Un strop, doi stropi, trei stropi

4625010960_ec51b4d10f_z În seara asta, plouă cu găleata aici în Galați, iar eu mai am puțin și simt că nu-mi mai încap în piele de bucurie. De ce? Păi, vai, cum de mă mai întrebați așa ceva? Adoooor ploile de primăvară, mai ales noaptea, când e liniște și pot auzi ropotul ploii pe acoperiș și în geamuri. Dar divaghez… Cum inspirația mă izbește ca un marfar aproape de fiecare dată când aud fâșâitul ploii, m-am gândit că ar fi frumos atât pentru mine, cât și pentru cine ar mai fi interesat, să fac un fel de selecție a cărților, filmelor și muzicii (dar aici e un întreg pomelnic) care pot fi citite, respectiv văzute și ascultate atunci când afară plouă, plouă, plouă, ca-n poezia lui Bacovia, iar înăuntru plictisul e maxim. Să purcedem, așadar!

BOOKS

Lovey dovey stuff:

1. The Rake (Îmblânzirea unui rebel) – Mary Jo Putney

În ciuda a ceea ce ați putea crede despre acest roman, chiar are substanță și tratează un subiect destul de delicat din viața lui Reginald. Mai multe nu spun ca să nu vă stric surpriza. În plus, personajele sunt destul de bine conturate, nu sunt invincibile (Reggie nu e Don Juan-ul specific acestui gen de romane, și nici Alys nu e vreo sirenă seducătoare), ni se aseamănă foarte mult, iar evoluția lor mi-a plăcut foarte, foarte mult. Mary Jo Putney este, și aș putea spune asta cu mâna pe inimă, scriitoarea mea preferată de romane de dragoste istorice.

2. In Lucia’s Eyes (În ochii Luciei) – Arthur Japin

Un roman de dragoste pe care l-am citit acum ceva timp, dar care mi-a rămas aproape de suflet. Nici nu are atât de multe pagini, deci nu vă alarmați. O curtezană seducătoare, al cărei chip rămâne mereu ascuns, un secret pe care aștepți cu sufletul la gură să-l descifrezi și o iubire care sfidează trecerea timpului. Ce poți cere mai mult? Mhm… așa credeam și eu. 😀

3. Transgressions (Transgresiuni) – Sarah Dunant

OK, poate nu e chiar un roman de dragoste, însă povestea pe care o conține face mult mai mult decât o simplă romance. Avem o eroină care evoluează de-a lungul poveștii, un stalker cu care nu prea știm ce să facem și ce părere să avem despre el, un fir narativ destul de îmbibat cu suspans, un erotism cu două tăișuri… Ce mai, toate elementele unei cărți care să ne prindă atenția într-o seară ploioasă de mai. 😉

4. La Princesse de Clèves (Principesa de Clèves) – Madame de Lafayette

Cine nu a citit această cărticică (spun asta fiindcă numărul de pagini e chiar insignifiant), să o facă, rapid! Mai ales dacă vă plac „clasicii”. Nu există iubire mai frumoasă în romanele de secol XVII decât povestea de dragoste dintre Principesa de Clèves și domnul de Nemours. Uneori stau și mă gândesc că oamenii acelor vremuri chiar știau să trăiască și să… simtă. Nu exista amorțeala asta sufletească din prezent. În fine, credeți-mă pe cuvânt când vă zic că merge perfect într-o seară ploioasă, cu o cană de ceai, ciocolată caldă sau cafea alături.

5. Justine – Marquis de Sade

Și la sfârșit, ceva un pic mai diferit, pentru a „condimenta” cu siguranță atmosfera! 😀 Dar până să ne bucurăm de picanteriile cărții, trebuie neapărat să spun că, pentru mine, Justine a fost o lectură dură, care m-a intrigat, m-a revoltat și m-a înfuriat de-a binelea. Ceea ce e bine! Înseamnă că e o lectură demnă de toată atenția. Veți suferi alături de Justine, veți plânge și veți înfrunta o soartă îndărătnică alături de ea. Oricum ar fi, nu vă veți plictisi, asta v-o garantez.

Horror and gore:

1. Suspense Stories (Editura ALL)

O cărticică de numai 80 de pagini, care conține șase povestiri numai bune de dat coșmaruri celor slabi de îngeri (gen eu!). Fiindcă le puteți găsi și individual pe Internet (cred), vă scriu aici titlurile lor: The Red Room – H.G. Wells (nenea ăla de o scris Omul invizibil, Războiul lumilor și Mașina timpului), The Monkey’s Paw – W.W. Jacobs (povestirea asta m-a făcut să dorm cu veioza aprinsă mai multe nopți la rând), An Encounter in the Mist – A.N.L. Munby, The Hollow Man – Thomas Burke, The Taipan – W. Somerset Maugham (Probabil ați auzit de Luna și doi bani jumate și Vălul pictat. Nu? Și atunci ce mai așteptați? :-D) și The Canterville Ghost – Oscar Wilde (hehe, autorul unui Gra(e)y, dar nu ăla ahtiat după S&M).

2. The Turn of the Screw (O coardă prea întinsă) – Henry James

Nu știu de ce, dar dintotdeauna am avut impresia că H. James e un scriitor plictisitor, cu toată complexitatea scriiturii sale. Daisy Miller, Washington Square, Portretul unei doamne mi-au plăcut, însă m-au și plictisit teribil (dacă există măcar un asemenea paradox!), însă opinia mea s-a schimbat la 3600 odată ce am citit O coardă prea întinsă. Doamne Dumnezeule, cât de mult a putut să-mi placă! Suspans de calitate, scriitură excelentă, mister cu duiumul și… încă ceva care o să vă facă părul măciucă în cap. 😀 Bonus? Foarte puține pagini! Pe principiul „less is more”.

