fox” Knox.

Tray refuză să lupte cu o femeie, până când află că Mia este mai puternică decât orice altă persoană pe care a cunoscut-o vreodată. Își dă seama în curând că vrea mai mult de la ea decât lovituri și sânge, și este dispus să lovească sub centură pentru a obține ceea ce vrea. Se va lupta cu ea, însă dacă va câștiga, ea va petrece noaptea în patul lui. Toată noaptea, regulile lui. Fără retragere.

Mia este de acord, fiind convinsă că el va pierde. Dar ea nu-și dă seama că Tray adoră să lupte murdar… și că acest meci poate deveni cel mai important din viețile lor.

Părerea mea

Această serie se încadrează în genul New Adult (a nu se confunda cu Young Adult), însă scenele destul de explicite de sex par să ducă spre Erotica. Fiindcă tot le-am menționat de la început, voi sfârși prin a spune că sunt destul de bine scrise, nu pot spune că jocul de puteri nu a fost destul de bine echilibrat (nu ca în Fifty Shades…), iar Tray s-a comportat remarcabil (deh, doar e un personaj dintr-o carte, nu? 😀 ). Însă nu m-au dat pe spate.

Ceea ce m-a dat pe spate, however, a fost povestea. Mai ales cea a Miei. Pentru o persoană atât de tânără (21 de ani), Mia a avut parte de niște experiențe traumatizante care ar face o legumă chiar și din cel mai sănătos om. Totuși, Mia a fost puternică și a recurs la alte mijloace pentru a-și uita durerea și umilințele. A început să participe la luptele MMA ilegale din scena underground a New York-ului. Fiindcă luptele cu alte femei nu erau foarte bine plătite, Mia se hotărăște să îl provoace pe Tray, regele neîncoronat al luptelor underground. Printr-o farsă a destinului, cei doi ajung să se cunoască cu mult înainte ca Mia să se hotărască să-l provoace oficial pe Tray. El se îndrăgostește de ea (încet, dar sigur 😀 ) și de aici încep toate belelele.

De ce belele? Fiindcă Mia începe să aibă flashback-uri din trecutul ei, care nu o lasă să se bucure de povestea ei de iubire cu Tray. Sigur, pare un mare clișeu ce spun eu aici, însă dacă veți citi cartea, veți vedea că totul decurge logic, clar, treptat, exact așa cum ar decurge și în realitate. Tocmai asta mi-a plăcut enorm de mult, apropierea de realitate. Mia și Tray sunt „reali”, tangibili, parcă scoși din viața de zi cu zi. Chiar dacă sunt două personaje excepționale datorită vieții lor de luptători, gândurile și sentimentele lor chiar sunt cele ale unor persoane de 21 și respectiv 23 de ani. Nu mai e nevoie să spun că mi-au fost foarte dragi!

Tray are și el problemele lui și sunt sigură că tocmai din acest motiv se potrivește atât de bine cu Mia. Sunt două persoane „broken” care își ling reciproc rănile. Mia învață să fie o persoană normală lângă Tray, iar Tray află în sfârșit că dragostea adevărată există și că e înspăimântătoare pe cât e de minunată. „Iubirea ce rotește sori și stele”, spunea odată Dante. Nici că avea mai multă dreptate!

P.S. Următorul volum din serie prezintă povestea de dragoste dintre Carly, sora mai mică a Miei, și Giovanni Costas, unul dintre rivalii, dacă nu chiar cel mai mare rival al lui Tray. Sunt extrem de curioasă cum se va desfășura, mai ales fiindcă în primul volum Giovanni nu este prezentat într-o lumină tocmai pozitivă. Da, deci voi citi toată seria până la urmă, nu pot să mă abțin! XD

butterflies

Puteți găsi cartea pe

AMAZON