3. Povești de groază – 21 de povești care te vor face să tremuri (Editura Corint)

Nu, încă nu am devorat-o, însă o recenzie scrisă de Teodora și citită recent pe SemneBune m-a făcut cu siguranță curioasă până peste poate! Sper că și pe voi. 😀

4. Fiindcă nu prea am experiență cu lecturile horror (în zodiacul chinezesc sunt iepure, deci deh, mi-e frică și de umbra mea!), în încheiere vă las cu Flavorwire de unde vă puteți inspira liniștiți atunci când vânați următoarea carte de groază pe care s-o citiți. PAM-PAM!

MOVIES

Cheesiness all the way

1. The Time Traveler’s Wife (Soția călătorului în timp)

Dacă nu ați văzut acest film, nu știu cu ce naiba vă pierdeți timpul și ce mai așteptați! Un semn divin?! :-)) Bine, exagerez, dar chiar e un film frumos, la care nu aveți cum să vă plictisiți (mai ales datorită suspansului creat de toată acea nebunie a călătoriei în timp), iar cuplul Rachel McAdams – Eric Bana e bestial, există o armonie perfectă între ei. Nu e vorba de acea dragoste mistuitoare (vai, ce adjective leșinate folosesc și eu) din The Notebook, ci de ceva mai mult. Iar pentru mine asta e rețeta unui film de dragoste reușit! Acel „ceva mai mult”.

2. Meet Joe Black (Întâlnire cu Joe Black)

Bine, făcând abstracție de Brad Pitt și tinerețea lui atât de delicioasă ( 😀 ), filmul e mai mult decât o romanță leșinată între un element supranatural și un om. Te face să-ți pui întrebări legate de viață și de moarte, de ceea ce se întâmplă „după”, care sunt mecanismele iubirii, cine regizează tot acest spectacol care e viața, etc. Mai e nevoie să-l menționez pe Sir Anthony Hopkins? Nu, nu cred. Chiar dacă l-ați văzut, merită să-l revedeți.

3. Moscow Does Not Believe in Tears (Moscova nu crede în lacrimi)

8.3 pe imdb.com, Premiul Oscar pentru cel mai bun film străin în 1981, film de dragoste mult mai bun decât Titanic (după părerea mea). Curioși? Așa sper! 😀

4. Desire (1936)

Mergem și mai departe în trecut, la minunata Marlene Dietrich și seducătorul Gary Cooper. Acum, trebuie să aflați ceva despre mine: URĂSC filmele vechi! Iar la mine vechi înseamnă orice a apărut înainte de anii 70. Nu știu de ce, dar nu am răbdare să le termin, absolut deloc. Casablanca? Un eșec total! M-a plictisit groaznic. Însă Desire? O piatră prețioasă, jur dacă nu! M-a prins povestea, mi-au plăcut personajele, actorii, și chiar am râs și au fost momente când am rămas surprinsă de evoluția lucrurilor. Vechi, dar bun. 7.3 pe imdb.com. Își merită fiecare steluță!

5. Stage Beauty (2004)

Singurul film pe care l-am văzut mai mult de 3 ori. De fapt, de vreo 6 ori până acum. Și îl voi revedea mereu cu și mai multă plăcere. Pe Claire Danes o știe multă lume, însă nu mulți îl cunosc pe Billy Crudup, pe care eu îl iubesc în acest film. Eu l-am mai văzut în Aproape celebri (Almost Famous) și în Big Fish, însă nicăieri nu strălucește așa cum o face în această bijuterie cinematografică. Chimia dintre Danes și Crudup e aproape tangibilă, povestea e minunată și nu complet desprinsă de istorie (o istorie mai puțin cunoscută, ce-i drept), iar costumele… oh, costumele… O fată poate visa, nu? 😀 Pont: Rupert Everett e genial în rolul regelui Carol al II-lea al Angliei!

Hee bee dee bee gee bees

„Level: beginner” e mult spus. Când vine vorba de filme horror, prefer să mă eschivez ca să evit orice alte umilințe viitoare, pe care cu siguranță le-aș abate asupră-mi. 😀 Însă vă recomand (din auzite, din citite) filmele horror asiatice, care vă vor provoca insomnii și vă vor face să vă îndoiți și de propria umbră. Muhahaha! Câteva recomandări aici, aici şi aici. Enjoy!

MUSIC

1. Pentru aceia dintre voi care doar văd ploaia, dar nu o aud, există Rainy Mood, un colțișor de Internet care, pe mine cel puțin, mă relaxează și mă face să visez de fiecare dată. Click pe numele care apare cu un + în față, și veți putea asculta în fiecare zi alte și alte melodii, însoțite de răpăitul liniștitor al ploii. You’re welcome!

2.

Mai e nevoie să spun de ce? Nu, nu?

3.

Fac ce fac, și tot revin la acest unplugged. Merge într-o seară ploioasă, n-ați spune?

4.

5.

Pentru a mai încălzi spiritele. Iar Buika se achită foarte bine de această responsabilitate. Ascultați și celelalte melodii ale ei, veți simți că mâncați o ciocolată, dar fără caloriile în plus. 😀

Până data viitoare, PACE în blogosferă! \\_//

girl-dancing-in-the-rain

Lasă un comentariu

